Розробка уроку в 7 класі на тему '' Екскурсія по Лондону''

Про матеріал
Дана розробка уроку доцільна при вивчені теми '' Лондон - столиця Великобританії'', розважальна програма . Передбачено використання різних видів діяльності, з додаванням '' кольору'' .
Перегляд файлу

The Seventh form

 

Unit 7      E n t e r t a i n m e n t   P r o g r a m m e

 

Topic :                       Excursion about London

 

Objectives:       Getting information about London - the capital of the English-speaking country; recapitulation of the lexical units of the topic.

Development of the pupils’ skills of reading, speaking, writing and listening.

Drawing up the pupils’ attention on the places of interest of London; drawing up the pupils’ interest to study English.

 

Visual materials:    photos of places of interest in London, a map-scheme of

      London, maps of Great Britain and the world

 

The type of the lesson:                   lesson- excursion

 

Procedure

I. Introduction

Warming up

Insert imagination. Conversation about the lesson- journey to London by bus.

During  the journey the pupils (passengers) will have an entertainment programme in the bus to make the time shorter and more interesting.

 

ІІ. Reading

1)Read and discuss - What is London? (Ex.l p. 142). Find out and read the English equivalents to the Ukrainian ones: (work with cards)

  1. Лондон розташований на берегах глибокої ріки Темза, яка впадає у Північне море, таким чином всі види кораблів можуть заходити у Лондонський порт.
  2. Сучасний Лондон - це дійсно три міста: Сіті Лондона, комерційний і торговий центр, Вестмінстер (Вест Енд), який можна назвати історичним центром Лондона з багатьма історичними місцями і відомими парками та Іст Енд, де живуть робочі люди.

 

  1.  Говорячи про Лондон, слід пам’ятати, що він відрізняється від будь-якого міста у світі. У ньому є широкі вулиці, але низькі будинки. Це місто ніколи не планувалось і у ньому є багато частин, які відрізня­ються одна від одної.

 

  1.              В Лондоні є так багато чого побачити, що навіть лондонці завжди   можуть знайти нові цікаві місця. Вони люблять казати: «Якщо  люди­на стомилася від Лондона, то вона стомилася від життя».

 

2) While some pupils work with the cards, others are doing the Ex.2 p. 142.:

answer the questions, looking for answers in the text, (the pupils work in pairs).  

2a) Checking  up the pupils’ work with the cards.

 

3) Vocabulary work: “ New Vocabulary” (p. 143)

One pupil will read the word and the other one will show corresponding photo if  he/she has such one (or explain their meanings).

 

           III. Speaking

     1)Dialogical speech

The dialogue between two drivers

  •                Oh, those traffic!
  •                What’s up?
  •                All the cars and buses go on the left side of the streets and not on the right one like in other countries of Europe.
  •                It’s a left-side traffic.
  •                What have I to do?
  •                Take the left side. Quickly! Look! The red double-decker is coming opposite!

2)Monological speech

 2a)The guides tell about main parts of London (using the map-scheme).

2b)Read, look and match the places to the photos. Work with the text “Things to see in London” (Ex.3 p. 142-143), using the photos in the Pupils’ Book p.142.

 2c)Telling about the Royal Observatory Greenwich in some more details.

       (Using photos, maps of Great Britain and the World).

                         The Royal Observatory is situated at the Greenwich meridian. The Greenwich meridian is “longitude zero”. There is a brass strip (line) аlong longitude zero. If you stand over this line, you have one foot on each hemisphere. (The guide suggests to stand over it)

  1.  Read and say which of the places above you have visited. (Ex. 4a p.143)

       (Use the pronoun “we” instead of “they”).

What places haven’t you visited yet? (Ex.4b p.143). Name them from the Ex.5 p. 144.

  1. Tell about the places of interest: Ex.5a p. 144.

The pupils also add some more places of interest showing photos and using the map-scheme of London.

 

IV. Writing

                           The pupils sum up the results of  their excursion. They write down about two places, that they have seen, but don’t name them and give information to another pair. They must say where the first pair have been. (Ex.5p. 144)

V. Conclusions

1.Marking

 – You tried a lot to make our excursion more interesting and you get payment in points for your work.

2. Home task

 – Tell your relatives at home and your friends about our excursion about London answering their questions (Ex. 6 p. 144) and write about it to your pen-friends.

docx
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку