18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Розробка уроку. "Виготовлення рукава. Обробка нижнього зрізу рукава замкнутою манжетою."

Про матеріал
Розробка уроку за темою "Виготовлення рукава. Обробка нижнього зрізу рукава замкнутою манжетою для учнів 8 класу закладів загальної середньої освіти для дітей з порушенням інтелектуального розвитку
Перегляд файлу

Тема уроку: Виготовлення рукава. Обробка нижнього зрізу рукава замкнутою манжетою.

Мета уроку.

Навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань, збагачення уявлень про фасони  рукавів дитячого та жіночого одягу на основі аналізу зразків та малюнків виробу, способи їх обробки; формувати вміння виготовляти манжету, обробляти нею нижній зріз рукава.

Розвиваюча: збагачення професійної термінології назвами видів обробки нижнього зрізу рукава; сприяти розвитку психологічної підготовки до праці, корегувати здібності учнів працювати з тканиною на швейній машині, розвинути вміння переносити знання в нову ситуацію.

Виховна: виховувати навички своєчасного контролю і відповідальності за якість виконаної роботи,  виховання в учнів акуратності, естетичного смаку, культури мовлення.

Обладнання: альбом «Моделювання рукава», інструкційна картка «Технологія обробки низу рукава манжетою», зразки фасонів рукавів, презентація «Види рукавів», зразки сорочок з різними фасонами рукавів, український народний костюм.

Хід уроку

І. Організаційна частина 

 Шкільна майстерня відкриває

 Нові знання вам любі діти,

 І хто сумлінно їх вивчає,

 Той може світ перетворити,

 Уміння взявши за основу –

 На казку дивну і чудову!

 Чергові інструмент роздайте

 Й хутчіш мені відповідайте:

 Робочий одяг всі вдягли?

 Ну що ж, розпочали!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  • Тепер, діти, погляньте у вікно і згадайте, яка зараз пора року? (Осінь).
  • А яка пора року попереду осені? (Літо).
  • Чим відрізняється літо від осені? (Влітку тепліше).
  • Який одяг ви одягали влітку?
  • Який одяг потрібно одягати щоб нам було тепло і восени?
  • Значить, як можна поділити одяг в залежності від пор и року? (Літній, зимовий, міжсезонний).
  • Чим відрізняється літній і зимовий одяг? (Тканиною, покроєм).

 

Тепер відгадайте прислів’я:

 

НЕ                      ДІЛА             КРАСИТЬ                А

 

  

        ОДЯГ                              ДОБРІ                   ЛЮДИНУ 

 

  • Чому народ саме так склав це прислів’я?
  • А яке ще подібне прислів’я ви знаєте? (Зустрічають за одягом, проводжають за розумом).

Виходять дві дівчинки, одна одягнена охайно, друга – неохайно.

  • Зараз подивіться на цих двох дівчаток і порівняйте їх зовнішній вигляд. Хто з них краще виглядає? Чому?
  • Що нам допоможе побачити свій зовнішній вигляд? Послухайте підказку:

а що то за віконце чарівне, яке мені показує мене? (Дзеркало).

  • Що може прикрасити дівчину і взагалі людину?

З появою людини на землі з’явився і одяг. Спочатку він був потрібен для захисту тіла від несприятливих погодних умов і виготовлявся із шкіри тварин. Згодом люди навчились виготовляти тканину з рослин. Згодом одяг став більш значити ніж просто захист, а став естетичною прикрасою людини й невід’ємною частиною його існування.

Кожній історичній епосі, кожному народу відповідає свій художній стиль,

основні риси якого відображаються в архітектурі, одязі, предметах побуту, тощо. У давнину люди одягались по іншому, ніж нині: одяг кожного народу нічим, або майже нічим не нагадував одяг інших народів і називався він «убрання». Виготовляли його власноруч, дещо замовляли у майстринь. Зараз люди різних країн здебільшого мають схожий одяг: в Україні, Америці, Австралії… − це плаття, костюми, светри, куртки…

  • А де в наш час шиють одяг? (На швейних фабриках, ательє)
  • Яка одна з основних професій на швейній фабриці? (Швачка-мотористка).

Відкрийте підручник на стор.236, прочитайте про професію швачки-мотористки.

  • Згадайте, як поділяється одяг по способу споживання? (Натільний, легкий, верхній).

Перед нами зразок національного українського одягу селянки. Наш костюм артистично багатий. І це багатство виявляється у розмаїтті барв та відтінків кольорів.

  •      Назвіть з яких деталей складається український костюм? (Довга вишита сорочка, дерга, запаска, передниця).

Натільний український одяг був єдиним для чоловіків та жінок. Спробуйте відгадати який саме. Щоб вам було легше – відгадайте загадку «Один вхід і три виходи» (Сорочка).

  • З яких деталей складається сорочка? (Перед, спинка, рукави).
  • Який швейний виріб має такі ж деталі? (Суцільнокроєна сукня).

Зараз прочитайте логічний рядок і визначте, які деталі тут зайві:

 

ПЕРЕД − РУКАВ − КОМІР − СПИНКА − ШТАНИНА − ПОЯС –

     БУЛАВКА – ШНУРОК

 

  •      Подивіться уважно на ці сорочки і скажіть які деталі у них відрізняються за кроєм? (Рукава. Жіноча сорочка з рукавом «реглан», чоловіча – з вшивним рукавом).

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Тема сьогоднішнього уроку: «Виготовлення рукава. Обробка нижнього зрізу рукава замкнутою манжетою.

Мета уроку: Повторимо види рукавів, навчитеся обробляти нижній зріз рукава замкнутою манжетою.

 

ІV. Новий матеріал

  • Відкрийте зошити і запишіть тему уроку і план.

План.

1. Ознайомлення з фасонами рукавів.

2. Лінії зрізів рукавів.

3. Способи обробки нижніх зрізів рукавів.

4. Манжета.

5. Послідовність пошиття рукава.

 Розрізняють сукні з вшивними, суцільнокроєними рукавами , «реглан». (Показ зразків рукавів). Запишіть у словник слово «реглан».

  •      Які швейні вироби з рукавами ви знаєте? (Показати зразки різних фасонів рукавів).
  •      Чим відрізняються ці рукави? (Довгі, короткі, прямі, вузькі, широкі, тощо).

Правильно розповіли, я можу додати, що короткі рукави можуть мати

різну форму, але моделюють їх на основі викрійки довгого прямого рукава.

          Назвіть лінії зрізів рукава. (Лінія переднього зрізу, ліктьового зрізу, окат рукава, лінія нижнього зрізу).

  •      Як визначити на рукаві де передній зріз? (Біля переднього зрізу окат вирізаний глибше).

Нижній зріз довгих рукавів оздоблюють швом упідгин, окантовувальним швом, під резинку, манжетою. (Показ зразків обробки нижнього зрізу рукава).

Відкрийте підручник на стор. 108, 112 – там подано зразки рукава з манжетою. Манжета може бути суцільно кроєною, або складатися з двох деталей. Нижню частину манжети називають під манжетою. Запишіть у словник слово «під манжета». Зрізи манжети намальовані на стор. 101.

Під час обробки нижнього зрізу рукава манжетою довжину рукава зменшують по лінії низу на величину ширини манжети.

 

 

V. Формування умінь та навичок

 Сьогодні ми будемо виготовляти прямий довгий рукав, низ якого будемо обробляти замкнутою суцільно кроєною манжетою. Перед вами знаходиться технологічна карта. Прочитайте її по пунктам.

  • Подумайте, які шви використовують для виготовлення рукава? (Зшивний).
  • Під час пошиття яких виробів ми застосовуємо цей шов?

Перед початком роботи повторимо правила безпечної роботи на швейній машині:

а) працювати в спецодязі;

б) перед початком роботи витерти пил з робочого місця і машини;

в)  не нахилятися близько до рухомих частин машини;

г) заправляти нитку в голку тільки тоді, коли ноги не стоять на педалі, щоб не поранити руки у разі випадкового натискування на педаль;

д) не тримати пальці близько до лапки, щоб не проколоти їх голкою;

є) коли надіваєте пас на пускове колесо ноги потрібно прибрати з педалі.

  

А машинка, що за чудо,

Працювати з нею любо.

Тільки ти не забувай

Та спецодяг одягай.

Пальчики свої шануй

І під лапку їх не сунь.

Голки, шпильки повиймай,

А тоді зшивай, зшивай.

VІ. Формування практичних умінь і навичок

 Практичне завдання: виготовити рукав і манжети, обробити  низ рукава манжетою згідно інструкційної  карти .

1. Вступний інструктаж

 1.1. Аналіз інструкційної карти.

 1.2. Демонстрування прийомів виконання операцій.

 1.3. Методи самоконтролю.

2.  Самостійна робота учнів.

 2.1.Поточний інструктаж .

 2.2 . Цільовий обхід робочих місць з метою проведення індивідуальног і фронтального інструктажів.

2.3. Контроль за організацією робочих місць та дотриманням  правил безпеки під час роботі.

2.4. Збирання даних для підведення підсумків уроку.

 

VIІ . Рефлексія

1. Що ви робили сьогодні на уроці?

2. Які фасони рукавів бувають?

3. Як обробляють нижній зріз рукава?

 

VIІІ . Підведення підсумків уроку

1. Огляд учнівських робіт.

2. Самооцінювання,  взаємооцінювання.

3. Аналіз характерних помилок.

4. Виставлення і мотивація балів.

 

 Ось і пролунав дзвінок –

 Закінчився наш урок,

 За роботу по заслузі

 Щиро дякую вам, друзі\

 Всі ви діти − молодці,

 Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА. Обробка прямої замкнутої манжети

1. Розкроїти деталь манжети.

2. Скласти лицьовим боком усередину, вирівняти бокові зрізи, зшити. Ширина шва −5-7мм. Розпрасувати шви.

3. Скласти деталь по поздовжній нитці лицьовим боком догори, вирівняти зрізи, припрасувати.

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 квітня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку