Розробка уроку "Вивчення букви А"

Про матеріал
Розробка уроку з навчання грамоти для 1 класу за підручником М. Захарійчук ( 7 годин на тиждень)
Перегляд файлу

Тема.  Звук [а]. Позначення його буквами «А», «а».

Мета. Ознайомити учнів з артикуляцією звука [а], позначенням його буквами «А», «а»;

продовжити вправляння у звуковому аналізі слів; вчити учнів правильно вимовляти слова з звуком [а], ділити їх на склади, визначати місце знаходження вивченого звука, висловлювати свої думки, складати речення;  збагачувати словниковий запас.

Обладнання: каса букв, картки з написанням букви А.

Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви.

Зміст уроку

l. Актуалізація опорних знань.

     1. Фронтальна бесіда.

- Сьогодні ми розпочинаємо працювати над вивченням нових букв , що дозволить вам самостійно оволодіти читанням.

    2. Звуковий аналіз слова – відгадки.

  - Відгадайте загадки. Побудуйте звукові моделі слів-відгадок.

                         З рогами, а не бик,
                        Доять, а не корова,
                        Кору здирає,
                        А кошиків не плете. (Коза)

                               Гуляє пані в срібнім жупані,
                               Де вона стане — там трава в'яне. (Коса)

 

— Які звуки в цих словах різні? А схеми в обох словах, як бачите, однакові. Щоб знати, яке саме слово записане, щоб уміти його прочитати, люди придумали інші знаки — букви. Букви, або літери, розміщуються в певному встановленому порядку. Такий порядок називають абеткою, або алфавітом, або азбукою. Кожна буква в цьому ряду має своє місце проживання. У нас на дошці висить кишенькова азбука. По мірі вивчення букв ми будемо вставляти їх у кишеньки. Вимовте ще раз слова: азбука, абетка, алфавіт. Який перший звук чуєте в цих словах?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми повинні навчитися знаходити та друкувати букву А.

 

                                   Голосиста буква А
                                   Твій Букварик відкрива
                                    Не одна вона іде,
                                   А всю азбуку веде.

ІІІ. Робота над темою уроку.

      1. Повідомлення вчителя:

[а] – один із найважливіших звуків у мовленні;

[а] – великий трудівник.

  • Людина народжується з «а – а – а ».
  • Мама колише дитину з «а – а – а»
  • Свої почуття ми висловлюємо:

      А – а – а –  боляче.

     А – а – а –  згадала.

      2. Спостереження за вимовою звука [а]. (Вимовляємо за допомогою голосу, струмінь повітря проходить вільно, без перешкод. )

      3. Віднесення звука до голосних, позначення його фішкою        .

 

       4.  Знайомство з буквами «А», «а».

-Велика буква А складається з двох прямих паличок, складених кутом, перетинки, горизонтальної палички.

— На що схожа буква А?

 Що нагадує вона?

-Досить схожих є прикмет:
Мов шпаківня, мов намет...
В. Гринько
 

— Мала буква а не схожа на велику, розгляньте її і добре запам'ятайте.

 4. Розміщення букв в набірному полотні.

-Всі букви «живуть» у великій країні, що називається «Азбука» - каса. Кожна буква має свій будиночок. Зараз ми поселимо букви Аа.(Вчитель ставить картки з буквами у кишеньку.)

-З «мешканцями» інших будинків ознайомимося на наступних уроках.

5. Фізкультхвилинка.

Політаєм, як пташата,

(помахи руками, як крилами)

Потанцюємо ще трішки, 

(танцювальні рухи)

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

lV.  Вправи із читання.

     1. Розгляд ілюстрацій у «Букварі». Бесіда за змістом.

 - Відкрийте «Буквар» на с. 26.

 - Що ви бачите на першому малюнку?

 - Давайте промовимо це слово.

    - Скільки звуків А в цьому слові?

     - Поділемо слово на склади.

    - На наступному малюнку намальована ?

     - Промовимо це слово і поділемо його на склади.

    - Де знаходиться звук А ?

    - А на останньому малюнку зображений символ України.

   - Чітко промовимо слово « калина».

    - Скільки звуків А в цьому слові? Де вони знаходяться?

       2. Вилучи « зайвий» предмет у кожній групі.

                    - Розгляньте намальовані предмети та назвіть їх.

                   - Давайте знайдемо « зайвий» предмет у кожному рядку.

                    - Назвіть слова у яких зустрічається звук А.

      3. Розвиток мовлення за змістом прослуханого вірша.

- Прослухайте вірш М. Хоросницька та скажіть , про що розповідається в ньому?

- Що робила осінь?

- Якою ви уявляєте осінь ?

4. Гімнастика для очей

 1.Швидко покліпати очима; заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5.  Повторити 4 -5 разів. 

 2. Міцно замружити очі.  Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь.  Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів. 

6. Робота з малюнком

- Розгляньте малюнок.

- Чи такою ви уявляли осінь?

- Чім займається осінь ?

- Назвіть слова у яких є буква А.

V. Підсумок уроку.

 

  • З яким звуком ми познайомилися на уроці?
  • Якою  буквою він позначається?
doc
Додав(-ла)
Хижняк Лариса
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
1418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку