Розробка уроку я досліджую світ: «Про що розповідає писанка?»

Про матеріал
Тема тижня: «Весняні свята. Великдень.» Тема уроку:«Про що розповідає писанка?» Мета:ознайомити дітей із українськими Великодніми святами; учити оздоблювати писанки; розвивати уяву, фантазію, творчі здібності дітей; виховувати любов до традицій українського народу. Тип уроку: інтегрований.
Перегляд файлу

УКРАЇН А

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

«ПЕРШОТРАВНЕВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ» ПЕРШОТРАВНЕВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ НІКОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

Розробка уроку

я досліджую світ:

«Про що розповідає писанка?»

 

 

 

 

Підготувала:

учитель початкових класів

Калєйнік Марина Миколаївна

 

 

2019 p.

 

Тема тижня: «Весняні свята. Великдень.»

Тема уроку:«Про що розповідає писанка?»

Мета:ознайомити дітей із українськими Великодніми святами; учити оздоблювати писанки; розвивати уяву, фантазію, творчі здібності дітей; виховувати любов до традицій українського народу.

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

 

І Організація класу.

ІІ Ранкова зустріч.

  1. Привітання з учнями

Ви сьогодні пробудились,

Мамі зранку усміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Великдень… Все добро небес

Сьогодні тут унашімдомі.

Вітаємось до гостей: — ХристосВоскрес!

       Воістину Воскрес!

Заходьте, гості і знайомі!

 

  1. Групове заняття

Учні стають у коло і коли вчитель називає у вірші колір, то мають торкнутися кольору на своєму одязі або на одязі інших.

Все довкола – несе казка

Помандруємо й ми у парк, будь ласка.

Фарб ми назбираємо.

Зі струмочка зачерпнемо синьої,

У трави і клена ми візьмемо зелену

У світанку ми попросимо рожевої,

У калини червоної – краси чистої,

Решту барв у веселочки позичаємо,

Сонечко жовтою намалюємо,

Усім людям щедро ми подаруємо!

  • Кожен колір щось символізує:

Червонийколір- символізує добро, радістьжиття.

Жовтийколір – сонце, тепло, врожай.

Зеленийколір – означаєвеснянепробудженняприроди, надію, життя.

Блакитнийколір – означає небо, повітря, чистота і здоров'я.

Коричневийколір – землю і їїприхованужиттєдайну силу.

3. Вибір троянди.

- За допомогою «Бінго» оберіть улюблений колір.

 

4.Обмін інформацією. Тема дня «Про що розповідає писанка?»

           1) Перегляд кліпу Марійки Бурмаки «Писанка».

           2) Бесіда.

- Неодмінним атрибутом Великодніх свят – писанки.

- А чи знаєте ви, чому саме розфарбовують яйця?

  Яйця, як і сонце, - символ усього живого, бо з яйця народжується нове життя. «Доля світу залежить від того, скільки писанок розмальовують люди на землі щороку. Доки пишуть писанки, світ існуватиме»,- так говорить легенда.

  У наших предків яйце символізувало весняне відродження природи, зародження життя, продовження роду. Розмальоване яйце вважалось оберегом.

Найдавнішими вважались крашанки – це писанки одного кольору. Найчастішегосподинівикористовуютьприроднібарвники.

Для червоногокольорувикористовуютьсікбуряка.

Для зеленого – сік шпинату.

Дляфіолетового – відварсиньоїкапусти, ягодичорниці.

Для жовтого – спеціюкуркуми.

Для брунатно-коричневого – лушпинняцибулі.

     Згодом виникли багатоколірні писанки.

Висновок: сьогодні на уроці ми спробуємо виготовити писанку.     Освячене яйце їдять першим, повернувшись на Великдень із церкви, писанками обмінюються, дарують їх рідним, сусідам, грають в цікаві ігри.

 

ІІІ  Основна частина.

1. Театр «Писанка»(корони)

- Подивіться виставу «Писанка» .


1. Я є писанка.

Мене розмалювалирізнимивізерунками

І занурили у різніфарби.

2. Я є крапанка.

На мене наносили крапки воском

І опускали у фарбу

 

 

 

3. Я є крашанка.

Мене розмалювали в один колір.

 

 

 

 

 

4. Я є дряпанка.

Мене пофарбували в один колір,

Голкоювидряпаливізерунки

 

 

5. Я є мальованка.

Мене виточили з дерева

І розмалювали.


2.Виготовленняписанки(варене яйце, фломастери)

- Зараз виспробуєтевиготовитиписанку- мальованку .

- Створемописанкивикористовуючиваренеяйце іфломастери/ маркери.

 

3. Інтерактивнавправа «Крісло автора»

- Вам, діти, було завдання запитати  в які цікаві ігри  грали на Великденьваші батьки,бабусі, дідусі.

- Хто сяде в авторськекрісло й розповість.

Гра «Навбитки»

Один тримає в руцікрашанку, носком догори, а другийб’є носком свогояйця. Потімб’єдругийізпротилежногокінця. Чия крашанкарозіб’ється з обохкінців, той програв.

Гра «В котка»

Дітикотятьяйцяодне за одним, намагаючиськотити так, щобїхнє яйце відкотилося найдалі. Правила: чиє яйце найдалі, той виграє.

 

 

Гра «Хованки»

Кладутькілька шапок, під одну з них крашанку; хтовідгадає, підкотрою з шапок єкрашанка, той виграє, а не відгадає – програв.

 

 

Гра «Прокотивворітця»

На рівнійділянціставлятьворітцяізвербовихгілочок, розміром у три крашанки. Відходятьвідворітець на три кроки і стараютьсяпрокотитисвоїкрашанкиуворітця. Виграє той,хто перший прокотитьсвоюкрашанку через ворітця.

Гра «Дзиґа»

Учасникигрипокомандірозкручуютькрашанки. Чия крашанкадовше крутиться, тойвиграє.

 

4. Групове заняття.

 

1-ша група.   Гра «Навбитки».

2-га група.    Гра «В котка».

3-тя група.Гра «Прокотивворітця».

 

ІІІ  Підсумок уроку.

1.Зворотній зв’язок.(Смайлики)

 

  •  Виберітьсмайлик для позначення вашого настрою?

Діти підіймають смайлики настрою.

 

2. Прощання

Діти обєднуються в коло і разом промовляють:

«Великдень, Великдень, Веснянеє свято –

Радіють і діти, і неня, і тато».

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
6 липня 2019
Переглядів
1500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку