Розробка уроку "Я у світі" у 3 класі на тему "Правила культурної поведінки"

Про матеріал
Цікавий урок- квест, мета проведення якокого:вчити дітей дотримуватись правил поведінки в громадських місцях ; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації, розвивати спостережливість; виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки, приязних і ввічливих стосунків між людьми.
Перегляд файлу

Тема. Правила культурної поведінки.

           Квест « Чемні школярики»

Мета: вчити дітей дотримуватись правил поведінки в громадських місцях    ;  розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до  ситуації, розвивати спостережливість; виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки,  приязних і ввічливих стосунків між людьми.

Хід квесту

І. Організація класу

ІІ.Оголошення теми і мети 

- Увага! Увага! Сьогодні у мене чудова новина!

 Ми маємо змогу повторити  правила поведінки у громадських місцях, побувати у них та ще і отримати   посвідчення «Чемні школярики», якщо , звичайно, ви його заслужите!Наш квест  починається!

ІІІ.Основна частина 

 Перша станція квесту :

    Місце це потрібно всім-

    І дорослим, і малим.

    Тут   обіди і сніданки,

    І супи, і запіканки,

    Риба, булочки і каша,

    Всіх годує (кухня) наша!

А у школі ми їмо у їдальні .Зараз ми туди і відправимось

(Діти рухаються до їдальні і займають свої місця за столами)

У їдальні дітей зустрічає кухар , він виявляє смаки дітей, проводить гру.

Гра «Улюблена страва»

Передаючи одне одному ополоника, діти по черзі називають свою улюблену страву. Робиться висновок, що з їжею у людей пов’язані приємні відчуття.

— Для чого людині потрібна їжа? — Що станеться, якщо у людини недостатньо їжі?

Людині потрібно їсти,

Щоб встати і щоб сісти,

Щоб стрибати, перекидатися,

Пісні співати, дружити, сміятися,

Щоб рости, і розвиватися,

І при цьому не хворіти.

Треба правильно харчуватися

З дитинства уміти.

Учитель : Зараз із правилами здорового і правильного харчування вас ознайомить шкільний кухар

(З великої каструлі кухар дає дістати дітям малюнки корисних продуктів харчування,на зворотній стороні яких записані правила)

Правила харчування

  • Уживайте різноманітну їжу, щоб організм отримував усі необхідні йому поживні речовини.
  • Їжте щодня в один і той самий час. Організм звикає до певного режиму, і їжа краще засвоюється.
  • Їжте сидячи за столом.
  • Не розмовляйте, не читайте під час їжі.
  • Їжте неспішно, добре розжовуйте їжу.
  • Їжа не має бути дуже гарячою або дуже холодною.
  • Уранці перед школою потрібно обов’язково снідати.
  • Вечеряти треба не пізніше, ніж за 2 години до сну.
  • При вживанні їжі строго дотримуйтеся гігієни харчування:
  • Мийте руки з милом перед їдою;

11) Їжте з окремого чистого посуду;

12) Ретельно промивайте кип’яченою або проточною водою овочі та фрукти, перш ніж їх їсти.

         Колективне складання порадника «Правила поведінки за столом»

1) Ніколи не сідайте до столу з невмитим обличчям і брудними руками.

2) Сидіти за столом потрібно прямо, не на краю стільця. Лікті не повинні лежати на скатертині. Не можна гойдатися на стільці, штовхати сусідів.

3) Дуже гарно, коли діти вміють користуватися виделкою і ножем. Для цього ніж кладеться праворуч від тарілки, а виделка — ліворуч.

4) Не треба братися до їжі, доки всі гості не сядуть до столу. Перед тим, як покласти певну страву собі, треба запропонувати сусідам.

5) Негарно вибирати найкращі ягоди, фрукти, тістечка. Беріть те, що лежить найближче до вас.

6) Ніколи не беріть виделкою весь шматок м’яса, а ріжте його ножем на ще менші шматки. Ніж слід тримати в правій руці, а виделку — в лівій.

7) Якщо на дні склянки від компоту лишилися ягоди, діставайте їх лише маленькою ложечкою. Кісточки обережно випльовуйте в ложечку, піднесену до губ, складайте їх у тарілку чи спеціальне блюдце.

8) Пам’ятайте, що плямкати за столом, сьорбати, длубатися в роті під час їди дуже непристойно.

9) Негарно залишати їжу в тарілці, краще заздалегідь попросити малу порцію.

10) Під час їди не займайтеся сторонніми справами — не читайте і не розмовляйте.

11) Ніколи не забувайте подякувати батькам або господині, якщо ви в гостях. Якщо бачите, що хтось ще їсть, побажайте «смачного».

(Діти називають правила та обіцяють їх дотримуватися)

Учитель: Подякуємо нашим кухарям і вирушимо далі . Наш квест продовжується Куди ми підемо далі, вам підкаже загадка

Є у школі такий дім:

Друзів там багато в нім.

Хоч усі вони мовчать,

Але  розуму навчать.( Бібліотека)

Ми вирушаємо до бібліотеки.

(Діти піднімаються на 2 поверх до бібліотеки)

Друга станція

     Бібліотека — колекція книг або приміщення, де зберігаються книги. Першою відомою бібліотекою у Київський державі була бібліотека Софійського собору в Києві, заснована князем Ярославом Мудрим у 1037. Найбільшою в Україні є Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського,її відвідують 500 тис.читачів. У кожному районі міста є свої районні бібліотеки. У нас в школі теж є шкільна бібліотека .А пригадати правила нам допоможе дівчинка Кіокі та її друзі

(Перегляд мультика «Кіокі.Бібліотека»

    Зараз давайте розглянемо правила поведінки в бібліотеці та  визначимо, які з них не правильні.Позначки(магніти)будуть такими: «так»-зелений, «ні»-червоний.

(На магнітній дошці у бібліотеці прикріплені правила, у віконечко діти кріплять магніт. Якщо правило невірне, діти виправляють його)

  • Заходячи в бібліотеку, треба привітатись з бібліотекарем.
  • Коли приходиш у бібліотеку, не   забувай повернути порвану книгу.       
  • До бібліотекаря звертайся на ім'я по-батькові .
  • Якщо книжку тобі видали в читальному залі -   сядь за вільний стіл і починай галасувати.    
  • Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".
  • Бережи книгу,  вона – твій друг.
  • Коли просиш у бібліотекаря якусь книжку , не забувай про чарвні  слова.
  • Образили тебе – бийся книгою, там сторінок вистачить на всіх!

Учитель: Подякуємо нашому бібліотекарю та продовжимо квест . А завдання нас чекатимуть на майданчику правил дорожнього руху.

Третя станція

Учитель :Загадки.
Полотно, а не доріжка
Кінь біжить − сороконіжка. (Поїзд) 
Будинок по вулиці йде,
На роботу всіх везе
Не на курячих він ногах,
А в гумових чобітках   (Автобус) 

Летить птах в небесах.

Бензину нап’ється,

Світами женеться —

Скоро так, гучно так,

А зоветься він… (літак).

 

Його можна осідлати,

Можна і за роги взяти,

Та щоб міг тебе везти,

Слід йому допомогти.  (Велосипед)


Це − загадки про громадський транспорт. А як називають людей, які користуються ним, їздять в ньому? (Пасажири).

Слово «транспорт» увійшло у нашу мову в 1720 році . Тоді транспортами називали кораблі для перевезення вантажу. Тепер транс­портом ми називаємо не лише вантажні кораблі, а й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів. Транспорт буває водний, повітряний, залізничний та автомобільний.

 -Який ви знаєте громадський транспорт?  (Відповіді дітей).

-З чого починається відвідування транспорту? (З автобусної зупинки).

-Як потрібно вести себе на зупинці? (Відповіді дітей).

 Назвати правила культурних пасажирів нам допоможуть вірші. Ваше завдання – сформулювати правило та прикріпити його до потрібної ілюстрації.

 

Зупиняється трамвай, двері відчиняються,

Вже Михайлик та Іван на сходах штовхаються.

Кожен хоче першим влізти, щоб біля віконця сісти.

«Хлопці, хлопці, ви куди? Трохи постривайте,

Хай спочатку вийдуть всі, а тоді сідайте!

Щоб тисняви уникнути – до правил треба звикнути:

Тих, хто виходить – пропусти, тоді спокійно зайдеш ти!

 

На автобусній зупинці їв морозиво Антон,

А коли прийшов автобус –

Прямо з ним зайшов в салон.

У Антона липнуть руки,

В плямах вся сорочка й брюки.

Уже морозиво розтало,капати додолу стало.

Тут водій загальмував, ледве Тоша не упав,

А морозиво упало – і на жіночку якраз!

Жінка сукню витирає і Антону промовляє:

«Хоч поїздка в нас і дальня,

це  – тролейбус, не їдальня!

Якщо ти зібрався їсти, в транспорт не потрібно лізти,

Щоб нікого не бруднити й через це не червоніти!

 

Їхали в трамваї Катря і Дмитро,
Увійшла бабуся із важким відром
Катря підхопилася,
Місцем поступилася,
А неввічливий Дмитро
Задивився у вікно.

Ще з дитинства вчать нас мами
Поступатися місцями,
Бо бабусям, дідусям важко вже стояти,
Вік похилий над усе треба поважати!

 

 В автобусі Юля насіння лузала, чорні лушпайки додолу плювала.

Їй зауваження жінка зробила: «Дівчинко, як же ти тут насмітила!

Ось уяви, якщо кожен із нас кинув додолу сміття хоч би раз –

В салоні було б неохайно та брудно. Тому і кажу я сьогодні прилюдно:

«Чисто не там, де весь час прибирають, а там де не смітять і не накидають!»

Соромно й совісно дівчинці стало і Юля лушпиння своє все прибрала!

 

У транспорті людей багато, нелегко до дверей пройти,

Тому до виходу, мій друже, завчасно приготуйся йти!

Щоб не проїхати зупинку, щоб не штовхатися тобі

Заздалегідь в людей запитуй: вони виходять тут чи ні?

 

Тролейбус, трамвай чи маршрутне таксі щоденно в нагоді стають нам усім:

Ми їдемо в гості, або в магазин, батьки на роботу, до школи їх син.

Куди б не хотіли поїхати люди – нам транспорт міський допоможе усюди!

Коли один одного ми поважаємо, не кричимо і не заважаємо,

То гарно і затишно в транспорті всім – мерщій розкажи про це друзям усім!

(Кожне правило діти кріплять біля ілюстрації, що його демонструє)

 

Учитель:Ось ми і познайомились з вами, діти, із основними правилами поводження в транспорті. І тепер, я сподіваюся, ви будете поводитись як чемні пасажири.

 

 Ти живеш у суспільстві людському.

Без людей ти не зміг би прожить.

І хоч правил багато є в ньому,

Ти всі правила мусиш завчить,

Щоб поводитись гарно і чемно,

Та й здоров’я, й життя зберегти.

З тим, хто правила знає, приємно

Спілкуватись і разом іти.

Підсумок  нашого квесту ми проведемо у класі .

ІV.Підсумок  та рефлексія.

-Які станції квесту сподобалися найбільше і чому?

- Як ви вважаєте, наш клас може отимати посвідчення «Чемні школярики»?

- Молодці!(Діти отримують посвідчення, яке залишається в класному куточку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\персонажі\піни\e7b079cc7b99ce95d83f462806524683.jpg

 

 

 

Підготувала Бойко Н.І.

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
1088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку