Урок №6
10.10.2019
3 клас
Тема: Сім’я. Склад сім’ї
Мета: формування предметних компетентностей: розширити знання дітей про поняття «рід», «родина», «сім’я» - пояснити, що сім’я - це осередок збереження і зміцнення здоров’я; розширити уявлення учнів про стосунки між членами родини, про те що сім’ї бувають різними, що члени родини дбають одне про одного по-різному; формувати вміння піклуватися одне про одного; спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, до до звичаїв та традицій, повагу до старших та почуття гордості за свій рід;
формування ключових компетентностей: загальнокультурної: створити умови для самовираження та організації комунікативного спілкування; соціально-громадської: навчити робити свідомий вибір, опановувати етику громадських стосунків; інформаційної: сприяти опануванню нових інформаційних технологій, використанню джерел інформацій для власного розвитку; здоровязбережувальної: навчити дбайливо ставитися до свого здоров’я та здоров’я інших.
Очікувані результати: учні будуть усвідомлювати потреби та інтереси сім’ї, мати уявлення про себе як особистість, розуміння своєї неповторності, цінності для людини життя і здоров'я, сім'ї та родини, уміння зробити вибір і прийняти рішення в конкретній ситуації, знайти вихід із складної соціальної проблеми);
Обладнання: телефони,ступні, презентація, проектор, мультфільми, ІКТ.
Тип уроку: комбінований
Перебіг уроку
I. Організаційний момент. Слайд №1
Створення сприятливої емоційної атмосфери.
Вчитель говорить:
-Вітер дме для тих,
Після кожної фрази учні, що погоджуються з нею, підводяться з місця.
Посміхніться своїм друзям, подаруйте їм повітряний поцілунок для того, щоб у них був гарний настрій протягом дня.
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
Отже, сьогодні мова буде йти про сім’ю, і тема нашого уроку буде «Сім’я. Склад сімˑї». Сім’я! Яке красиве слово! Сім’я, як гріє душу! Воно нагадує ніжний голос мами, дбайливу суворість батька. Сім’я – це святиня людського духу, благородних почуттів: кохання, любові, вірності та піклування.
Сьогодні на уроці ми розглянемо, яке значення мають дружні стосунки в сім'ї для збереження та зміцнення здоров'я.
- А чи можна назвати наш клас? (родина, сім’я)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Як звати твою маму, тата, братика, сестричку, дідуся, бабусю?
- Які свята у ваших сім'ях найулюбленіші?
- Із кількох членів сім’ї, складається ваша сім’я. Хто входить до складу сім’ї?
- Які традиції є у вашій сім’ї?
- Коли день народження мами, тата, бабусі, дідуся?
- А з яким предметом ви можете порівняти свою сім’ю?
- Чи можна вашу сім’ю назвати щасливою?
- Назвіть ім'я та по батькові батьків, дідуся, бабусі, місце роботи.
2. Бесіда Слайд №2
Тато, мама, діти - сім’я. А ось сім’я, бабуся, дідусь. Інші родичі, які живуть разом – родина. Дружна родина. Під цими словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це і спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування.
3. Розв'язування проблемної ситуації.
— А, давайте поставимо перед собою таку проблемну ситуацію та поміркуємо. Чи впливають конфлікти, сім’я, яка веде не здоровий образ життя на здоров'я її членів? Та на протязі уроку обґрунтуємо свою думку.
IV. Фізкультхвилинка.
Запорукою сімейного щастя є здоров'я кожного члена родини, а особливо дітей. Давайте також приділимо увагу нашому фізичному здоров'ю.
Ми усі одна сім’я. Він, вона і ти, і я.
Обніми того хто зліва, обніми, того хто справа
Посміхнись того хто зліва, посміхнись, того хто справа
Насвари того хто зліва, насвари, того хто справа
Ми усі одна сім’я. Він, вона і ти, і я.
VІ. Підсумок уроку.
Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі «за» і «проти», задачі і цілі в житті, що стоять перед вами, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную вирішити нашу проблему та розробити вам власний шлях до щасливої та здорової сім’ї. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви, покаже саме життя ( роздаються сліди, на яких учні пишуть що потрібно для щасливої родини, прокладають їх доріжкою). Тож все в ваших силах. Обговоріть в групах та запишіть. Бажаю удачі! Звучить тихенька музика. Виступ командирів.
Розслабте всі м’язи «комірця», обличчя, посміхніться,
похваліть себе за все, що ви зробили сьогодні!
Звучить пісня Наталія Май «Родина»
1