Розробка уроку. Як впізнати осінь

Про матеріал
Інтегрований урок із предмету "Я досліджую світ" по темі тижня "Я досліджую природне довкілля восени".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

до інтегрованого курсу

«Я досліджую світ»

з теми тижня «Осінь»

Підтема:«Як впізнати  осінь?»

 

                             Підготувала:                                                                                               

                                                                                                 вчитель початкових класів

                                                                                                 Володимирецької ЗОШ

                                                                                                 І-ІІІ ступенів №1

                                                                                                 Кравчук Валентина Михайлівна

 

 

                                                                                                            

 

 

 

Володимирець 2020

 

 

 

 

Завдання п’ятого тижня: 

1.Навчити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі восени.

2.Ознайомити з мистецькими творами про осінь.

3.Формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого

4.Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.

5.Формувати здоров’язбережувальну компетентність.

6.Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками

                                                          Як впізнати осінь?

 № з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

І. Ранкова зустріч. 

     Привітання.

     Щоденні новини.

     Обмін інформацією

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі ;

- сприймає монологічне висловлення й використовує усну інформацію з конкретною метою;

 - ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання ;

- використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для обговорення усної інформації ;

- розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні

- аргументує, чому якась інформація зацікавила, обговорює її з іншими ;

- вступає в діалог, підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення ;

-уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність іншого.

-залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри, навчання;

 

 

 

 

ІІІ

 

 

 

 

ІІ. Мистецька хвилинка

Вправа «Я- художник»

 

 

 

 

 

 

- малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до почутого.

- передає інформацію в таблицях, схемах і за допомогою вчителя;

 -  відтворює графічні знаки за зразком     

 

 

 

І

 

   

ІІІ. Робота з  підручником

Вправа «Поясни прислів’я»

Вправа «Незакінчене речення»

 

 

 

 

 

-  уживає форму кличного відмінка іменника та ввічливі слова;

 -  ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

  

 

ІV. Музична хвилинка

 

 

 

 

 -слухає музичні твори про осінь, висловлює свої враження, вподобання.

 

 

 

V.Сприймання й

інтерпретація художнього опису осені. 

 

 

 

 

 

 

-  співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами. 

-  сприймає монологічне висловлювання (художній опис).

- досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад.

 

 

VI. Руханка «Осінь»

 

 

 

 

 

- виконує елементарні танцювальні рухи під музику;

- рухається в ритмі і темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом(співом)

 

 

VII. Метод «6 цеглинок» «Домовляємося, збираємо, міняємо»

 

 

- розв’язує проблемні завдання;

- об’єднує об’єкти у групу за спільною ознакою

 

 

 

VIII. Групове заняття

Гра «Я спостерігач»

Вправа «Упізнай місяць»

 

 

 

 

-  об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання;

-  малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)            

 

 

IX. Рефлексія:

  •  Вправа «Склади речення»
  •  Вправа «Настрій»

 

 

- імпровізує засобами пантоміми (міміка, жести), рухами;

- описує свої почуття в різних життєвих ситуаціях;

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність іншого

 

                            Як впізнати осінь?

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

         відеоматеріали, лего набори, кольорові олівці та фломастери; шаблони листя.

    І. Ранкова зустріч 

1. Привітання

Якщо станемо рівненько,              Будем добрий настрій мати,

Усміхнемось веселенько —  І старанно працювати.

        Усі діти стають у коло.

Всім доброго ранку! Всім доброго дня!

Усмішкою можем весь світ обійнять!

Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,

Працюють голівки — на повну, не трішки!

Доброго ранку всім щиро бажаємо,

І з радістю ми новий день починаємо!

2. Вправа «Настрій»

— Ви знаєте, що день і ніч постійно міняються місцями?

 Слова день і ніч допоможуть нам об’єднатися

у пари. Промовляйте по черзі: перший учень —

“день”, наступний — “ніч”, і так до кінця. Станьмо

в пари “день” з “ніччю”, повернімося обличчям одне

до одного, з’єднаймо долоньки і відчуймо їхнє тепло.

Розпочнімо спілкування з добрих побажань

одне одному. Тепер розвернімося, станьмо в коло

і зробімо “хвильку”.Вона передасть наші побажання

по колу.

       - У мене зараз гарний настрій, ось такий.

         - А у вас? Намалюйте свій настрій.

        Діти малюють свій настрій на листях-шаблонах( Матеріали для дітей. Додаток 1)

 

Похожее изображениеC:\Users\Admin\Pictures\1409305456_1013821546.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

.   У кого з вас гарний настрій, покажіть.

  Я хочу, щоб такий настрій у вас залишався до кінця дня.

2.Щоденні новини

1.Повідомлення літописця (дата, день тижня).

(Читання і заповнення ранкових повідомлень )

-  Яке сьогодні число?

-  Який день тижня?

 -  Який місяць?

-  Яка це пора року?

-  Що цікавого пройде цього дня?

2. Повідомлення синоптика (стан неба, опади, температура, наявність вітру тощо).

3.Обмін інформацією

1. Загадка

.-Сьогодні я отримала невідомого листа. Щоб дізнатися хто це його написав - давайте разом відгадаємо загадку

Прийшла дівчина до хати

Взялась хазяйнувати.

Вправно скриню відімкнула-

В жовту свитку все вдягнула……(Осінь )

 2. Гра «Так чи ні ?».

Вчитель читає віршики, а учні повинні відповісти так чи ні.

     Осінь – гарна пора року,

І співають пташки доки

Не полетіли в теплий край

Де для них на зиму рай.

Осінь в нас на різний смак

Скільки овочів і фруктів.. (Так)

А восени тюльпани квітнуть? (Ні)

А ось пташки летять

Схожі на літак? (Так)

Картопля на городі

Виросла як кулак… (Так)

І в жовтні сніг випадає

І люди всі дуже раді… (Ні)

     А дощі! Які восени дощі!

Вистукують в такт… (Так)

І останній місяць осені

Це, напевно, грудень… (Ні)

Вересень, жовтень, листопад

Це осінні місяці… (Так)

II.Мистецька хвилинка

     Розгляньте ці зображення. (Матеріали для дітей. Додаток 2)

Придумайте їм назви.

Які кольори переважають? Чому?

Давайте оберемо кольори, якими можна намалювати осінь.

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки про осінь"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу осінь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу осінь

 

 

 

 

 

Картинки по запросу осінь

 

 

 

 

 

- Як ви дізналися, яка пора року зображена на світлинах?

     Отже, тема нашого навчального дня  «Як впізнати осінь?»

На дошці написано слово «осінь». Вчитель запитує дітей, з якої букви починається слово «осінь» та пропонує потренуватися в її написанні. (Матеріали для дітей. Додаток 3)

Картинки по запросу буква о прописи

1.Вправа «Я- художник»

- Якими бувають хмари восени?

Картинки по запросу хмари восени

Підберіть олівці відповідних кольорів та розфарбуйте лише ті осінні хмари, де є буква   о .

(Матеріали для дітей. Додаток 3) 

Картинки по запросу буква о

 

 

 

 

 ІІІ. Робота з підручником

1. Вправа «Незакінчене речення»

Улітку спекотно, а восени……

Улітку небо прозоре, а восени……

Улітку дощик теплий, а восени….

 2. Вправа «Поясни прислів’я»

Вчитель запитує   учнів, як вони розуміють прислів’я:

- В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.

Весна красна квітами, а осінь - плодами.

Осінь сумна, а весело жити.

Як вересніє, то й дощик сіє.

Іv. Музична хвилинка

Давайте заспіваємо пісеньку про осінь:

https://www.youtube.com/watch?v=OWlBZhH-RfE

https://www.youtube.com/watch?v=lh_p_59Y258

V. Сприймання й інтерпретація художнього опису осені .

     Вчитель запитує дітей, чи знають вони назви осінніх місяців. Читає вірш про вересень.  Учні розпізнають місяць за його ознаками.

Картинки по запросу Ð²ÐµÑ€ÐµÑВ школах дзвоник продзвенів,

Школярів дім знань зустрів.

В лісі виросли грибочки,

У опеньках всі пеньочки…

Якщо дні стали коротшими, за вікном накрапає дощик, а з дерев облітає перше жовте листя, будьте певні – у гості завітав перший місяць року – вересень. А чи знаєте ви, чому його так назвали? Назва дев’ятого місяця року пов’язана з вересом – вічнозеленою рослиною, яка росте в Україні, особливо на Поліссі, в Карпатах. Пахучі суцвіття вересу розпускаються в серпні й цвітуть аж до кінця жовтня. Проте саме у вересні рожево-бузкові квіти вересу найпишніше вкривають піщані пагорби, торф’яники та соснові бори. 

    Вчитель читає  вірш про жовтень. 

Пов’язане зображенняУчні розпізнають місяць за його

ознаками.

   

     Чарівник прийшов у ліс,

     фарби, пензлика приніс.

     У діброві та садочку

     стали жовтими листочки

 

 

Запитує, чому другий місяць осені назвали жовтнем? (відповіді учнів).

- Довколишні дерева зодяглися в найпривабливіший – жовтогарячий колір.

 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "малюнок місяця листопада"  Вчитель читає вірш про листопад.  Учні розпізнають місяць за його ознаками.

    

      Вправо, вліво, вниз, назад –

      Всюди справжній листопад.

      Трішки ще і вже зима,

      От і осені нема…

 

 

 

 

 

Запитує, як називається третій місяць осені і чому?

 - Колись давно в народі його ще називали грязень, хмурень, листопадник. Як ви думаєте, чому третій місяць осені отримав такі назви? (Матеріали для дітей. Додаток 4).

 v. Руханка «Осінь»

 vІ. Метод «6 цеглинок» «Домовляємося, збираємо, міняємо»

  З цеглинок зробити осінній листочок, але листочок має бути одного кольору, можливо з невеликим вкрапленням іншого кольору. Діти отримують завдання і працюють в групах. 

- Скільки вам вдалося зібрати цеглинок?

- Як вам вдалося зібрати цеглинки одного кольору?

- Що було найскладнішим? Найцікавішим? Найнесподіванішим? 

 vІІ. Вправа  «Пригадай»

Картинки по запросу осінні місяціКартинки по запросу осінні місяціКартинки по запросу осінні місяці  Діти розглядають малюнок і обговорюють, які осінні місяці відображено у вигляді хлопчиків - братів-місяців

     Вчитель пропонує дітям відгадати, який місяць про себе може говорити так:

«Я останній місяць осені. Мене часто називають Чорнотропом. Та мені більше подобається ім’я Льодостав – адже я починаю вкривати кригою річки й озера. Я люблю посумувати. Адже без мене грудень не прийде». (Матеріали для дітей. Додаток 5)

 vІІІ. Групове заняття

1. Гра «Я - спостерігач»

  Діти стають в коло і вчитель  ділить їх на три групи: «вересень – жовтень – листопад – вересень - ….».

E:\Без названия.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглядаючи малюнок,  діти повинні відшукати якнайбільше ознак осені.

 

2. Вправа«Упізнай місяць»

   Кожна група учнів розфарбовує один місяць (на вибір) відповідними кольорами. Після завершення роботи діти презентують й обґрунтовують, чому розмалювали свій малюнок саме такими кольорами. Як називається місяць, який вони розфарбували. (Матеріали для дітей. Додаток 6)

Результат пошуку зображень за запитом "РОЗМАЛЬОВКИ МІСЯЦІВ ОСІННІХ"Результат пошуку зображень за запитом "РОЗМАЛЬОВКИ МІСЯЦІВ ЖОВТНЯ"Результат пошуку зображень за запитом "РОЗМАЛЬОВКИ МІСЯЦІВ ОСІННІХ" Іx. Рефлексія

       3. Вправа «Склади речення»

    Вчитель показує дітям мнемотаблицю і просить скласти речення, яке відображає   її зміст

(Матеріали для дітей. Додаток 6)

E:\37626.024.png

E:\%D0%BD%D1%83%D1%88 1 %D0%BA%D0%BB %D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D1%82%D1%82%D1%8F\%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA %D0%B2 1 %D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%96 _%D0%9E%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C_ %D0%9D%D0%A3%D0%A8_files\37626.024.png        

 

E:\%D0%BD%D1%83%D1%88 1 %D0%BA%D0%BB %D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D1%82%D1%82%D1%8F\Урок в 1 класі _Осінь_ НУШ_files\37626.024.pngE:\%D0%BD%D1%83%D1%88 1 %D0%BA%D0%BB %D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D1%82%D1%82%D1%8F\%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA %D0%B2 1 %D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%96 _%D0%9E%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C_ %D0%9D%D0%A3%D0%A8_files\37626.024.png

E:\37626.025.png

 

 

E:\37626.026.png

 

 

E:\37626.029.png

 

 

 

2. Вправа «Настрій».

З яким настроєм закінчуєте заняття?(діти показують смайлики з відповідним настроєм)

 

 

F:\45592150-vector-illustration-of-happy-emoticon-giving-thumb-up-isolated-on-white-background.jpgF:\45168942-cartoon-emoticon-with-angry-face.jpgF:\45168950-happy-smiley-emoticon.jpg

 

 

 

          Я задоволений               Частково задоволений        Незадоволений

docx
Додано
21 січня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку