Розробка уроку з Астрономії

Про матеріал
Розробка уроку з Астрономії у 11 класі можна використовувати при вивчення планет, народження зірок,шлях до Сонця......................................................................................................................................................................................
Перегляд файлу

Тема уроку: Фізичні характеристики Сонця. Будова Сонця та джерела його енергії. Прояви сонячної активності та її вплив на Землю.

Мета уроку:

             навчальна: ознайомити учнів з фізичними           

                  характеристиками Сонця як зорі 

                 (радіус, маса, температура, активність), з        

                  його хімічним складом та внутрішньою 

                  будовою; сформувати уявлення про

                  сонячну активність та її вплив на Землю;

розвиваюча: розвивати спостережливість, уяву,

                   логічне і розумове мислення, здатність

                   до пізнання навколишнього світу;

                   стимулювати інтерес до астрономії,

                   бажання учнів до самостійного

                   здобуття додаткових знань про Всесвіт,

                   до опрацювання довідкової та наукової

                   інформації;

виховна: виховувати особисту відповідальність

                  учнів, любов до природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, картки, навчальна таблиця «Фізичні характеристики Сонця».

Методи і прийоми: робота в групах, робота в парах, пошукова робота, самостійна робота, робота з підручником, гра «Ти – мені, Я - тобі».

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

Психологічний настрій.

 Покажіть долоньки. Візьміть уважність, наполегливість, творчість і покладіть на одну долоньку. На іншу я подарую терпіння, любов. А тепер обміняймося подарунками – торкнімося долоньками.

Перевірка готовності учнів до сприйняття нового матеріалу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Михайло Ломоносов у творі «Ранкові міркування» уявив собі таку картину, яку побачив би мандрівник, наближаючись до небесного тіла:

Тоді з усіх сторін відкрився

Палаючий там вічно океан,

І вогняні вали там рвуться

І не знаходять берегів,

Там вихри полум'яні в'ються

І борються впродовж віків.

Показ відео “Зародження зірки»

 Про яке небесне тіло йдеться?  (Сонце)

 Наша сьогоднішня тема присвячена вивченню Сонця. А чому саме про нього, спитаєте Ви? Бо кожний ранок ми прокидаємось з першими променями, і лягаємо спати з останніми.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Фізичні характеристики Сонця. Будова Сонця та джерела його енергії. Прояви сонячної активності та її вплив на Землю.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Бесіда. Запитання до класу.

  1. На яких уроках ви чули про Сонце як денну зірку?

Можливий варіант відповіді:

На уроках природознавства, фізики, географії…

  1. Яке значення має Сонце для життя людини, тварини, рослини та Землі?

Можливий варіант відповіді:

Сонце це джерело тепла і світла на Землі. …

  1. Як описують Сонце в літературних прозових та віршованих творах, піснях?

Можливий варіант відповіді:

Світає, край небо палає

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає!            (Т. Г. Шевченко)

               Сонце в піснях:

                           «Як Сонце зійде, як сонечко зійде, 

                            кохання відійде…»

Слово вчителя.

Сонце… найближча до Землі денна зірка, що дарує нам світло, тепло, життя. Скільки пам’ятає себе людина, погляд її був звернений до цього «величезного світила». Колись люди вшановували його, складали про нього міфи і легенди. Зараз, направивши на Сонце телескопи із Землі чи, піднявши їх вгору на бортах космічних кораблів і супутників, ретельно вивчають, поступово розгадуючи його таємниці.

 

Виступи учнів.

  1. Міні-проект «Фізичні характеристики Сонця»

Презентація 1.

  1. Міні-проект «Будова Сонця»

Презентація 2.

  1. Міні-проект «Сонячна активність. Вплив сонячної активності на Землю»

Презентація 3.

 

        V. Закріплення нового матеріалу.

1. Робота в групах.

Запитання:

1 група: Сонце називають жовтою зорею, у той час як для більшості людей воно має білий колір. Як пояснити цю суперечність?

Відповідь: Сонце випромінює електромагнітні хвилі різної довжини, які нашим оком сприймаються як біле світло. Насправді, біле світло складається з цілого спектра електромагнітних хвиль від червоного кольору до фіолетового, але Сонце випромінює найбільше енергії у жовто-зеленій частині спектра, тому багато називають Сонце жовтою зорею.

2 група: Що є джерелом енергії Сонця?

Відповідь: Джерелом сонячної енергії є термоядерні реакції у його надрах.

Перегляд відео «Шлях фотона»

Запитання для 1 групи: «Опишіть явище, яке ви побачили на фрагменті відео.»

Запитання для 2 групи: «Як впливає явище, яке ви побачили, на земну атмосферу?»

Робота з підручником.

Розвязання тестів 1-5 ст. 101 з підручника «Астрономія».

VI. Підбиття підсумків уроку.

Заповнення таблиці «Знав». «Дізнався».

Підсумкове оцінювання діяльності учнів.

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати §12 ст. 96. Виконати тести 6-11 ст. 101.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Астрономія, Розробки уроків
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку