План-конспект уроку з біології в 6 класі на тему:
«Будова рослинної клітини»
Мета: вивчити будову рослинної клітини, розглянути основні її частини у світловий мікроскоп; розвивати вміння виготовляти тимчасові мікропрепарати, розглядати їх під мікроскопом, спостерігати, описувати і робити висновки; виховувати науковий світогляд і ціннісне ставлення до живої природи.
Обладнання й матеріали: мікроскоп біологічний, збільшувальні скельця, лупа, предметні й покривні скельця, листки елодеї, таблиці із зображенням рослинної клітини та її будови, підручник «Біологія. 6клас» (за ред. Остапченко).
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. Девіз уроку: Думати – колективно, Діяти – оперативно, Сперечатись – доказово. Це для всіх обов’язково!
(Будову мікроскопа. Навчились самостійно виготовляти мікропрепарат луски цибулі)
« Біологічний диктант» на знання будови мікроскопа. 1.Мікроскоп збільшує у …….разів (десятки, сотні і тисячі). 2.Головною частиною мікроскопу є ……(лінзи) 3.Збільшувальні стекла закріплені в трубку, назва якої …(тубус). 4.Верхня частина трубки …….(окуляр) 5.Нижня частина трубки …….. (об’єктив). 6.Об’єкт для дослідження кладуть на … (предметний столик). 7.В центрі предметного столика є .. (отвір) для проходження променів. 8.Під предметним столиком розміщене ….(дзеркальце) для уловлювання променів. 9.Для наведення різкості наявні …. (гвинти). 10.Всі частини мікроскопу прикріплені до …….. (штативу).
ІІ. Оголошення теми і постановка завдань уроку. Мотивація вивчення нових знань
Сьогодні ми з вами вивчимо будову клітини, порівняємо рослинну і тваринну клітини, а також з’ясуємо хто в клітині найголовніший.
ІІІ. Первинне сприйняття і осмислення нових знань
1. Загальний план будови клітини
Розгляньте малюнок рослинної клітини. Зверніть увагу, на її основні компоненти: клітинну мембрану, цитоплазму та ядро
2. Будова рослинної і тваринної клітини
Розгляньте мал. 32 (підручник, с. 32).
3. Функції клітинної мембрани Питання до учнів:
Функції клітинної мембрани:
4. Лабораторне дослідження №1. Тема: Будова клітини листка елодеї. Мета: ознайомитися із особливостями будови клітин листка елодеї як типового представника рослин. Обладнання та матеріали: листки елодеї, мікроскоп, чашка Петрі, предметні і накривні скельця, піпетка, фільтрувальний папір, 2%-й розчин йоду. Інструктивна картка
7. Зробіть висновки
ІV. Вторинне сприйняття і закріплення нових знань Тема: Будова клітини листка елодеї. Мета: ознайомитися із особливостями будови клітин листка елодеї як типового представника рослин. Обладнання та матеріали: листки елодеї, мікроскоп, чашка Петрі, предметні і накривні скельця, піпетка, фільтрувальний папір, 2%-й розчин йоду. Хід роботи
4. Розглядаємо препарат за допомогою великого збільшення мікроскопа. 5. Рис. 1. Будова рослинної клітини 1 – клітинна оболонка; 2 – цитоплазма; 3 – ядро; 4 – хлоропласти; 5 – вакуолі з клітинним соком.
V. Узагальнення і систематизація знань Висновок: під час лабораторного дослідження ми вивчили будову рослинної клітини і з’ясували, що її обов’язковими компонентами є клітинна оболонка, цитоплазма, вакуолі з клітинним соком, хлоропласти та ядро. Питання до класу: 1. Назвіть основні структури клітини. 2. Які функції виконує клітинна мембрана? 3. Яка речовина міститься в клітинній стінці рослин?
VІ.Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання Підручник: опрацювати параграф 8, виконати тестові завдання до нього. Творче завдання: скласти казку «Подорож рослинною клітиною». |
Фронтальна бесіда з класом
Біологічний диктант із взаємоперевіркою
Повідомлення вчителя. Запис теми уроку в зошитах.
Розповідь учителя, демонстрація будови клітини на таблицях
Пояснення вчителя з елементами бесіди
Робота з підручником, порівняння рослинної і тваринної клітини
Евристична бесіда з класом, формулювання висновків
Знайомство з інструктивною карткою до лабораторної роботи (с. 34), виконання лабораторної роботи в парах
Оформлення лабораторної роботи в зошитах
Формулювання висновків до лабораторної роботи
Оцінювання роботи учнів. Пояснення домашнього завдання
|