Розробка уроку з біології на тему "Будова рослинної клітини"

Про матеріал
Мета: вивчити будову рослинної клітини, розглянути основні її частини у світловий мікроскоп; розвивати вміння виготовляти тимчасові мікропрепарати, розглядати їх під мікроскопом, спостерігати, описувати і робити висновки; виховувати науковий світогляд і ціннісне ставлення до живої природи. Обладнання й матеріали: мікроскоп біологічний, збільшувальні скельця, лупа, предметні й покривні скельця, листки елодеї, таблиці із зображенням рослинної клітини та її будови, підручник «Біологія. 6клас» (за ред. Остапченко). Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з біології в 6 класі на тему:

 

 

«Будова рослинної  клітини»

 

Мета: вивчити будову рослинної клітини, розглянути основні її частини у світловий мікроскоп; розвивати вміння виготовляти тимчасові мікропрепарати, розглядати їх під мікроскопом, спостерігати, описувати і робити висновки; виховувати науковий світогляд і ціннісне ставлення до живої природи.

 

Обладнання й матеріали: мікроскоп біологічний, збільшувальні скельця, лупа, предметні й покривні скельця, листки елодеї, таблиці із зображенням рослинної клітини та її будови, підручник «Біологія. 6клас» (за ред. Остапченко).

 

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Девіз уроку:

Думати – колективно,

Діяти – оперативно,

Сперечатись – доказово.

Це для всіх обов’язково!

 

  • Пригадайте, що ми вивчали на попередніх уроках.

(Будову мікроскопа. Навчились самостійно виготовляти мікропрепарат луски цибулі)

 

 « Біологічний диктант» на знання будови мікроскопа.

1.Мікроскоп збільшує у …….разів (десятки, сотні і тисячі).

2.Головною частиною мікроскопу є ……(лінзи)

3.Збільшувальні стекла закріплені в трубку, назва якої …(тубус).

4.Верхня частина трубки …….(окуляр)

5.Нижня частина трубки …….. (об’єктив).

6.Об’єкт для дослідження кладуть на … (предметний столик).

7.В центрі предметного столика є .. (отвір) для проходження променів.

8.Під предметним столиком розміщене ….(дзеркальце) для уловлювання променів.

9.Для наведення різкості наявні …. (гвинти).

10.Всі частини мікроскопу прикріплені до …….. (штативу).

 

ІІ. Оголошення теми і постановка завдань уроку. Мотивація вивчення нових знань

 

Сьогодні ми з вами вивчимо будову клітини, порівняємо рослинну і тваринну клітини, а також  з’ясуємо хто в клітині найголовніший.

 

 

 

ІІІ. Первинне сприйняття і осмислення нових знань

 

1. Загальний план будови клітини

 

Розгляньте малюнок рослинної клітини. Зверніть увагу, на її основні компоненти: клітинну мембрану, цитоплазму та ядро

 

http://cl.rushkolnik.ru/tw_files2/urls_81/128/d-127810/img5.jpg

 

2. Будова рослинної і тваринної клітини

 

Розгляньте мал. 32  (підручник, с. 32).

  • Що спільного в будові рослинної і тваринної клітини?
  • Чим вони відрізняються?
  •  

 

 

3. Функції клітинної мембрани

Питання до учнів:

  • Дивлячись на особливості будови і розміщення клітинної мембрани, зробіть припущення щодо її значення.

 

Функції клітинної мембрани:

  • захищає клітину від проникнення хвороботворних бактерій та вірусів;
  • забезпечує зв'язок між окремими клітинами;
  • клітинна оболонка у рослин підтримує форму клітини;
  • забезпечення транспорту речовин

 

 

4. Лабораторне дослідження №1.

Тема: Будова клітини листка елодеї.

Мета: ознайомитися із особливостями будови клітин листка елодеї як типового представника рослин.

Обладнання та матеріали: листки елодеї, мікроскоп, чашка Петрі, предметні і накривні скельця, піпетка, фільтрувальний папір, 2%-й розчин йоду.

Інструктивна картка

  1. 1. Перед початком роботи витримайте елодею на сонячному світлі за кімнатною температури.
  2. 2. Виготовте тимчасовий мікропрепарат живих клітин елодеї.
  3. 3. Розгляньте мікропрепарат під мікроскопом на малому збільшенні.
  4. 4. Розгляньте будову клітини. Знайдіть клітинну оболонку, цитоплазму, вакуолі з клітинним соком, дрібні зелені пластиди (хлоропласти).
  5. 5. Розгляньте препарат за допомогою великого збільшення мікроскопа.
  6. 6. Зробіть малюнок і позначте всі побачені структури.

7. Зробіть висновки

 

ІV. Вторинне сприйняття і закріплення нових знань

Тема: Будова клітини листка елодеї.

Мета: ознайомитися із особливостями будови клітин листка елодеї як типового представника рослин.

Обладнання та матеріали: листки елодеї, мікроскоп, чашка Петрі, предметні і накривні скельця, піпетка, фільтрувальний папір, 2%-й розчин йоду.

Хід роботи

  1. 1. Готуємо тимчасовий мікропрепарат живих клітин елодеї.
  2. 2. Розглядаємо  мікропрепарат під мікроскопом на малому збільшенні.
  3. 3. Знаходимо основні елементи клітини: клітинну оболонку, цитоплазму, вакуолі з клітинним соком, дрібні зелені пластиди (хлоропласти).

4. Розглядаємо препарат за допомогою великого збільшення мікроскопа.

5. Рис. 1. Будова рослинної клітиниhttp://ok-t.ru/cozyhomesteadru/baza1/618947024724.files/image013.jpg

1 – клітинна оболонка;

2 – цитоплазма;

3 – ядро;

4 – хлоропласти;

5 – вакуолі з клітинним соком.

 

 

 

 

 

V. Узагальнення і систематизація знань

Висновок: під час лабораторного дослідження ми вивчили будову рослинної клітини і з’ясували, що її обов’язковими компонентами є клітинна оболонка, цитоплазма, вакуолі з клітинним соком, хлоропласти та ядро.

Питання до класу:

1. Назвіть основні структури клітини.

2. Які функції виконує клітинна мембрана?

3. Яка речовина міститься в клітинній стінці рослин?

 

VІ.Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання

Підручник: опрацювати параграф 8, виконати тестові завдання до нього.

Творче завдання: скласти казку «Подорож рослинною клітиною».

 

 

 

 

 

 

 

Фронтальна бесіда з класом

 

 

 

Біологічний диктант із взаємоперевіркою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повідомлення вчителя. Запис теми уроку в зошитах.

 

 

 

 

 

 

Розповідь учителя, демонстрація будови клітини на таблицях

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснення вчителя з елементами бесіди

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником, порівняння рослинної і тваринної клітини

 

 

 

 

 

 

 

Евристична бесіда з класом, формулювання висновків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайомство з інструктивною карткою до лабораторної роботи (с. 34), виконання лабораторної роботи в парах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оформлення лабораторної роботи в зошитах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формулювання висновків до лабораторної роботи

 

 

 

 

 

 

Оцінювання роботи учнів.

Пояснення домашнього завдання

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку