Дана презентація - чудовий супровід для уроку з біології на тему: "Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин"
Мета уроку: Навчальна - сформувати в учнів уявлення про способи орієнтування тварин, хомінг і міграцію тварин;Розвиваюча: розвивати логічне мислення, уяву, пам’ять; продовжувати розвивати в учнів вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховна: виховувати культуру спілкування, науковий світогляд.
2. Яка наука вивчає поведінку тварин?Етологія (від грец. Етос – норов, логос - учення). Термін «етологія» вперше використав фр. зоолог Жоффруа Сент-Ілер у 1859 році. Її засновниками вважають нідерландського вченого Ніколаса Тінбергена й австрійських – Карла фон Фріша та Конрада Лоренца.
Найбільш відомими мігруючими тваринами є птахи і риби. Багато видів птахів з настанням холодів і нестачі кормів летять на південь, у теплі краї. Однак до сезону розмноження вони повертаються додому – до тих місць, де народилися, долаючи при цьому десятки тисяч кілометрів. Риби в основному мігрують на нерест, при цьому прісноводні риби н-д, вугор європейський прямує в Саргасове море, а деякі лососеві (горбуша, сьомга, кета) – навпаки, в гирла прісноводних річок.
Що ж допомагає тваринам орієнтуватися у просторі?Таксис – спрямований рух організму стосовно якогось чинника. Може бути позитивним та негативним. Ехолокація – виявлення предметів за відлунням, що відбивається в результаті утворення твариною високочастотних звукових сигналів (ультразвук).