Медіаосвіта покликана обмінюватись досвідом українських педагогів. Із упровадженням медіаграмотності ,під час організації навчання також дистанційного навчання учнів, широко використовується медіаосвітня діяльність всіх учасників навчально-виховного процесу, як необхідна умова створення наскрізної медіа освітньої системи навчального закладу. У своїй роботі і використовуємо інноваційні технології для навчання медіаграмотності.
Медіапроект « Класна газета»
Мета: ознайомити учнів із медіа продуктом- стіннівкою, її призначення, формувати вміння створювати простий медіапродукт -стіннівку; розвивати навички говоріння, слухання, роботи в команді, співпраці,обміну думками,уміння висловлювати свої думки, формування світогляду в учнів; виховання медіасмаку; формування комунікативних умінь і навичок, уміння працювати з інформацією, медіаграмотність; культуру мовлення, почуття прекрасного, творчі здібності, виховувати відповідальність за якість виконаної роботи.
Обладнання: мультимедійне обладнання, комп'ютер, екран, мультимедійна презентація «Хто такий журналіст»
Хід уроку
«Привіт, друзі!»
Діти утворюють коло, взявшись за руки. За вчителем промовляють слова:
Здрастуйте, хлопці.
Привіт, всі дівчата!
Ми всі – не байдужі малята.
Станем всі – одна сім’я:
Будем друзі – ти і я.
Діти тиснуть один одному руки та передають посмішку по колу. Слайд 1
1.Актуалізація опорних знань.
Сьогодні ми помандруємо в далекі часи,в далеку країну. Заплющіть очі і уявіть, що ми опинилися в морському порту,на березі Середземного моря, у місті Генуя,в Італії, куди приходять кораблі з усього світу. Слайд 2
Тут вперше люди продавали аркуш паперу, на якому була інформація про товари на кораблях,події,тощо. Коштував аркуш – одну газету,так називалась дрібна монетка (Вчитель демонструє зображення монети на екрані). Слайд 3
Ось так паперовий аркуш з новинами почали називати ГАЗЕТОЮ. Звичайний аркуш списку товарів перетворився на носія інформації- газету. Слайд 4
А які ще медіа вам відомі?(Книжка,радіо,телебачення,інтернет) Слайд 5,6
.А як ще називають медіа? Так, це пресса.
Які газети,чи журнали зустрічали ви, про що цікаве в них повідомляють? Слайд 7
2.Повідомлення теми та завдань уроку .
- Сьогодні ми ознайомимось із віршем Марії Чумарної « Сьогодні Василько найкраще читав…» та створимо власну класну газету.
-А хто створює газету ,відгадайте
3.Розгадайте кросворд ( на екрані) ,ключове слово-професія. Слайд 9
Діти вписують слова по черзі.
|
1 Ж |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
2 |
У |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
3 |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
4 |
Н |
|
|
|
|
|||||||||
5 |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
6 |
|
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7 І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
8 |
|
|
|
|
С |
|
|
||||||||
9 |
|
|
|
|
Т |
|
|
||||||||
4.Перегляд мультимедійної презентації « Хто такий журналіст?» Слайд 10,11
5.Робота з ілюстраціями підручника.
- Як створити класну газету?
- Спочатку збирають і перевіряють інформацію,потім визначають ,як її краще донести, ретельно продумують її зміст. Про що можна повідомити в ній?
- Розгляньте, що пропонують нам ілюстратори підручника.
- Які теми вже можете запропонувати ви?
-Давайте розглянемо зразки раніше виготовлених шкільних газет.
-Отже, темою газети може виступати будь-яка цікава тема.
6.Опрацювання вірша Марії Чумарної «Сьогодні Василько найкраще читав…» Слайд 8
-Послухаємо, як цю задачу розв'язали учні у вірші
1) Виразне читання вірша,заздалегідь підготовленим учнем
2) Бесіда за запитаннями:
- Чим сьогодні може гордитися Василько?
- Яке досягнення було в Ігоря?
- Як весь клас здивувала Оленка?
- Що зробила Віра?
- Прочитаємо виділені речення і подумаємо, чому діти не можуть обрати одну зірку?
- Що означає вислів зоряний клас?Наш клас можна таким назвати?
Кожен із вас талановитий ,кожен у якійсь галузі є зірочкою. Давайте прочитаємо вірш, змінивши імена дітей, на імена з нашого класу.
3) Виразне читання зміненого вірша.
- Так яку ж тему класної газети вибрав цей клас? ( Вони писали б про свій зоряний клас)
Фізкультхвилинка .
4) Робота з ілюстрацією, схемою підручника.
-Коли визначились з темою, слід розподілити,хто які завдання виконує.
-Розгляньте схему, які ще можемо додати завдання?
Інтерактивна вправа.
Запис на маленьких аркушах своїх очікувань від сьогоднішнього заняття. Це повинні бути два речення, які починаються словами «Я дізнаюсь…», «Я зможу…».
III.Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
Робота в групах.
-Ми з вами пограємо в гру, де ви будете виконувати функції журналістів
-Подорож в світ журналістики
Поділ на групи:
-Під час створення газети, слід пам'ятати про назву, тексти, малюнки, вірші,загадки тощо,доречні до тематики. Вкінці обов'язково слід зазначити редакційну колегію.
- Презентація робіт. Вивісити на інформаційній дошці в класі для загального ознайомлення.
IV.Заключна частина
Рефлексія . Вправа « Інтерв'ю» з мікрофоном