Тема: Народні прикмети.
Мета: перевірити рівень засвоєння пісень – закличок, познайомити учнів з народними прикметами; виховувати почуття любові до природи.
Хід урок
І.Привітання.
- Пропоную вам,утворити коло. По колу,починаючи з мене, називаємо ім’я сусіда і говоримо йому комплімент або побажання.
2. Доповнення і промовляння чистомовок. – Я промовляю початок чистомовки,вам потрібно доповнити лише одним словом.
Лі - лі - лі – прилетіли …(журавлі) Ло - ло - ло – прийшло…(тепло)
Ли - ли –ли - дочекались ми …(весни)
3.Фонетична зарядка.
- Попрацюємо разом з вами над звуками.Я буду говорити рядок з вірша,а ви – вимовляєте лише звук.
- Де ж наш пустун – язичок? Заховався за біленький тиночок, Ліг а бочок і мовчок. А ми його зараз розбудимо. Поплескали губками. Поклацали зубками,щоб міцніші були. Посичали гускою: с- с - с. Подзижчали комариком: з- з - з. Подиркали трактором: др - др - др. Пошуміли вітерцем: ш- ш - ш. 4. Робота зі скоромовкою. У зливу жахливу під кущем Дуже змокли жук з джмелем. – Прочитайте скоромовку вголос, повільно, пошепки швидше, уголос якнайшвидше. 5. Гра « Склади слово». – Кожен із вас має лего – цеглинки, складаємо їх правильному порядку за допомогою віршика. На цеглинках зображені склади, з них потрібно утворити слово. 6.Актуалізація опорних знань учнів. – З якими невеличкими пісеньками, які виконуються групою дітей, тим самим закликаючи весну, ми знайомилися на попередньому уроці? (Заклички). – Пропоную вам послухати заличку «Вийди,вийди Сонечко» на сучасний мотив.(перегляд відео)
ІІ. Опрацювання народних прикмет. – Люди закликали не тільки сонечко, пташок, чи інші явища та предмети, але й спостерігали за ними. Так виникли народні прикмети. – Відгадайте загадки і дізнаєтесь, про яких птахів і їх значення у природі,ми поговоримо. а) Дивний ключ у небо лине, Не залізний, а пташиний. Цим ключем в осінній млі Відлітають…(журавлі) б)За вікном гніздо будує, тільки в нас не зимує.(ластівка) в)У червоних чоботях, в білому халаті, Він весною прилетів і сидить на хаті.(лелека) 7. Робота з підручником. – Спочатку прочитаю я,потім – ви. – Про кого ці прикмети? (ластівку,журавля,лелеку) 8. Повторне читання та слухання народних прикмет. 9. Розвиток зв’язного мовлення. – Перегляньте малюнок. Які пахи на ньому зображені? (лелеки) - Пропоную вам переглянути відео про перелітніх птахів. 10.Творча робота. – Оберіть перелітню пташку,яку ви запам’ятали та намалюйте її. ІІІ. Підсумок уроку. – Які народні прикмети ви запам’ятали?