Розробка уроку з елементами STEM - освіти у 6 класі з математики на тему "Довжина кола. Площа круга."

Про матеріал
Розробка уроку математики у 6 класі з елементами STEM - освіти, головним напрямком якого є проведення практичної роботи з використанням інтерактивних вправ
Перегляд файлу

План – конспект уроку в 6 класі на тему « Коло. Круг. Довжина кола, площа круга»

Мета: відпрацювати навички знаходити довжину кола, площу круга через розв’язування прикладних задач та практичної роботи;

Розвивати увагу, пам'ять, мислення через вміння порівнювати, аналізувати, шляхом проведення інтерактивних вправ «Дві руки», «Покрути головою», сприяти розвитку ключових компетентностей учнів  через розв’язування сюжетних задач;

 Виховувати толерантність, розуміння власної  відповідальності  під час роботи в парах, навички предметно-перетворюючої діяльності засобами уроку.

Тип уроку: Узагальнення і систематизація знань

Обладнання: проектор, презентація, папір, ножиці, кондитерські пакети

 

Перебіг уроку:

 

  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
       Сьогодні на уроці… і замість слів «ми будемо вивчати», я скажу інше:

« Ми будемо робити…, а для цього нам  потрібна увага, мислення, пам'ять. Готові, поїхали.»

Взяли в руки аркуш паперу і 2 олівці, закрили очі і одночасно двома руками намалюйте коло, напишіть S, R,  d, l, . Відкрили очі і подивіться на свої шедеври. Насправді, це один із способів розвивати логічне мислення, і ми продовжуємо його розвивати. Чому саме ці літери я запропонувала вам записати?( відповіді учнів)

  1. Актуалізація опорних знань

 Допишіть справа від поданих літер формули, які вам відомі для обчислення цих величин.

R=d/2 ,  l=2r,  

Відкладіть цей аркуш , це ваша підказка на сьогоднішній урок.

Тепер попрацюємо з пам’яттю. Увага на екран. ( слайд 2)

 

 

 

 

 

 

 Як ви бачите, на слайді коло і якісь англійські слова. Ваша задача озвучити їх англійською мовою, а означення дати українською.

Radius- відрізок, який сполучає центр кола з будь- якою  точкою кола.

Diametr- відрізок, який сполучає дві точки кола і проходить через центр.

Chord- відрізок, який сполучає дві точки кола.

Circle- це сукупність усіх точок на площині, які знаходяться на однаковій відстані від заданої точки О, яка і називається центром.

Center- це точка, в яку впирається вістря циркуля.

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.

Нагадайте, яка в нас сьогодні дата? Так, 14 лютого, свято всіх закоханих. Отже, накриваємо святковий стіл, круглий стіл ( слайд 3).

 

 

 

 

 

 

 

 Як добрі господарі, накриємо його скатертиною, яку пошиємо самі.

Нам треба пошити скатертину на круглий стіл діаметр якого 1,6 м. У шафі лежить відріз тканини розміром 1.6 м на 1.6м. Чи вистачить цієї тканини для пошиття скатертини?

 

Чи може діаметр скатертини дорівнювати 1.6 м ?

 

Яким має бути радіус скатертини, щоб вона звисала зі столу на 20 см?

 

r=0.8+0.2=1м

А тепер ще треба оздобити мереживом край цієї скатертини. Скільки цього мережива нам треба придбати? l=2r,   l=2=6.28см

Яка площа тканини такої скатертини?

2

Вправа «Покрути головою»

Якщо твердження неправильне, ви робите кругові рухи головою, таким чином символізуючи «НІ», якщо правильне рухів ніяких не виконуємо.

  1. Якщо тканина шириною 1м, то для пошиття даної скатертини досить набрати 3.14м? ( скатертина суцільна)
  2. Якщо тканина шириною 1,2 м, то для пошиття даної скатертини досить набрати 3 м?
  3. Якщо тканина шириною 2 м, то для пошиття даної скатертини досить набрати 2 м?

 

  1. Практична робота

 

Переходимо до практики. Перед вами лежить кольоровий папір. Ваша задача виготовити з нього макет скатертини на круглий стіл певного радіуса. Працюємо в парах, радіус вказаний на вашому папері. Зверніть увагу на раціональність використання паперу, тобто спочатку зробіть необхідні виміри, а потім вирізайте. На зворотньому боці ви повинні написати площу вашого круга і довжину кола.

Наступний наш крок полягатиме в оздобленні цієї скатертини мережкою. Та пара, яка зробить виміри та обчислення підійдуть до мене і придбають необхідний метраж мережки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скатертину на стіл поклали, але ж треба ще щось смачненьке солоденьке. Ваші знайомі вам дали рецепт бісквіта(слайд 5)

  •  Яйця – 8 шт
  • борошно - 200 г
  • цукор - 320 г

Ви відкриваєте холодильник, а там тільки 2 яйця. Скільки борошна та цукру вам треба взяти, використовуючи дану рецептуру? (50г, 80г)

Спекли бісквіт, кладемо його на тарілку.( Слайд 6)

 

 

 

 Чи поміститься пиріг, діаметр якого 30 см, на тарілці, радіус якої 1,9 дм?

38см

А що вигідніше купити: один пиріг, радіус якого 30 см чи два радіусом 15 см кожний?

S=900πсм2                    S=450πсм2  

Я також спекла бісквіт  за цим рецептом. Ваша задача знайти площу круга, довжину кола і прикрасити його.( Кожному учневі роздаю кондитерські мішки з мастикою). Дизайн печива повинен бути пов'язаний із сьогоднішньою темою. А виконуватимемо ми цю роботу під музику, і не просту, а мелодію числа   π.

 

 

 

 

 

  1. Підсумок уроку та домашнє завдання

Кожен з вас отримав печиво різного діаметра. Це своєрідна оцінка за сьогоднішній урок і мій подарунок на сьогоднішнє свято.

Домашнє завдання. 1. У парку розпланували 5 квіткових клумб, які мають форму круга, діаметр якого 1,5м. На кожний квадратний метр площі клумби садитимуть по 9 квіток. Скільки квітів потрібно,щоб засадити всі клумби?

2. На підлозі гральної кімнати потрібно зафарбувати круг, радіус якого дорівнює 2 м. Скільки потрібно для цього фарби, якщо   на кожний квадратний метр витрачають 0,2 кг?     

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
1654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку