Технологічна карта уроку на тему: "Знаходження дробу від числа"

Про матеріал
Останні дослідження PISA у галузі математики свідчать про те, що здатність учнів застосовувати свої знання та уміння у ситуаціях реального життя є досить низькою. Також з власного досвіду бачу, що розв’язування задач практичного змісту, як правило викликає в учнів не а би які труднощі. За для ефективного формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння отримані на уроках математики в реальних життєвих ситуаціях пропоную учням для розв'язання задачі з реального життя. Під час таких уроків для себе ставлю за мету навчити учнів розв’язувати вправи та задачі в нестандартних умовах, сформувати уміння співпрацювати в команді; удосконалити комунікативні навички, уміння установлювати зв’язок математики із задачами повсякденного життя.
Перегляд файлу

                                                                                Технологічна карта уроку

Тема шкільного курсу: Звичайні дроби
 

Урок № 47
 

ПІБ учителя: Воронюк Оксана Володимирівна
 

Клас: 6

Тема уроку: Знаходження дробу від числа
 

Цілі уроку: Формування компетентностей:
      -   предметна компетентність: домогтися засвоєння правила знаходження дробу від числа; сформувати вміння розв’язувати задачі на застосування цього правила;

  • ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою — доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, поповнювати свій словниковий запас;
  • математична компетентність — оперувати числовою інформацією;  встановлювати відношення між реальними об’єктами довкілля;
  • інформаційно-цифрова компетентність — застосовувати цифрові пристрої у навчанні; діяти за алгоритмом;
  • технологічна компетентність — розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв’язати засобами математики;
  • уміння вчитися впродовж життя   організовувати свою навчальну діяльність; усвідомлювати цінність нових знань і вмінь.

 

Обладнання уроку: мультимедійна презентація «Знаходження дробу від числа», комп’ютер, інтерактивна дошка, відеокамера, підручник.
 

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
 

 

 

Хід уроку

 

 

Етап уроку

Час

 

Завдання етапу

 

Методи і прийоми

ФОНД*

 

Діяльність
учителя

 

Діяльність
учня
 

1. Організація початку уроку

1 хв

Створення позитивного емоційного настрою.

Цитування вірша.

 

Вітається з учнями, налаштовує учнів на плідну роботу.

Налаштовуються на роботу на уроці.

2. Повідомлення теми, мети уроку

1 хв

Повідомити тему та мету уроку, зацікавити учнів.

Епіграф уроку

Ф

Вступне слово вчителя

Записують у зошитах дату уроку та його тему.

3. Мотивація навчальної діяльності

1 хв

Мотивувати до вивчення ще одного способу знаходження дробу від числа.

 

 

Звертає увагу учнів на практичне застосування отриманих знань.

Уважно слухають.

4. Перевірка домашнього завдання

6 хв

Перевірити домашнє завдання.

Формувати гордість за успіхи держави та повагу до національних цінностей.

Інтерактивна вправа «Збери пазл» з використанням онлайн-платформи LearningApps.org. (https://learningapps.org/display?v=pz6vktym220)

Повідомлення про подію загальнодержавного рівня.

Ф

Інструктує учнів щодо виконання вправи.

Повідомляє про подію, що відбулась у нашій державі.

 

Виконують вправу.

 

5. Актуалізація опорних знань

3 хв

Повторити правила множення звичайних дробів.

Інфографіка «Множення звичайних дробів». (https://www.youtube.com/channel/UCbzFIClB0uyPYL3vF7qPOJA )

Ф

Коментує  інфографіку

Переглядають інфографіку, пригадують правила множення звичайних дробів

6. Вивчення нового матеріалу

8 хв

Вивчити правило знаходження дробу від числа.

Формування навичок здорового способу харчування.

Розв’язання проблемної ситуації.    Аналіз та узагальнення фактичного матеріалу.

Повідомлення цікавих фактів про корисні властивості борщу.

Ф

Розв’язує задачу практичного змісту, формулює правило знаходження дробу від числа. Демонструє на прикладі застосування цього правила

Записують у зошит хід розв’язання задачі, правило та приклад знаходження дробу від числа.

7. Засвоєння нових знань та способів дій

10 хв

Удосконалити вміння учнів рахувати усно.

Формувати вміння знаходити звичайний дріб від десяткового та звичайного дробу.

 

Виконання усних вправ.

Інтерактивна вправа «Запали зірку».

 

Виконання письмових вправ на знаходження дробу від числа.

Ф

 

 

 

 

І

Коментує правила виконання вправ

 

 

 

Виконують усну вправу «Запали зірку».

 

У зошитах розв’язують приклади та отримані відповіді порівнюють з відповідями, що з’являються на дошці.

8. Фізкультхвилинка

1 хв

Зняти втому, нормалізувати увагу й активність, відновити сили й робочий настрій.

 «Руханка»

(https://www.youtube.com/watch?v=igmrcvpw1N0)

Ф

Заохочує учнів до активного виконання «Руханки».

Виконують «Руханку»

9. Застосування знань і вмінь

10 хв

Формувати вміння застосовувати отримані знання до розв’язування задач практичного змісту.  Формування національної свідомості, гордості та поваги до культурної спадщини українського народу.

Складання рецепту приготування борщу за технологічною картою (3 бали).

І

Пропонує  розв’язати задачу і на підставі отриманих даних скласти рецепт борщу.

Розв’язують задачу у зошитах та світлину розв’язаної задачі надсилають до платформи «Нові знання» (https://nz.ua/) у розділ «Домашнє завдання».

За правильне виконання даного завдання учень отримує – 3 бали.

10. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

2 хв

Повторити правило знаходження дробу від числа. Звертання до очікуваних результатів учнів.

Вправа «Закінчіть речення»

Ф

Формулює правило знаходження дробу від числа у віршованій формі.

Пропонує виконати вправу «Закінчіть речення».

Повторюють правило, виконують вправу, запропоновану вчителем.

11. Домашнє завдання.

2 хв

Застосування знань, отриманих на уроці до розв’язування завдань домашньої роботи. Формування особистої відповідальності за рівень знань і самоосвітньої діяльності.

Формування вмінь готувати борщ за рецептом.

Робота з підручником.

Виконання письмових вправ (7 балів).

Практична робота «Готуємо борщ» (2 бали).

Перегляд відеоролику приготування борщу.

(https://www.youtube.com/watch?v=l93S5xLaWog)

І

Наддає інструкції щодо виконання домашнього завдання.

Записують домашнє завдання у щоденник.

За правильне виконання домашнього завдання учень отримує – 9 балів.

 

Загальна кількість балів за урок  - 12 балів.

 

*ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова)


Інструкція

з опрацювання теоретичного матеріалу учнями 6 класу

Тема: «Знаходження дробу від числа»

 

І. Переглянути відеоурок за посиланням: https://youtu.be/_WE668ZCuwQ .

ІІ. Виконати всі завдання відеоуроку, а саме:

  •  перевірити домашнє завдання за допомогою вправи «Збери пазл» (https://learningapps.org/display?v=pz6vktym220);
  • Виконати усні та письмові вправи відеоуроку, перевірити правильність їх виконання.
  • (3 бали) Розв’язати задачу на складання рецепту борщу за технологічною картою. Світлину, розв’язаної задачі, надіслати до 18 години 18 листопада до платформи «Нові знання» (https://nz.ua/) у розділ «Домашнє завдання».

        ІІІ. Виконати домашнє завдання:

        1. Опрацювати § 15 на с. 68 підручника «Математика» (О.С. Істер), вивчити правило знаходження дробу від числа.

2. Пригадати, що таке відсоток, і як записати відсотки у вигляді дробу.

3. Виконати письмові вправи:

    Розв’яжіть задачі.

1. (3 бали) На півдні України минулого літа народилося 1200 лелек. У Миколаївській області – усіх лелек, у Херсонській – решти. Інші народилися в Одеській області.  Яка область може похвалитися найбільшою кількістю лелеченят?

 2. (4 бали)  Для приготування обіду витратили 4 кг овочів. Із них   пішло на борщ, залишку — на салат, а решта — на рагу. Скільки грамів овочів пішло на кожну страву?

Світлини, розв’язаних задач, надіслати до 18 години 18 листопада до платформи «Нові знання» (https://nz.ua/) у розділ «Домашнє завдання».

4. (2 бали) Виконати практичну роботу «Готуємо борщ!», попередньо переглянувши відеоролик приготування борщу  за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=l93S5xLaWog

До 25 листопада надіслати світлини виконання практичної роботи до платформи «Нові знання» (https://nz.ua/) у розділ «Домашнє завдання».

 

Загальна кількість балів за урок - 12 балів.

 

 

 

 

 

 

 

Перелік

письмових завдань для опрацювання учнями

 Під час відеоуроку:

1. Обчисли: 

1) від 0,35;                        3) 0, 32 від 10;

2) 0,36 від ;                        4) від .

2. Розрахуйте кількість інгредієнтів для приготування 4 порцій борщу з урахуванням технологічної карти (одна порція – 250мл). 

Український борщ: технологічна карта на 1 л страви


 

Під час виконання домашньої роботи:

1. На півдні України минулого літа народилося 1200 лелек. У Миколаївській області – усіх лелек, у Херсонській – решти. Інші народилися в Одеській області.  Яка область може похвалитися найбільшою кількістю лелеченят?

2.  Для приготування обіду витратили 4 кг овочів. Із них   пішло на борщ,     залишку — на салат, а решта — на рагу. Скільки грамів овочів пішло на кожну страву?

 


 

 

 

doc
Додано
28 січня 2021
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку