Урок з баскетболу для учнів 11-го класу.
Тема: Ознайомлення з тактикою дій у нападі.
Задачі уроку: 1. Повторити техніку кидків м’яча в корзину різними способами.
2. Удосконалювати техніку передачі м’яча різними способами на місці та в русі.
3. Оволодіти тактикою дій у нападі проти зонного захисту.
4. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей та спритності.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, фішки, секундомір, свисток. Місце проведення: спортивна зала.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І |
Підготовча частина |
15 хв. |
|
|
1. Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання, повідомлення завдань уроку. |
1,5 хв. |
Перевірити наявність та охайність спортивної форми. |
|
2. Правила поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ. |
15сек. |
Чітко виконувати вправи за командою вчителя. |
|
3. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Готовність організму до роботи на уроці. |
|
4. Організаційні вправи: - перешиковування з однієї шеренги в три та навпаки; - повороти на місці: ліворуч, праворуч, кругом; - перешиковування з однієї колони в три, чотири і навпаки. |
2 хв. |
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів та дистанції, чіткість виконання поворотів. |
|
5. Різновиди ходьби по залі з баскетбольними м’ячами: - на носках, м’яч у прямих руках над головою; - на п’ятках, м’яч у прямих руках перед грудьми; - на внутрішній стороні ступні, м’яч у прямих руках над головою; - на зовнішній стороні ступні, м’яч у прямих руках перед грудьми; |
1 хв. |
Вправи на формування правильної постави. Спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися прямо. Коліна підігнути й звести. Спину тримати прямо, голову не нахиляти. |
|
6. Біг у повільному темпі з веденням м’яча: - правою рукою; - лівою рукою; - поперемінно правою та лівою руками; - з веденням м’яча в чергуванні з бігом спиною уперед; - приставними кроками почергово лівим та правим боком уперед, м’яч у прямих руках перед грудьми; - з високим підніманням колін у чергуванні з бігом із закиданням гомілок назад, м’яч у прямих руках над головою; - з енергійним випростанням прямих ніг уперед та назад, м’яч у прямих руках над головою; - у чергуванні зі стрибками, м’яч у зігнутих руках перед грудьми: стрибки на правій нозі; стрибки на лівій нозі; стрибки на двох ногах; - з веденням м’яча, із прискоренням; - з веденням м’яча, із зміною напрямку руху. |
2 хв. |
Дихання рівномірне. Зміну способу ведення виконувати за сигналом. Зміну напрямку руху виконувати за сигналом. Під час бігу спиною уперед дивитися через ліве, або праве плече в напрямку руху.
Стрибки виконувати впоперек баскетбольного майданчика - по «змійці», кожен різновид – почергово один за одним. Швидкість максимальна, вправу виконувати по діагоналі баскетбольного майданчика. Темп повільний вправу виконувати за сигналом.
|
ІІ |
7. Загально розвиваючі вправи в парах з м’ячем. а) В. п.: о. с., стоячи обличчям один до одного, руки внизу, тримаючись кистями, м’яч утримується між грудьми партнерів. 1 – 2 – руки через сторони – вгору. 3 – 4 в. п. б) В. п.: о. с., ., стоячи обличчям один до одного, м’яч у зігнутих руках перед грудьми. 1 – крок назад лівою ногою, руки випрямити. 2 – в. п. 3 – крок назад правою ногою, руки випрямити. 4 – в. п. в) В. п.: о. с., ., стоячи обличчям один до одного, м’яч у прямих руках над головою. 1 – нахил ліворуч, ногу в сторону на носок. 2 – в. п. 3 – нахил праворуч, ногу в сторону на носок. 4 – в. п. г) ) В. п.: о. с., ., стоячи спиною один до одного, м’яч у прямих руках над головою. 1 – 2 –нахил уперед (назад). 3 – 4 в. п. д) В. п.: о. с., ., стоячи спиною один до одного, м’яч у прямих руках над головою. 1 – випад лівою ногою, нахил назад. 2 – в. п. 3 – випад правою ногою, нахил назад. 4 – в. п. е) В. п.: о. с., стоячи спиною один до одного, м’яч притиснутий між партнерами на рівні пояса, ноги нарізно, руки прямі в сторони, триматися кистями. 1 – 2 – присісти. 3 – 4 – в. п. є) В. п.: о. с., сидячи на підлозі, ноги нарізно, упертися ступнями, м’яч у прямих руках перед грудьми. 1 – 4 – повороти тулуба ліворуч. 5 – 8 – ліворуч. Ж) В. п.: о. с., сидячи на підлозі, ноги нарізно, упертися ступнями, м’яч у прямих руках перед грудьми. 1 – 2- нахил уперед (назад). 3 – 4 – в. п. з) В. п.: о. с., ., стоячи обличчям один до одного, м’яч у зігнутих руках перед грудьми. 1 – 2 – стрибок угору – назад. 3 – 4 – в. п. Основна частина |
5 хв.
6 – 7 р.
7 – 8 р.
6 – 7 р.
6 – 7 р.
7 – 8 р.
6 – 7 р.
7 – 8 р.
6 – 7 р.
6 – 7 р.
27 хв. |
Вправи виконувати на місці.
Уважно слідкувати за утриманням м’яча.
М’яч у руках тримати із силою.
Нахилятися якомога нижче.
М’яч у руках тримати із силою, партнера підняти на спину.
Під час нахилу максимально прогнутися.
Уважно слідкувати за утриманням м’яча.
М’яч у руках тримати із силою, амплітуду рухів збільшувати.
М’яч у руках тримати із силою, нахили виконувати якомога нижче.
Кожен партнер тягне м’яч із силою до себе.
|
|
1. Передачі м’яча: - на місці в парах; - у русі в парах; - на місці в трійках; - у русі в трійках. |
2 хв. |
Зміну способу передачі виконувати за командою. |
|
2. Зустрічні передачі м’яча в колонах у русі зі зміною місця. |
3 хв.
|
Зміна місць відбувається у своїй колоні, між зустрічними колонами. |
|
3. Кидки м’яча в корзину після ведення й подвійного кроку під різними кутами до щита. |
2 хв. |
Виконувати потоковим методом. |
|
4. Кидки м’яча в корзину в стрибку після ведення й зупинки. |
2 хв. |
Стрибок виконувати якомога вище. |
|
5. Обведення перешкод правою та лівою руками на максимальній швидкості. |
3 хв. |
Вправу виконувати у двох колонах із використанням 5 – 6 перешкод |
|
6. Тактичні дії в нападі проти зонного захисту. |
5 хв. |
|
|
7. «Човниковий» біг з м’ячем. |
1 хв. |
По командах. |
|
8. . «Човниковий» біг зі старту з різних положень: - спиною до старту; - з упору лежачи; - з високого старту. |
3 хв. |
Вправа проводиться у вигляді гри, перемагає та команда, яка показує найкращий час. |
ІІІ |
Заключна частина |
3хв. |
|
|
1. Шикування класу в одну шеренгу. |
15 сек. |
Перешиковування від першого до останнього. |
|
3. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
|
4. Підсумок уроку, виставлення оцінок. |
1, 5 хв. |
Відзначити кращих учнів, дати рекомендації тим, хто відстає. |
|
5. Домашнє завдання. |
30 сек. |
Відпрацьовувати стрибок у довжину з місця. |