Урок з баскетболу для учнів 6-го класу.
Тема: Удосконалення техніки передачі м’яча.
Задачі уроку: 1. Удосконалити техніку передачі м’яча різними способами з кроком та зміною місць у русі.
2. Повторити техніку ведення м’яча різними способами.
3. Вчити техніку передачі м’яча після ведення та подвійного кроку.
4. Сприяти розвитку спритності, швидкості, швидкісно – силових якостей.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, фішки, секундомір, свисток. Місце проведення: спортивна зала.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І |
Підготовча частина |
15 хв. |
|
|
1. Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання, повідомлення завдань уроку. |
1,5 хв. |
Перевірити наявність та охайність спортивної форми. |
|
2. Правила поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ. |
15сек. |
Чітко виконувати вправи за командою вчителя. |
|
3. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Готовність організму до роботи на уроці. |
|
4. Організаційні вправи: - повороти на місці: ліворуч, праворуч, кругом; - перешиковування з однієї колони у дві та навпаки |
2 – 3 р. |
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів і дистанцій. |
|
5. Різновиди ходьби: - ходьба на носках, руки на поясі; - ходьба на п’ятках, руки за головою; - ходьба на внутрішній стороні ступні, руки на поясі; - ходьба на зовнішній стороні ступні, руки за головою; - біг у повільному темпі; - біг приставними кроками правим боком уперед, руки на поясі; - біг приставними кроками, лівим боком уперед, руки на поясі; - біг із високим підніманням колін, руки працюють, як при звичайному бігові; - біг стрибками з ноги на ногу; - біг спиною уперед, руки працюють, як при звичайному бігові; - біг зі зміною напрямку; - біг з прискоренням. |
4 хв. |
Вправи на формування правильної постави. Спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися вперед. Ноги в колінах підігнути і звести. Спину тримати прямо, голову не нахиляти. Дихання рівномірне. Вправа сприяє розвиткові координації рухів. Спину тримати прямо, назад не відхилятися, тулуб не нахиляти уперед. Під час поштовху максимально допомагати руками. Погляд спрямований у напрямку руху через ліве або праве плече. Зміну напрямку на протилежний, швидкість максимальна, вправу виконувати по діагоналі баскетбольного майданчика. |
|
6. Вправа на відновлення дихання. 1 – 4. Руки вгору – вдих. 5 – 8. Руки опустити вниз – видих. |
20 сек. |
Поглядом супроводжувати кисті рук. |
|
7. Перешиковування з однієї колони у дві. |
30 сек. |
Клас перешиковується для виконання загальнорозвиваю - чих вправ. |
|
8. Комплекс загальнорозвиваючих вправ з баскетбольними м’ячами: а) В. п. : о. с., м’яч попереду тулуба в опущених руках. 1 – 2 - руки з м’ячем уперед, 3 – руки з м’ячем угору, 4 – вихідне положення. б) В. п.: о. с., ноги нарізно, м’яч попереду тулуба в опущених руках. 1 – руки з м’ячем угору, прогнутися, відвести ліву ногу назад на носок. 2 – в. п. 3 – руки з м’ячем угору, прогнутися, відвести праву ногу назад на носок. 4 – в. п. в) В. п.: о. с., стійка на колінах, руки з м’ячем опущені вниз, позаду тулуба. 1 – 2 – відвести прямі руки назад – вгору. 3 – 4 -в. п. г) В. п.: о. с., стійка на колінах, нахил уперед, зіпертися долонями прямих рук на м’яч. 1 – 3 – пружні нахили вперед, торкаючись грудьми підлоги, не згинаючи рук. 4 – в. п. д) В. п.: о. с., сидячи, ноги прямі, руки зігнуті з м’ячем перед грудьми. 1 – руки з м’ячем угору, 2 – в. п., 3 – випростати руки вперед, 4 – в. п. е) В. п.: о. с., сидячи, ноги нарізно, руки прямі з м’ячем угорі. 1 – повернути тулуб ліворуч, розвести руки в сторони, тримаючи м’яч на лівій долоні, 2 – в. п., 3 – повернути тулуб праворуч, розвести руки в сторони, тримаючи м’яч на правій долоні, 4 – в. п. є) В. п.: о. с., лежачи на спині, м’яч між ступнями прямих ніг, руки вздовж тулуба долонями вниз. 1 – 2 – підняти прямі ноги з м’ячем у гору, 3 – м’ячем доторкнутися підлоги за головою, 4 – в. п. ж) В. п.: о. с., стійка ноги нарізно, руки зігнуті з м’ячем за головою. 1 – 4 - колові рухи тулубом ліворуч, тримаючи руки за головою, 5 – 8 - аналогічні дії праворуч. з) В. п.: о. с., основна стійка, м’яч у зігнутих руках перед грудьми. 1 – виштовхнути м’яч угору, 2 – підняти вперед зігнуту ногу, 3 – зловити м’яч прямими руками над головою, 4 – в. п. и) В. п.: о. с., стійка, м’яч перед ступнями. 1 – 2 – стрибок через м’яч уперед. 3 – 4 – стрибок через м’яч назад. |
5 хв.
6 – 8 р.
7 – 8 р.
7 – 8 р.
9 – 10 р.
9 – 10 р.
8 – 9 р.
8 – 9 р.
8 – 9 р.
8 – 9 р.
9 – 10 р. |
Виконувати на місці, звернути увагу на правильність та чіткість виконання.
Звернути увагу на техніку безпеки під час стрибків. |
|
9. Вправа на відновлення дихання. В. п.: о. с., - м ‘яч у зігнутих руках перед грудьми. 1 – 2 – випростати руки з м’ячем угору, піднятися на носках – вдих, 3 – 4 – в. п. – видих. |
- виконуючи передачу однією рукою 15 сек. |
Під час виконання вправи всі рухи руками супроводжувати поглядом. |
|
10. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
15 сек. |
Підготувати учнів до основної частини уроку. |
ІІ |
Основна частина |
26 хв. |
|
|
1. Ведення м’яча кроком: - правою рукою; - лівою рукою; - почергово лівою та правою руками. |
1, 5 хв. |
Голова постійно піднята. |
|
2. Ведення м’яча бігом: - правою рукою; - лівою рукою; - почергово лівою та правою руками. |
1, 5 хв. |
Вправу виконувати в уповільненому темпі. |
|
3. Ведення м’яча по черзі з партнером, виконуючи передачу двома руками від грудей; - виконуючи передачу ударом об підлогу; - виконуючи передачу із - за голови; - виконуючи передачу однією рукою знизу; - виконуючи передачу однією рукою від плеча. |
1, 5 хв. |
Передачу виконувати на відстані 3 м. від партнера. Учні уважно стежать за відскоком м’яча, звернути увагу на точність передач. |
|
4. Виконання подвійного кроку з місця; - після ведення м’яча на місці; - після ведення м’яча кроком із кидком та передачею партнеру. |
2 хв. |
Подвійний крок виконувати з місця й без ведення м’яча, звернути увагу на правильне приземлення після подвійного кроку. Кидок виконувати на стіну. |
|
5. Вправа на розвиток спритності. Гра « Упіймай м’яч товариша». У кожній команді учні працюють попарно. За сигналом один із партнерів пари біжить, а другий веде поряд м’яч і виконує кидок на стіну. Перший ловить м’яч від стіни і веде його назад, тим часом другий повертається бігом. |
13 хв. |
Клас розподіляється на 4 – 5 команд. |
|
6. Естафета з ведення м’яча, передачею та ловленням, використовуючи подвійний крок. |
4 хв. |
Закріплення пройденого матеріалу. |
|
7. Вправа на розвиток сили – згинання та розгинання рук в упорі лежачи на підлозі. |
30 сек. |
Тулуб тримати паралельно до підлоги, при згинанні рук грудьми торкатися підлоги. |
ІІІ |
Заключна частина |
4 хв. |
|
|
1. Перешиковування з колони по чотири в колону по одному. |
20 сек. |
|
|
2. Вправа на відновлення дихання. - зробити повільний повний вдих, затримати повітря. - Коротким і сильним поштовхом видихнути через рот. |
15 сек. |
Спеціальні дихальні вправи. Вправа корисна при потребі «провітрювання» легенів. |
|
3. Гра на увагу. Учні повторюють за вчителем різні стройові вправи за командою «клас», не виконують за командою коли слово «клас» не звучить. |
1, 5 хв. |
Хто помилився, отримує штрафне очко і виходить із строю. |
|
4. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
|
Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
|
5. Підсумок уроку, виставлення оцінок, домашнє завдання. |
1 – 2 хв. |
Відзначити кращих учнів, дати рекомендації тим, хто відстає. Відпрацьовувати техніку подвійного кроку та згинання й розгинання рук в упорі лежачи на підлозі. |
|
6. Правила поведінки під час виходу зі спортивної зали. |
10 сек. |
Виходити зі спортивної зали звичайним кроком, не порушуючи строю, тримаючи дистанцію. |