Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 117
План-конспект уроку
з фізичної культури
з елементами футболу
Вчитель фізичної культури
КЗШ № 117
Перуняк Катерина Миколаївна
Криви Ріг,2019
План-конспект уроку в 6 класі
Тема: Футбол
Мета уроку: Формувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою і спортом та сприяти зміцненню здоров’я учнів засобами футболу.
Завдання уроку:
1. Навчити техніки зупинки м’яча
2. Повторити техніку ведення м’яча внутрішньою та зовнішньою стороною стопи
3. Закріпити техніку удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи
4. Сприяти розвитку спритності та координації рухів за допомогою фізичних вправ
Обладнання та інвентар: футбольні м’ячі 12, фішки 20, жилетки 16 різного кольору, секундомір, свисток, тренажери-мішені, тренажер «Обертаючий м’яч», тренажер-мішень-сигналізатор, проектор, музичний центр
Місце проведення: спортивний зал
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина15хв. |
||
Учні заходять в спортивний зал з м’ячами.
Мотивація навчальної діяльності.
1. Організований вхід до залу. 2. Шикування, привітання, повідомлення теми та завдань уроку. Додатково оцінюється робота в групах та індивідуально бонусами.
3. Опитування учнів про самопочуття. 4. Вимірювання ЧСС.
5. Нагадати правила техніки безпеки і поведінки на уроці.
6. Історія розвитку футболу |
30с 30с
30с
30с
30с.
2хв. |
Звучить фонова музика «Гол!Гол! Гол! Все на футбол!»
Потоковий метод. Шикування в одну шеренгу. Учні, звільнені від занять через хворобу, залучаються до співпраці з учителем, як помічники.
Звернути увагу на дихання, потовиділення. Норма не більше 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, одягнути на праву руку спеціальний браслет, або кольорову стрычку для того, щоб під час уроку звертати на їх більшу увагу.
Фронтальний метод. Особливу увагу звернути на дотримання правил техніки безпеки та поведінки. Фронтальний метод. Презентація історії розвитку футболу 1.. Сучасний футбол зародився зі створенням Футбольної асоціації Англії в Лондоні, Великобританія, в 1863 році. 2. Згідно з китайськими легендами, футбол винайшов Жовтий імператор Хуанді близько 5 тисяч років тому, тому ФІФА офіційно визнала цю країну батьківщиною футболу. 3. Грав у футбол, зокрема англійський король Генріх VIII. 4. Кембриджські правила, перший уніфікований з футбольних правил, був складений в Кембриджському університеті в 1848 році. |
7. Організуючі та стройові вправи: - ліво-РУЧ; - право-РУЧ; - кру-ГОМ; - перешикування з колони по одному в колону по двоє.
|
1хв. |
Стежити за чітким виконанням команд, прямою поставою.
Перешикування з колони по одному в колону по двоє дробленням – зведенням.
|
8. Ходьба:
|
1хв. 10-12м
10-12м
10-12м
10-12м
10-12м
10-12м
|
Дистанція 1,5м. Слідкувати за осанкою. Руки на пояс
Лікті розвести в сторони. Спина рівна, руки за голову Спину тримати рівно.
Спину тримати рівно.
Руки в сторони
Дотримуватися дистанції та правильної постави, руки в сторони.
|
9. Біг.
Перешикування з колони по одному в колону по двоє в русі.
Вправи для відновлення дихання (під рахунок) в русі. 1– руки вперед; 2 – руки вгору; 3 – руки в сторону; 4 – руки донизу.
Комплекс загально-розвиваючих вправ з елементами танцювальної аеробіки на місці: 1. В.п.-о.с.; ходьба на місці з високим підніманням колін
2. В.п.-о.с.( ноги нарізно), руки донизу. 1-нахил голови право-РУЧ; 2 – в.п.; 3 – нахил голови ліво-РУЧ; 4- в.п.
3. В.п.- стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-витягнути голову вперед; 2 – втягнутим голову назад. 4. В.п.- стійка ноги нарізно, руки на колінах, напівприсід. 1 – нахил голови праворуч, м’язи шиї розслабити; 2 – нахил голови вперед, м’язи шиї розслабити; 3 – нахил голови ліворуч; 4 – В.п,
5. В.п.- стійка ноги нарізно, руки донизу. 1 – підняти плечі доверху; 2 – В.п. т.с., піднятися на носки і опуститися, виконуючи напівприсід.
6. В.п.- стійка ноги нарізно, руки в сторони, кисті в кулаках. Круги руками назад.
7. В.п.- стійка ноги нарізно, руки донизу. 1. Присід, зігнуті руки в сторону, передпліччя донизу; 2 – руки донизу, долонями вперед, встати на носки.
8. В.п.- стійка ноги нарізно, руки донизу. 1-4 скрісні рухи руками піднімаючи їх догори; 5-8- скрісні рухи руками, опускаючи їх донизу.
9. В.п.- стійка ноги нарізно, руки в сторони. 1- напівприсід, нахил вправо; 2 – в.п.; 3 – 4- т.с. в іншу сторону.
10. В.п.- нахил вперед прогнувшись, руки доверху. Пружинячі нахили вперед, голову назад, круги руками в сторону – назовні.
11. В.п.-сід ноги нарізно, руки в сторону. 1 – нахил до правої ноги, руки догори; 2 – в.п.; 3 – нахил до лівої ноги, руки догори; 4 – в.п.
12. В.п – о..с., руки на поясі. 1 – стрибок на двох ногах праворуч; 2 - стрибок на двох ногах ліворуч.
13. В.п.- те саме. 1 – стрибок на двох ногах вперед; 2 – стрибок на двох ногах назад.
14. Спеціальні вправи футболіста.
. Вимірювання пульсу за 10с, та визначити середній показник ЧСС у класі
|
1хв. 10-12м
10-12м
10-12м 10-12м
10-12м
30-40с.
30-40с.
3хв.
4-6р
4-6р
4-6р
4-6р
6-8р
6-8р
6-8р
6-8р
6-8р
6-8р
6-8р
6-8р
6-8р
3 хв.
30с |
У повільному темпі, дистанція 1,5м. під музичний супровід. Звернути увагу дітей на дихання. Дихати лише носом. Це сприяє дотриманню індивідуального обсягу навантаження.
Дотримуватися дистанції та слідкувати за рухом повороту голови ліворуч.
Дотримуватися дистанції. Дотримуватися дистанції та слідкувати за рухом повороту голови ліворуч. Слідкувати за чітким виконанням..
Методом послідовних поворотів ліворуч дробленням. Кожен учень зупиняється біля своєї фішки з м’ячем. Розвиток уваги та відновлення дихання.
Фронтальний метод. Під музичний супровід. Темп швидкий.
Звернути увагу на осанку.
Звернути увагу на осанку та рухи голови.
Тулуб тримати рівно.
Звернути увагу на осанку, м’язи шиї розслабити.
Спину тримати рівно.
Максимальна амплітуда.
Звернути увагу на осанку.
Руки прямі.
Руки в сторони.
Руки прямі, максимально прогнутись.
Максимальна амплітуда.
Спину тримати рівно, максимальні стрибки.
Спину тримати рівно, максимальні стрибки.
Фронтальний метод. Гра на увагу з елементами стійок, пересувань, зупинок. За сигналом вчителя (1 свисток) учні пересуваються «змійкою» між стійками прямо, (2 свистка) учні пересуваються «змійкою» спиною вперед, (3 свистка) учні пересуваються приставним кроком, (оплески у долоні) зупинка. Виграє та команда, яка допустила найменше помилок
Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку.
|
Основна частина 25хв. |
||
Спеціальні вправи: А) Імітація вправи без м’яча; Б) Зупинка м’яча, що котиться назустріч від партнера відстань 50 см. – 1м.; В) Зупинка м’яча, що котиться назустріч від партнера відстань 2-3м.(права-права, ліва-ліва, права-ліва, ліва-права).
Спеціальні вправи: А) ведення м’яча внутрішньою стороною стопи повільною ходьбою; Б) ведення м’яча почергово правою та лівою ногою по прямій, «вісімкою», між фішками; В) ведення м’яча зі зміною напрямку руху, швидкості бігу та ведення м’яча між фішок.
Спеціальні вправи: А) ведення м’яча зовнішньою стороною стопи повільною ходьбою; Б) ведення м’яча почергово правою та лівою ногою по прямій, «вісімкою», між фішками; В) ведення м’яча зі зміною напрямку руху, швидкості бігу, ведення м’яча між фішок.
А). Імітуючи вправи без м’яча; Б). Удар по нерухомому м’ячу з місця; В). Удар по нерухомому м’ячу після стрибка на опорну ногу; Г). Удар по нерухомому м’ячу після ходьби, повільного бігу; Д). Удар по м’ячу, що котиться гравцеві назустріч.
1 станція. Удар по м’ячу внутрішньою частиною стопи в орієнтир-мішень з відстані 50см.-1м;
2 станція. Удар по м’ячу внутрішньою частиною стопи на тренажері « Обертаючий м’яч »
3 станція. Удар по м’ячу внутрішньою частиною стопи в орієнтир-мішень з відстані 2м.-3м. в парах.
4 станція. Удар по м’ячу внутрішньою частиною стопи в зустрічних колонах.
Шикування в одну шеренгу.
Вправа на увагу. «Італійський футбол».
|
6хв.
8-10р. 8-10р.
8-10р.
6хв.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4хв.
6-8р. 6-8р.
6-8р.
6-8р.
6-8р.
8хв.
2хв.
2хв.
2хв.
2хв.
10с.
1хв. |
Фронтальний метод. Носок стопи повернутий назовні, а м’яч торкається внутрішньої сторони стопи, стопа розвернута вбік. Тулуб нахилений вперед, кроки короткі і часті, руки працюють розслаблено. Учень зорове безперервно повинен контролювати ситуацію і здійснювати контроль над м’ячем.
Для більш підготовлених дітей кількість зупинок м’яча збільшується
Фронтальний метод. Груповий метод. Звернути увагу на те, щоб голова не була опущена донизу.
Можливі помилки під час ведення:
Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча збільшується
Цей спосіб найбільш універсальний, він дає можливість виконувати прямолінійні переміщення і легко змінювати напрямок руху.
Можливі помилки під час ведення:
Особливо акцентувати увагу учнів на:
Фронтальний метод. Груповий метод.
Особливу увагу звернути на помилки в техніці:
Груповий метод. Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи та правильне перешикування учнів. Робота на станціях 2хв., перехід від станції до станції проти годинникової стрілки за вказівкою вчителя. Особливо акцентувати увагу учнів на:
Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча, попадань м’яча в ціль збільшується.
Груповий метод. Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи. Особливо акцентувати увагу учнів на:
Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча правою та лівою ногою збільшується. Вправа виконана правильно тоді, коли м’яч здійснив повний оберт навколо осі. Особлива увага узгодженість командних дій.
Груповий метод. Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи. Особливо акцентувати увагу учнів на:
Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча, попадань м’яча в ціль збільшується.
Груповий метод. Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи. Особливо акцентувати увагу учнів на:
Для більш підготовлених учнів кількість передач м’яча збільшується, а також при відмінному виконанні передач виконувати без зупинки м’яча.
«Клас в одну шеренгу шикуйсь!»
Груповий метод.
Умови гри:
Перемагає та команда, яка допустить менше помилок.
|
Заключна частина 5хв. |
||
1. Шикування в шеренгу. 2. Футбольна вікторина зі знань історії та правил гри.
Рефлексійна таблиця
3. Вимірювання пульсу за 10с. та визначити середній показник ЧСС у класі.
4. Підбиття підсумків уроку. 5. Домашнє завдання: Стрибки через скакалку: Хл.-20р. Дів.-25р.
6. Організований вихід із залу. |
30с. 2хв.
30с.
1хв.30с.
30с.
|
Фронтальний метод. Питання вікторини: 1. «Матч відбудеться при любій………» (погоді)
Слайд (рефлексійна таблиця) - Я дізнався… - Я навчився… - Мені було найважче - Мені сподобалось…
Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку.
Визначається найкраща команда та найактивніші учні на уроці.
|