Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Розробка уроку з фізики для 9 класу "Лінзи. Оптична сила лінзи. Побудова зображень, що дає лінза"

Про матеріал
В розробці уроку з фізики для 9 класу по темі "Лінзи. Оптична сила лінзи. Побудова зображень, що дає лінза" використані прийоми: "Наукове дослідження", "Інтелектуальна розминка", "Доповни речення", "Роблю висновок" та ін.
Перегляд файлу

Розробка уроку з фізики для 9 класу (підготувала вчитель Оленич Алла Василівна)

ТЕМА. Лінза. Фокусна відстань. Побудова зображень, що дає лінза.

МЕТА: вивчити особливості ходу променів у лінзах, розвивати в учнів спостережливість уміння застосовувати вивчені закономірності про світло для побудови зображень у лінзах; добиватися свідомого розуміння матеріалу, що вивчається.

ОБЛАДНАННЯ: набори лінз, екрани, таблиці.

 ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу.

                       Хід   уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Прийом «Інтелектуальна розминка»

1)Що відбувається зі світловим променем який падає на межу двох прозорих середовищ? Наприклад, світло - вода.

2)Від чого залежить показник заломлення даного середовища?

3)Коли показник заломлення другого середовища відносно першого більший за одиницю? Менший за одиницю?

IIІ .Оголошення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

Прийом „Наукове дослідження".

Дослід 1.

Візьміть у руку скляні тіла із набору, що знаходиться на вашому столі. Це - так звані лінзи. Дотиком пальців визначте, чим вони різняться між собою.

Прийом «Роблю висновок», учням пропонується зробити відповідні висновки.

Вчитель разом з учнями дає означення лінзи та робить характеристику лінз.

Дослід 2.

Демонстрування ходу променів крізь лінзу в усіх напрямах, що падають на лінзу паралельно до її головної оптичної осі та паралельно до побічної оптичної осі.

Слово вчителя: зробимо висновок про закономірності ходу променя крізь лінзу та запишемо їх у зошит:

а) промінь, що проходить через центр лінзи не заломлюється;

б) промені, паралельні до головної оптичної осі, після заломлення збираються в точці F, яка називається головним фокусом лінзи.

Відстань ОF - називається головною фокусною відстанню лінзи. Лінза має два фокуси.

D - оптична сила лінзи.

D =1/ F ; Оптична сила вимірюється в діоптріях (дптр).

Пояснення формули тонкої лінзи та формули лінійного збільшення лінзи.

1/F=1/f+1/d

Г=H/h

Дослід 3.

Візьміть в руки двоопуклу лінзу, розмістіть її між вікном і екранчиком (приблизно на відстані 20-30 см від екрана), переміщайте лінзу вліво - вправо, доки не отримаєте чітке зображення вікна на екрані.

Евристична бесіда:

яке зображення вікна ви отримали:

а) збільшене чи зменшене?

б) пряме чи обернене?

в) дійсне чи уявне?

Виконання на дошці і в зошитах зображень, які дають збиральні лінзи, якщо предмет розміщений між :

а)лінзою і фокусом;

б)між фокусом і подвійним фокусом;

в)за подвійним фокусом.

Прийом «Мікрофон»:

  • Чим відрізняються зображення предмета, яке ми одержали, виконуючи малюнки?
  • Чи однакові фокусні відстані лінз, зображених на малюнках?
  • Як змінився розмір зображення предмета на екрані?

 Учні роблять відповідні висновки, які записують в зошит

Дослід 4:

Візьміть у руки лінзу (тоншу посередині, ніж по краях).

Перевірте чи дає вона зображення вікна на екрані.

  • Такі лінзи називаються розсіювальними.

Демонстрація ходу променів через розсіювальну лінзу.

Зробити побудову ходу променів через розсіювальну лінзу.

Евристична бесіда:

  • Чи може дати розсіювальна лінза зображення вікна на екрані?
  • Чи має така лінза головну оптичну вісь?
  • Де вона проходить?
  • Чому фокус розсіювальної лінзи уявний?
  • Скільки фокусів має розсіювальна лінза?

V. Закріплення вивченого матеріалу

Запитання до учнів:

1 .Залежно від чого змінюються зображення, що утворюються  збиральною лінзою?

 2.Чому увігнута лінза не дає дійсного зображення?

3.3а допомогою лінзи на екрані одержано зображення полум"я свічки. Чи відрізняється це зображення і як, якщо половину лінзи закрити  екраном?

Прийом «Доповни речення»

  • Прозоре тіло обмежене двома сферичними поверхнями……
  • Лінза, що перетворює паралельний пучок променів у збіжний…..
  • Лінза, що перетворює паралельний пучок променів у розбіжний….
  • Пряма, що проходить через центри сферичних поверхонь…….
  • Одиницею оптичної сили лінзи є …….

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Метод «Мікрофон»

  • Я запам’ятав…
  • Мені сподобалось…
  • Я зрозумів….
  • Тепер я буду знати…..

VІІ. Домашнє завдання: опрацювати §14-15, вправа 15, завдання 1-2.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
15 лютого
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку