Презентація "Побудова зображень в тонких лінзах"

Про матеріал
Презентація до уроку "Побудова зображень в тонкій лінзі. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи". Рекомендовано для учнів 9 та 11 класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Кожна людина може зробити те, що може зробити інша"Томас Юнг. Томас Юнг (1773 -1829)  - фізик, механік, лікар та ботанік, астроном, філолог і сходознавець. Розмовляв 13-ма мовами. Відомий своїми дослідженнями в галузі оптики

Номер слайду 2

Незакінчене речення1. Прозоре тіло, обмежене з двох сторін сферичними поверхнями, називають…2. Лінзи за формою поділяються на …3. Точку лінзи, яка розташована на головній оптичній осі та через яку промінь світла проходить, не змінюючи свого напрямку, називають…4. Відстань від оптичного центру лінзи до фокусу називають…5. Фокусна відстань лінзи позначається літерою …6. Оптична сила лінзи позначається літерою… 7. Діоптрія – одиниця вимірювання …8. Формула, яка встановлює зв'язок між оптичною силою лінзи та її фокусною відстанню, має вигляд…

Номер слайду 3

Незакінчене речення1. Прозоре тіло, обмежене з двох сторін сферичними поверхнями, називають…лінзою2. Лінзи за формою поділяються на …опуклі та вгнуті3. Точку лінзи, яка розташована на головній оптичній осі та через яку промінь світла проходить, не змінюючи свого напрямку, називають…оптичним центром

Номер слайду 4

фокусною відстанню5. Фокусна відстань лінзи позначається літерою …FНезакінчене речення6. Оптична сила лінзи позначається літерою… 4. Відстань від оптичного центру лінзи до фокусу називають…

Номер слайду 5

7. Діоптрія – одиниця вимірювання …оптичної сили8. Формула, яка встановлює зв'язок між оптичною силою лінзи та її фокусною відстанню, має вигляд…𝑫=𝟏𝑭  Незакінчене речення

Номер слайду 6

Онлайн вправи. Види лінз Властивості збиральної та розсіювальної лінз

Номер слайду 7

БактеріїКонституція України розміром 21х32 мм. Караван верблюдів у вушці голки. Поверхня Венери

Номер слайду 8

Побудова зображень у лінзах. Деякі оптичні пристрої. Формула тонкої лінзи

Номер слайду 9

«Зручні промені»11 FOFS22 S1•33••●●«Зручні промені» для збиральної лінзи

Номер слайду 10

«Зручні промені» для розсіювальної лінзипромені»OFSF1•S12●3●••

Номер слайду 11

Робота в групах

Номер слайду 12

Робота в групах. Завдання. Побудуйте зображення предмета, яке дає лінза. Дослідіть, як залежать його розміри та вид від відстані між предметом і лінзою.

Номер слайду 13

Група «Дослідники»Групи «Фотографи», «Кінооператори», «Ювеліри», «Криміналісти»

Номер слайду 14

Думати – колективно,Діяти – оперативно. Сперечатись доказово -Це для всіх обов’язково. Правила роботи в групах

Номер слайду 15

Предмет знаходиться за подвійним фокусом (d>2 F)Зображення А𝟏 В𝟏: Дійсне. Зменшене. Обернене 

Номер слайду 16

Фотоапарат

Номер слайду 17

Предмет знаходиться між фокусом і подвійним фокусом (F

Номер слайду 18

Проекційна апаратура. Діапроектор. Графопроектор. Мультимедійний проектор

Номер слайду 19

Предмет знаходиться між фокусом і лінзою (d

Номер слайду 20

Лупа

Номер слайду 21

Предмет знаходиться в подвійному фокусі (d=2 F)Зображення А𝟏 В𝟏: Дійсне. Тих самих розмірів, що й предмет. Обернене 

Номер слайду 22

Предмет знаходиться в головномуфокусі (d=F)Зображення А𝟏 В𝟏: Відсутнє 

Номер слайду 23

Зображення в розсіювальній лінзіЗображення А𝟏 В𝟏: Уявне. Зменшене. Пряме 

Номер слайду 24

Хвилинки релаксації

Номер слайду 25

Алгоритм роботи вчителя та учнів при побудові зображення S1 у збиральній лінзі1. Побудуйте збиральну лінзу, її оптичний центр та головну оптичну вісь (перпендикулярно до лінзи).2. Позначте фокуси лінзи F (наприклад 4 клітинки).3. Зобразіть точкове джерело світла S. Пам’ятайте, що світлові промені поширюються в усіх напрямках. 4. Виберемо 3 найпростіші для побудови промені - «зручні», а саме:промінь, який пройшов через оптичний центр, не заломлюється; промінь, який паралельний головній оптичній осі лінзи, - після заломлення в лінзі йде через фокус F;промінь, який проходить через фокус F, - після заломлення в лінзі йде паралельно головній оптичній осі лінзи.5. Всі заломлені промені перетнулися в одній точці S1, яка і буде зображенням джерела S, причому дійсним.

Номер слайду 26

Алгоритм роботи вчителя та учнівпри побудові зображення S1 у розсіювальній лінзі1. За допомогою лінійки та олівця зобразіть розсіювальну лінзу та її головну оптичну вісь.2. Позначте уявні фокуси лінзи F (4 клітинки) та оптичний центр О.3. Зобразіть точкове джерело світла S. Пам’ятайте, що світлові промені поширюються в усіх напрямках. 4. Виберемо 3 найпростіші для побудови промені - «зручні», а саме:промінь, який пройшов через оптичний центр, не заломлюється;промінь, який паралельний головній оптичній осі лінзи, - після заломлення в лінзі йде так, що через фокус F йде його продовження;промінь, продовження якого проходить через фокус F, - після заломлення в лінзі йде паралельно головній оптичній осі лінзи.5. Всі продовження заломлених променів перетнулися в одній точці S1, яка і буде уявним зображенням джерела S.

Номер слайду 27

Формула збиральної лінзи. OF••АВВ1 А1 Fdf1𝐹=1𝒅+1𝒇 d – відстань від предмета до лінзи, мf – відстань від лінзи до зображення, м. F – фокусна відстань, м

Номер слайду 28

Формула розсіювальної лінзи. OF••АВFdf −1𝐹=1𝑑−1𝑓 d – відстань від предмета до лінзи, мf – відстань від лінзи до уявного зображення, м. F –фокусна відстань, м

Номер слайду 29

Домашнє завдання. Опрацювати § 15. Виконати письмово вправу 15(1,2). За бажанням: виготовити камеру-обскура

Номер слайду 30

РЕФЛЕКСІЯ

Номер слайду 31

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ НА УРОЦІ !ГАРНОГО ВАМ ДНЯ!

Номер слайду 32

Якість розуміння теми уроку. Зелений - відмінно, жовтий-добре, червоний-задовільно. Добре. Задовільно

Номер слайду 33

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Місце розташування предмета. Характеристика зображенняу збиральній лінзіНазвапристрою. За подвійним фокусом лінзи (d>2 F)Дійсне, зменшене, обернене. Фотоапарат. Між фокусом і подвійним фокусом лінзи (F

Номер слайду 34

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Місце розташування предмета. Характеристика зображенняу розсіювальній лінзіЗа подвійним фокусом лінзи. Між фокусом і подвійним фокусом лінзи. Між лінзою і фокусом. РОЗСІЮВАЛЬНА ЛІНЗАУЯВНЕ, ПРЯМЕ, ЗМЕНШЕНЕ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Довга Ганна Вільямсівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Слюсарев Владислав Ігорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
5230
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку