Розробка уроку з географії "Погода і небезпечні погодні явища."

Про матеріал

Тема: Погода і небезпечні погодні явища. Прогноз погоди. Синоптична карта. Метеорологічні станції.

Мета уроку: Поглибити знання про погоду та сформувати в учнів уявлення про несприятливі погодні явища; вдосконалювати навички роботи з кліматичними картами, формувати уміння роботи з синоптичними картами; Виховувати допитливість, пізнавальний інтерес.

Тип уроку: формування нових знань, вмінь, навичок.

Перегляд файлу

Тема: Погода і небезпечні погодні явища. Прогноз погоди. Синоптична карта. Метеорологічні станції.

Мета уроку: Поглибити знання про погоду та сформувати в учнів уявлення про несприятливі погодні явища; вдосконалювати навички роботи з кліматичними картами, формувати уміння роботи з синоптичними картами; Виховувати допитливість, пізнавальний інтерес.

 

Тип уроку: формування нових знань, вмінь, навичок.

 

Обладнання: кліматична та синоптична карти України та світу, атлас, навчальна презентація, підручники.

ХІД  УРОКУ

I. Організаційний момент

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1.Прийом «Бліцопитування»

Що таке погода?

Що таке клімат?

Чим відрізняється погода від клімату?

Які кліматотворні чинники вам відомі?

Які основні типи клімату існують на Землі?

Які існують кліматичні пояси?

Які особливості клімату притаманні території України?

Як підстилаюча поверхня впливає на клімат України?

Як впливає сонячна радіація на клімат України?

Назвати основні типи повітряних мас, які проходять над територією України.

 

2.Прийом «Географічний практикум»

-Де проходить вісь Воєйкова?

-Покажіть найвологіші  місця України.

-Де знаходиться субтропічний тип клімату?

 

3.Прийом «Вірю — не вірю»

Вчитель називає твердження, з якими учні класу або погоджуютьсяабо ні. Якщо не погоджуються, то пояснюють чому.

Основними кліматичними показниками є температура повітря та атмосферний тиск.

У межах території України проходить смуга високого атмосферноготиску (по лінії Луганськ — Дніпропетровськ — Балта).

Клімат не впливає на здоров’я людини.

Окремі території України відрізняються за кліматичними особливостями.

Завдяки циркуляції атмосфери відбувається вплив холодної Арк-

тики та сухого Євразійського повітря на клімат України.

 

IIІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzHy5cez5-CNlJUHOFcXYASQqZy3Al_AIYDPT95hLS34kW-whQvgУч и т е л_ь. А зараз ми переглянимо мультик і познайомимося із запитаннями,відповіді на які дамо протягом уроку.(перегляд фрагменту мультика)

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Прийом «проблемне запитання»

Учні працюють в групах з підручником та записують у зошити відповіді на

наступні запитання (учитель регулює процес роботи з підручником та

допомагає учням сформулювати короткі та правильні відповіді):

1) Чому взимку головну роль у формуванні клімату відіграє атмосферна циркуляція?

2) Яка причина різких коливань температури весною?

3) Який кліматотвірний чинник найбільше  впливає на формування клімату влітку?

4) Яка причина збільшення кількості днів з туманами восени?

2. Прогноз погоди. Прийом «Домашня лабораторія»(випереджаючі завдання)

3. Прийом «Географічний практикум»

Учні працюють з синоптичними картами.(ст. 116)

15_2

 

4.Прийом «Здивуй мене».

5.Доповіді дітей .

6.Перегляд презентації несприятливих явищ погоди.

https://www.youtube.com/watch?v=8uXXBIUKI9A

ANd9GcQHOJs4VNvOLM5vZrlLSSCWn3fCnrVXG-KVJTdTwuMHpHfloN7r3g

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Прийом «Бліцопитування»

Наведіть приклади позитивного впливу клімату на життя людини.

Наведіть приклади негативного впливу клімату на життя людини.

За яких умов і в яких регіонах України ідуть сильні дощі та град?

2. Прийом «Роблю висновок»

Погода є важливим чинником життя та господарської діяльності людини.

Прогнозування погоди є важливою задачею. Вирішенням її займається метеорологічна служба.

Часті зміни погоди, зокрема несприятливі її явища обумовлені рівнинністю території України та відкритістю її поверхні.

В Україні відбуваються такі несприятливі погодні явища: град,ожеледь, хуртовини, суховії, пилові бурі, штормові вітри тощо.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Оцінювання підготовки  учнів до уроку та їхню активність,виставлення оцінок.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте текст підручника .

Оформіть у вигляді таблички інформацію про прояв несприятливих погодних явищ на території України.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
29 березня 2018
Переглядів
2017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку