Тема: Погода і небезпечні погодні явища. Прогноз погоди. Синоптична карта. Метеорологічні станції.
Мета уроку: Поглибити знання про погоду та сформувати в учнів уявлення про несприятливі погодні явища; вдосконалювати навички роботи з кліматичними картами, формувати уміння роботи з синоптичними картами; Виховувати допитливість, пізнавальний інтерес.
Тип уроку: формування нових знань, вмінь, навичок.
Тема: Погода і небезпечні погодні явища. Прогноз погоди. Синоптична карта. Метеорологічні станції.
Мета уроку: Поглибити знання про погоду та сформувати в учнів уявлення про несприятливі погодні явища; вдосконалювати навички роботи з кліматичними картами, формувати уміння роботи з синоптичними картами; Виховувати допитливість, пізнавальний інтерес.
Тип уроку: формування нових знань, вмінь, навичок.
Обладнання: кліматична та синоптична карти України та світу, атлас, навчальна презентація, підручники.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
1.Прийом «Бліцопитування»
• Що таке погода?
• Що таке клімат?
• Чим відрізняється погода від клімату?
• Які кліматотворні чинники вам відомі?
• Які основні типи клімату існують на Землі?
•Які існують кліматичні пояси?
• Які особливості клімату притаманні території України?
• Як підстилаюча поверхня впливає на клімат України?
• Як впливає сонячна радіація на клімат України?
• Назвати основні типи повітряних мас, які проходять над територією України.
2.Прийом «Географічний практикум»
-Де проходить вісь Воєйкова?
-Покажіть найвологіші місця України.
-Де знаходиться субтропічний тип клімату?
3.Прийом «Вірю — не вірю»
Вчитель називає твердження, з якими учні класу або погоджуютьсяабо ні. Якщо не погоджуються, то пояснюють чому.
• Основними кліматичними показниками є температура повітря та атмосферний тиск.
• У межах території України проходить смуга високого атмосферноготиску (по лінії Луганськ — Дніпропетровськ — Балта).
• Клімат не впливає на здоров’я людини.
• Окремі території України відрізняються за кліматичними особливостями.
• Завдяки циркуляції атмосфери відбувається вплив холодної Арк-
тики та сухого Євразійського повітря на клімат України.
IIІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Уч и т е л_ь. А зараз ми переглянимо мультик і познайомимося із запитаннями,відповіді на які дамо протягом уроку.(перегляд фрагменту мультика)
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Прийом «проблемне запитання»
Учні працюють в групах з підручником та записують у зошити відповіді на
наступні запитання (учитель регулює процес роботи з підручником та
допомагає учням сформулювати короткі та правильні відповіді):
1) Чому взимку головну роль у формуванні клімату відіграє атмосферна циркуляція?
2) Яка причина різких коливань температури весною?
3) Який кліматотвірний чинник найбільше впливає на формування клімату влітку?
4) Яка причина збільшення кількості днів з туманами восени?
2. Прогноз погоди. Прийом «Домашня лабораторія»(випереджаючі завдання)
3. Прийом «Географічний практикум»
Учні працюють з синоптичними картами.(ст. 116)
4.Прийом «Здивуй мене».
5.Доповіді дітей .
6.Перегляд презентації несприятливих явищ погоди.
https://www.youtube.com/watch?v=8uXXBIUKI9A
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Прийом «Бліцопитування»
• Наведіть приклади позитивного впливу клімату на життя людини.
• Наведіть приклади негативного впливу клімату на життя людини.
• За яких умов і в яких регіонах України ідуть сильні дощі та град?
2. Прийом «Роблю висновок»
• Погода є важливим чинником життя та господарської діяльності людини.
• Прогнозування погоди є важливою задачею. Вирішенням її займається метеорологічна служба.
• Часті зміни погоди, зокрема несприятливі її явища обумовлені рівнинністю території України та відкритістю її поверхні.
• В Україні відбуваються такі несприятливі погодні явища: град,ожеледь, хуртовини, суховії, пилові бурі, штормові вітри тощо.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Оцінювання підготовки учнів до уроку та їхню активність,виставлення оцінок.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
• Опрацюйте текст підручника .
• Оформіть у вигляді таблички інформацію про прояв несприятливих погодних явищ на території України.