Розробка уроку з громадянської освіти. 10 клас. "Еволюція прав людини"(презентація до уроку)

Про матеріал
Розробка уроку з громадянської освіти за темою "Еволюція прав людини" за розділом ІІ "Права і свободи людини"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Еволюція прав людини

Номер слайду 2

Очікувані результати діяльності учнів:знає про види та покоління прав людини;називає особливості основних етапів еволюції прав людини;пояснює природу прав людини;розрізняє права людини та обов'язки громадянина.

Номер слайду 3

РОБОТА З ПРИТЧЕЮ. Одного холодного зимового дня стадо дикобразів лежало тісною купою, щоб, зігріваючись разом, не замерзнути. Проте незабаром вони відчули уколи від голок одне одного. Потім, коли потреба зігрітися знову примусила їх притиснутися, вони так само відчули незручність. Так вони метушилися, доки не знайшли найбільш зручну відстань, щоб витримати холод.

Номер слайду 4

Запитання1. У чому сенс притчі?2. Чого вона вчить?3. Якими мають бути стосунки між людьми?4. Чи завжди вдавалося людям знайти таку «помірну відстань одне від одного», щоб зважати на інтереси кожного?

Номер слайду 5

Метод «Акваріум»Уявіть, що ви з друзями опинилися на безлюдному острові і вирішили утворити там нову державу. Складіть перелік з п’яти прав, які, на вашу думку, мали бути гарантованими цією державою.

Номер слайду 6

Бесіда1. Які проблеми з дотримання прав людини існують у сучасному світі?2. Чи насправді людина, громадянин, індивід — найважливіша цінність будь-якого суспільства?

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Вона проголосила «основні права і свободи», що належать кожній людині. Вперше правам людини надали юридичного тлумачення, яке прийняли всі держави-члени ООН. 10 грудня 1948 р. Організація Об’єднаних Націй (ООН) прийняла Загальну декларацію прав людини «Зараз ми стоїмо на порозі найбільшої події як у житті ООН, так і в житті людства» Е. Рузвельт

Номер слайду 9

Уточнення та тлумачення змісту й обсягу окремих прав та свобод, закріплених Конвенцією, робить Європейський суд з прав людини, заснований в 1959 році.

Номер слайду 10

Робота з підручником – стор.24 -25 Які існують покоління прав людини ?Що впливало на розширення переліку прав людини ?

Номер слайду 11

ПОКОЛІННЯ ПРАВ ЛЮДИНИІ поколінняневідчужувані особисті (громадянські) і політичні права (18 ст.)Право на життя, здоров'я, безпеку;Свободу думки, совісті, віросповідання;Свободу від свавільного арешту, затримання та вигнання;Рівність перед законом та незалежний суд тощо.

Номер слайду 12

ПОКОЛІННЯ ПРАВ ЛЮДИНИІІ покоління. Право на відпочинок;Право на освіту;Право на соціальне забезпечення;Право на достатній життєвий рівень;Право створювати профспілки. Поглиблення особистих (громадянських) і розвиток соціально-економічних і культурних прав (19 – І пол. 20 ст.)

Номер слайду 13

ПОКОЛІННЯ ПРАВ ЛЮДИНИІІІ покоління. Солідарні (колективні), права всього людства – права людини і права народів (після ІІ світ. війни)Право на політичне, економічне, соціальне і культурне самовизначення;Право на користування спільним спадком людства;Право на мир;Право на інформаційний простір;Право на безпечне довкілля;Право на гуманітарну допомогу.

Номер слайду 14

ПОКОЛІННЯ ПРАВ ЛЮДИНИІV покоління. Неоднозначні та суперечливі права. Наслідок наукових відкриттів (поч. 21 ст.)Право на зміну статі;Право на трансплантацію органів;Право на сурогатне материнство;Право на використання віртуальної реальності;Право на вирощування органів людини з її стовбурових клітин;Право на одностатеві шлюби;Право на вільну від дитини сім’ю. Право на доступ до Інтернету.

Номер слайду 15

Робота з поняттями: Стор. 24 підручника.- Що таке права людини?- Що таке право?- Що означає свобода людини?

Номер слайду 16

Формування понять. Основні права людини — це певні можливості людини, які необхідні для її існування та розвитку в конкретно-історичних умовах, об’єктивно визначені досягнутим рівнем розвитку людства (економічним, духовним, соціальним) і мають бути загальними та рівними для всіх людей. Права людини — це визнані й гарантовані державою можливості дій (правомочності) людини в описаній, зазначеній у законі сфері. Свободи людини — сфери, галузі діяльності людини, у які держава не повинна втручатися.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Гра «Політ на повітряній кулі»Несподівано ваша повітряна куля починає падати. Щоб урятуватися, вам необхідно викинувши за борт п’ять з десяти мішків. Перед вами 10 мішків з написами: «право на освіту»; «право на житло»; «право на свободу слова»; «право на рівність перед законом»; «право на життя»; «право на громадянство»; «право на свободу думки і релігії»; «право на охорону здоров’я»; «право заснувати сім’ю (вступити в шлюб)»; «право на соціальне забезпечення».

Номер слайду 19

Номер слайду 20

ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИОсобисті - стосуються охорони приватного життя особистості, її свободи, безпеки, власності. Політичні - ними користується людина як учасник громадського життя, вони пов’язані з участю громадян у виконанні та контролюванні влади. Економічні - стосуються людини, як учасника господарського життя.

Номер слайду 21

ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИСоціальні - зобов’язують державу до створення умов гідного рівня життя, охорони здоров’я та соціального забезпечення. Культурні - містять право на навчання та участь у культурному житті. Особливим видом прав є права меншин (національні, релігійні), та окремих груп (права жінок).

Номер слайду 22

Громадянські (особисті)ПолітичніСоціально - економічніЕкологічніКультурніОпрацювати підручник стор. 26-27 Робота з Конституцією України. Розділ ІІ. РОБОТА З ТАБЛИЦЕЮ

Номер слайду 23

Елеонора Рузвельт 1884-1962 Борці за права людини

Номер слайду 24

Магатма Ганді 1868-1948 Борці за права людини

Номер слайду 25

Нельсон Мандела 1918-2013 Борці за права людини

Номер слайду 26

Мартін Лютер Кінг 1929-1968 Борці за права людини

Номер слайду 27

Робота з підручником – стор.27 -29 Які методи за права людини використовували. Н. Мандела, М. Л. Кінг, М. Ганді ?Чому, на вашу думку, вони обрали саме такий шлях боротьби ? Поміркуйте над наведеними висловами Е. Рузвельт. Як ви їх розумієте ?

Номер слайду 28

Метод «Відкритий мікрофон»1. Поміркуйте, чи могло б неухильне дотримання «золотого правила моральності» забезпечити безконфліктність людських відносин.2. Як, на ваш погляд, співвідносяться між собою природні права та права, що встановлені суспільством або державою?3. Наведіть приклади відомих вам порушень прав людини в роки Другої світової війни, під час інших війн та збройних конфліктів.4. «Порядним є той, хто своє право вимірює своїми обов’язками» (Лакордер). Чи згодні ви з твердженням? Чому? Сформулюйте своє ставлення до прав та обов’язків.

Номер слайду 29

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ1. Опрацювати стор.24 - 29 підручника. Питання 9 – письмово. М. Ганді сказав: «Якщо бажаєш, щоб світ змінився, - сам стань цією зміною» Як ви розумієте цей вислів ?2. Організуйте виставку плакатів за темою «Я маю право на...»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Прибитько Іван Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Барабанчук Віра Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Оліхненко Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Вдовиченко Тетяна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Меньшенина Вера
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Погорєлова Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
10512
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку