В основі розробки інтеграція природничих наук, що є основою STEM ocвіти. Учні на уроці демонструють знання з предметів природничого циклу, обєднують знання и роблять висновок про значення кисню та проблему забруднення повітря. Домашне завдання - виконати експеремент, дотримуючись прпвил з ТБ.
Середня загальноосвітня школа №12
м.Кам`янське
урок з хімії «Проблема чистого повітря.»
Підготувала: Татарець С.М. вчитель хімії,
спеціаліст вищої категорії, учитель-методист
Проблема чистого повітря.
Мета:
Обладнання та реактиви: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, таблиця „Колообіг Оксигену у природі”, „Застосування кисню”.
Базові поняття та терміни: Оксиген, кисень, колообіг Оксисену
Тип уроку: комбінований.
Девіз: „Хімія широко простягає руки свої у справи людські”.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Цільова установа
Вправа «Асоціативний кущ»
Повітря - це……….
Для чого необхідно ?
Складається ?
Який газ основний ………….
Проблема чистого повітря.
II. Актуалізація опорних знань.
Гра «Далі, далі!».(Учитель зачитує питання, а учні по черзі дають швидко відповідь. Якщо учень не знає відповіді на запитання, то право відповідати переходить до наступного учня.)
Запитання для гри.
1.Назвіть оксид, найпоширеніший на Землі. (Вода.)
2.Яка валентність Гідрогену у сполуках? (I)
3.Що означає запис 502?(5 молекул кисню.)
4.Цинк має сталу чи змінну валентність? (Сталу, II)
5.Залізний цвях - це тіло чи речовина? (Тіло.)
6.Яка валентність Сульфуру в сполуках? (II, IV, VI.)
7.Процес горіння простих чи складних речовин - це явище фізичне чи хімічне? (Хімічне.)
8.Які речовини прості утворені атомами Оксигену? (Кисень, озон.)
9.Із яких речовин у лабораторії можна одержати (добути) кисень? (Перманганату калію, пероксиду водню, бертолетової солі.)
10.Що важче: повітря чи кисень? (Кисень.)
На одній з площ міста в Англії стоїть бронзова скульптура молодого гарного чоловіка у модному костюмі 18 століття. У бронзі вдячні співвітчизники закарбували видатного хіміка.
Джозеф Прістлі
III. Вивчення нового матеріалу
Станція хімічна
Хім.символ О
Аr-
e-
p-
n-
O2 O3
Кисень Озон
Газ Газ
без запаху запах різкий
без смаку без смаку
без кольору синій
Станція екологічна
В атмосфері в результаті горіння палива накопичуються сполуки N2O3, SO2, CO, які викликають глобальні екологічні проблеми: «парниковий ефект», «кислотні дощі» тощо.
Що це за сполуки?
Напишіть хімічні рівняння утворення цих оксидів, визначте типи хімічних реакцій.
4N+3O2=2N2O3
S+O2=SO2 реакції окиснення
2C+O2=2CO
Станція біологічна
Основний постачальник кисню на Землі — рослини. Вони виділяють кисень в атмосферу в процесі фотосинтезу. Основна кількість на нашій планеті виділяється тропічними лісами та водоростями Світового океану.
Фотосинтез відбувається з використанням енергії сонячного світла. Рослини поглинають вуглекислий газ з атмосфери та воду з ґрунту, а з них синтезують глюкозу, яка запасається в бульбах, листках, стеблах тощо, та кисень, який виділяється в атмосферу.
Середній автомобіль за 100 км пробігу витрачає близько 21 м3 кисню. Цієї кількості вистачило б одній людині для дихання протягом півтора місяця.
Станція фізична
Сила тяжіння забезпечує утворення оболонки
~50 КГ НА ОДНУ ЛЮДИНУ повітря F = mg
Станція математична
25:24=1кг
За добу 25 кг повітря людина
100км шляху автомобіль витрачає 1825кг ( за годину) 1825:24=77днів
Станція географічна
Атмосфера
(Тропосфера Озоновий шар Стратосфера )
Проблема чистого повітря.
Причини забруднення:
1.Автомобілі
2.Підприемства
3.Знищення лісів та збрудненя світового океану
4.Виверження вулканів
А тепер увага – дуже жахливий факт! В Японії вже почали продавати чисте повітря. Мешканці мегаполісів вже давно забули, яким є його ковток - ковток свіжості та запаху лісу. Що ж є причинами того, що цей товар чекає
фінансовий успіх?
(учні називають причини)
Так, дійсно. Людство в результаті своєї господарської діяльності погіршує стан повітря і само собі створює велику кількість екологічних проблем.
IV.Узагальнення та систематизація знань.
„коло ідей”. Запропонувати заходи, які дозволять підтримувати необхідний відсотковий вміст кисню у складі повітря.
V.Підсумок уроку.
Мікрофон»
«Багато лісу - не губи.
Мало лісу – бережи.
Немає лісу – посади».
VI.Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника. Пар.29,30
Виконати домашній експеремент
100мл. Перекесі водню
3-4краплі рідкого мила
5-6 крапель, марганцівки, розчин йоду, активоване вугіллля. Засняти на відео. При виконанні дотримуватися ТБ
Виконати домашній експеремент
100мл. Перекесі водню
3-4краплі рідкого мила
5-6 крапель, марганцівки, або розчин йоду, або активоване вугіллля(подрібнити). Засняти на відео. При виконанні дотримуватися ТБ