Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Узагальнення за темою: «Цивілізації Передньої та Центральної Азії»

Про матеріал

Дана розробка уроку допомагає вчителеві урізноманітнити урок узагальнення як такий і не тільки з'ясувати ,як учні засвоїли вивчений матеріал, яких умінь та навичок набули впродовж теми, а дасть можливість дітям виховувати в собі відповідальність. Різноманітність виконуваних завдань допамагає вчителеві формувати в учнях низку компетенцій, які необхідні будуть у майбутньому для здачі ЗНО з предмета.

Перегляд файлу

6 клас. Всесвітня історія. Історія України. Узагальнення за темою: «Цивілізації Передньої та Центральної Азії»

Мета: систематизувати, узагальнити та оцінити знання  учнів  з теми   

           «Цивілізації Передньої та Центральної Азії », повторити основні 

            положення теми, з'ясувати стан засвоєння навчального матеріалу;

            формувати хронологічні,аксіологічні та просторові вміння, 

            викликати інтерес до вивчення предмету, виховувати громадянську

            відповідальність. 

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:

  • позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста держав Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Іудейського царства, Ассирії, Перської держави;
  • орієнтуватися в історичному часі та розв’язувати історичні задачі;
  • давати власну оцінку історичним явищам та подіям держав Передньої Азії .

Тип уроку: урок узагальнення ,систематизації  та оцінювання знань, умінь і 

           навичок

Обладнання: О.Г. Бандровський,  В.С. Власов. Всесвітня історія. Історія України. Підручник для  6 класу загальноосвітніх навчальних закладів.- Київ: «Генеза», 2014.-272с., ілюстративний наочний матеріал, атлас, завдання для перевірки навчальних досягнень учнів, картки самоконтролю

Структура уроку

І. Організація навчальної діяльності.

ІІ. Оцінювання й перевірка знань учнів.

ІІІ. Підсумки уроку.

ІV. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

       Вчитель повідомляє учням тему та завдання уроку, інформує про заплановані форми роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.

      Вчитель. Сьогодні ми проведемо не звичайну письмову роботу з вивченої теми, а усно узагальнимо , закріпимо та оцінимо ваші знання, які ви отримали , вивчаючи тему «Цивілізації Передньої та Центральної  Азії». На уроці ви частково будете виконувати мою роль – роль вчителя, яка допоможе вам виховувати в собі такі риси, як: відповідальність за власне рішення та самостійність, які у майбутньому допоможуть вам стати успішними.

      Завдання, які ви виконуватимете на сьогоднішньому уроці, будуть подібними до завдань, які ви , закінчивши школу, будете виконувати під час складання ЗНО. Тому для гарного результату ЗНО, потрібно вже зараз вчитися виконувати такі завдання.

          У кожного на столі лежать листки контролю, в яких ви після виконаної роботи будете ставити відмітку про виконання чи навпаки. Кількість правильних відповідей і складе ваш навчальний бал за вивчену тему. Бажаю вам успіху!

ІІ. Оцінювання й перевірка знань учнів.

Вчитель. Запишіть у зошити дату та тему уроку: « Узагальнення з теми: «Цивілізації Передньої та Центральної Азії»

      Запитання на повторення

  • Давайте перед початком написання тесту пригадаємо, з якими країнами ми познайомилися протягом останніх уроків?
  • В якому регіоні світу розташовувалися назавані країни?(Азія)
  • Про діяльність яких правителів ви запамятали?

Тести

Виберіть правильну відповідь і запишіть лише одну вірну відповідь

1. Який народ дав Дворіччю назву «Месопотамія»?

     а)фінікійці,            б)єгиптяни,               в)греки,               г)перси

2. Який цар правив Персією 34 роки й здобув у підданих ім’я «Цар царів»?

    а)Кір ІІ,                      б)Камбіз,            в)Дарій I,                г)Ксеркс

3. Хто вважається засновником Ново-Вавилонського царства?

  а) Набопаласар,   б)Навуходоносор II,  в)Тіглатпаласар I,   г)Тіглатпаласар III

4.  Яка держава у 612р.до н.е. припинила існувати ?

      а) Ассирія,       б) Персія,           в) Єгипет,             г) Халдейське царство

5. Яку назву мала найбільша фінікійська колонія, заснована містом Тір у

    Північній Африці?

    а) Гадес,                   б)Карфаген,                в)Сиракузи,     г)Таррос

6.  Який цар збудував в Єрусалимі храм Богу Ягве?

    а)Давид,                 б)Соломон,       в) Саул,                    г)Мойсей

Учні обмінюються зошитами і перевіряють тести, кількість правильних «+» виставляють у картку самоконтролю (6б)

 

Робота з картою

      Вчитель. Одна з історичних компетентностей (умінь), яку ви повинні сформувати на уроках – це просторова, а саме – вміння працювати з картою. Отже , наступний тип завдань – робота з картою. Ви повинні показати на карті те , що міститься у завданні. Не забуваймо про етикет поведінки на уроці – відповідає той, хто підняв руку. Свою правильну відповідь ви фіксуєте у листку самоконтролю як «+» (0,5б.)

Учні за допомогою настінної карти виконують завдання роботи з картою та самостійно виставляють кількість вірних відповідей у листок самоконтролю

Покажіть на карті :

  • територію Дворіччя,
  • основні річки Месопотамії (Тигр, Євфрат,),
  • територію Фінікії,
  • місто Тір та його колонію (Карфаген),
  • за допомогою атласа на карті покажіть Ізраїльсько-Іудейське царство та його столицю (Єрусалим),
  • столицю Ассирії (Ніневія),
  • столицю Нововавилонського царства (Вавилон),
  • територію Персії та її столиці (Вавилон, Екбатани,Сузи, Персеполь)

Завдання на відповідність

Вчитель. Цей тип завдань допоможе вам навчитися систематизовувати отримані знання

 

Учні в зошиті виконують завдання на відповідність, яке потім спільно з вчителем перевіряють і позначають у листку контролю кількість правильних логічних пар «+» (2б)

 

Встановіть відповідність між народом та його відкриттям .

       1 . Ассирійці         а) відкрили секрет скла ,

       2.Фінікійці            б) створили бібліотеку,

       3.Вавилоняни       в) винайшли писемність у вигляді клинопису,

       4. Шумери             г) створили перші письмові закони

Відповідь: 1.б,   2.а,   3.г,   4.в

Фізкультхвилинка

 

                                  Розв’язування хронологічної задачі

Вчитель . Вивчаючи історичне минуле, ви повинні навчатися орієнтуватися в історичному часі, в цьому вам допоможуть історичні задачі.

Один учень виходить до дошки та виконує задачу на дошці, а учні в своїх зошитах, а потім звіряються та роблять відмітку у листку самоконтролю

( ++)(2б)

ЗАДАЧА .  Ніневію було зруйновано у 612р. до н.е. Скільки років минуло від зруйнування Ніневії до утворення Перської держави ?

 ?

                                                                                                             612-550=62 роки

 

                          612р.                          ?                      0                                                                  2017р.

                                           до н.е.

 

Вікторина

За правильну відповідь учні виставляють «+»(1б)

  1. На  чому писали жителі Дворіччя (глиняні таблички)
  2. Як називалися храми шумерів? (зикурат)
  3. У якій країні вперше винайшли алфавіт? (Фінікія)
  4. Який народ Азії  винайшов бузково-червоний колір? (фінікійці)
  5. Як називаються міста, які створенні переселенцями на нових землях? (колонії)
  6. Який Ізраїльсько – іудейський цар переміг воїна-велетня Голіафа? (Давид)
  7. Хто створив перші писані закони? (Хаммурапі)
  8. Назва якого міста в перекладі означає «ворота бога»? (Вавилон)
  9. Як сучасники називали Ніневію? (« лігвом левів», «містом крові»)
  10. Яке із семи чудес світу знаходилось у Вавилоні? (висячі сади Семіраміди)
  11. Як називалися монети, запроваджені Дарієм І? (дарик)
  12. Як називалися округи , на які Дарій І поділив Перську державу? (сатрапії)
  13.  Велика держава, утворена внаслідок завоювання інших держав та народів? (імперія)

Запитання бесіди

Вчитель. Справжній експерт з історичного минулого, тобто учень, який претендує на високий бал,  вміє висловлювати власну думку щодо історичної події чи явища . Отож,  розпочнемо!

 

  1. Чому закони царя Хаммурапі вважають важливим досягненням людства?
  2. У чому , на вашу думку, причини занепаду великих імперій Західної Азії?

 

Додаткове завдання

Прочитайте та перепишіть текст, виправивши помилки. Виправлені слова підкресліть.

       Текст з помилками

 

«…Втомившись від нещодавнього походу , військо Ашшурбаніпала поверталося в «Лігво Лева». Саме таку назву отримало місто Вавилон (Ніневія) — столиця непереможної Ассирії. Незабаром цар скликав на нараду воєначальників і сановників. За звичаєм, встановленим за часів правління Давида (Тіглатпаласара ІІІ), першого царя Ассирії, винних у невдалому поході мали тут же при всіх страчувати, кинувши до Нілу(Тигру) на поживу крокодилам…»

 

ІІІ. Підсумки уроку.

       Вчитель підбиває підсумки уроку

  • Чи справилися ми із завданнями нашого уроку - узагальнили та закріпили наші знання та вміння з теми ?
  • Переглянувши ваші листки самоконтролю, я на наступному уроці повідомлю вам оцінки.

 

ІV. Домашнє завдання.

       Повторити §14-16

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
11 січня
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку