Розробка уроку з історії України на тему: "Події революції 1905-1907 рр. Реформа П.Столипіна", 10 клас (з використанням структурно-логічної схеми)

Про матеріал

Розробка уроку з історії України на тему: "Події революції 1905-1907 рр. Реформа П.Столипіна", 10 клас з використанням структурно-логічної схеми та перфокарт

Перегляд файлу

Тема. Події революції 1905-1907 рр. в Україні. Земельна реформа П. Столипіна

Мета: ознайомити учнів з основними подіями російської  революції 1905-1907 рр. на українських землях, основними фактами,  причинами та змістом аграрної реформи, її впливом на становище в Україні; розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять, уяву, працюючи з структурно-логічною схемою, розвивати словниковий запас; продовжувати  виховувати глибоку повагу до історичної минувшини нашого народу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Клас: 10

Хід уроку

Структурний елемент

Завдання та обладнання

Короткий зміст роботи

Очікуваний результат

Примітки

Перевірка засвоєння учнями вивченого матеріалу

1. Фронтальна бесіда

 

 

2. Індивідуальна робота (ІІ рівень)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перфокарти

- Чому на початку XX ст. відбувається процес політизації українського суспільства?

- Які нові партії з’явилися? Якого спрямування? Підтримку яких країн мали?

- Чи відбувався процес консолідації української нації з появою нових партій?

Виконання тестових завдань (дод. №1)

 

Диференціація та індивідуальний підхід

Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

1. Повідомлення теми і завдань уроку

2. Мотивація

 

 

Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

 

 

 

 

Проблемний метод (структурно-логічна схема виводиться на екран, з подальшим її опрацюванням)

Повідомлення учнів

 

Складання структурної схеми учнями (під час опрацювання тексту підручника)

 

Завдання до структурно-логічної схеми:

- Чому?

реформа

призвела до соціального розшарування, відтоку робочої сили та росту промислового виробництва?                                           

- Які можливі наслідки капіталізації економіки?

 

Робота з підручником

1.«Причини революції 1905-1907 рр.»

2.«Основні події російської революції на українських землях»                 

 

 

 

                                                                    ?

 

 

 

 

1.Опрацювати текст підручника та записати результати аграрної реформи П.Столипіна.

2. Яке значення діяльності І та ІІ Державної думи для України?

Закріплення навчального матеріалу

Тестові завдання

Додаток №2

 

 

Підведення підсумків

1. Корекція

2. Оцінювання

 

 

 

Домашнє завдання

 

1.п. підручника

2. порівняти у вигляді таблиці реформу П.Столипіна з сучасним становищем с\г України

 

 

Додаток №1

Робота в перфокартах

 

1. Першою політичною партією Наддніпрянської України, створеною в Харкові у 1900 р., була: 

   а)УНП (українська народна партія)              б) УДП (українська демократична партія)     

   в) РУП (революційна українська партія)      г) УСДРП (українська соціал-демократична робітнича партія)

2. Провідником ідей українського консерватизму та монархізму був:

   а) В.Антонович     б) М.Міхновський     в) В.Чеховський     г) В.Липинський

3. Установити відповідність:

    1) РУП                                  а) програма «10 заповідей»;

    2) УНП                                 б) ідея здобуття українцями національних прав у межах Російської імперії;

    3) УДП                                  в) ідея автономії, зв'язок з російськими партіями подібного спрямування;

    4) УСДРП                             г) програма «Самостійна Україна»;

                                                   д) ідея створення україно-російської федерації

 

 

 

Додаток №2

Тестові завдання (закріплення)

 

1. Укажіть твердження, які характеризують причини революції 1905-1907 рр.:

    а) самодержавна форма правління;     б) поширення демократичних свобод;

    в) жорстка експлуатація робітників, безробіття;     г) малоземелля та безземелля селян, безправність;

    д) посилення національного гніту;     е) зростання авторитету самодержавства

     ВАРІАНТИ ВІДПОВІДІ: А) 1,2,3,5       Б) 2,3,4,6       В) 1,2,4,5       Г) 1,3,4,5

2.Формами боротьби українського народу під час революції 1905-1907 рр. не були:

     а) робітничі страйки     б) погроми в містах     в) повстання військових     г) селянські повстання

3. Аграрна реформа П.Столипіна призвела до соціального розшарування:

     а) так                              б) ні

4. «Хлібороб» - це:

    а) велике аграрне виробниче обєднання      б) перша україномовна газета      в) українське товариство

5. Чи скасовувалася за аграрною реформою община?

    а) так                               б) ні

6. «…ми вимагатимемо 8-годинного робочого дня, охорони праці жінок і дітей, страховки на смерть…»:

    а) це з програми УРДП              б) з програми Української трудової фракції у ІІ Державній Думі

 

docx
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
1208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку