Розробка уроку на тему: “ "Українська революція 1917р. – квітень 1918р.”

Про матеріал

Урок з історії України для учнів 10 класу. Розробка уроку дає можливість ознайомити учнів з подіями Української революції 1917 року; охарактеризувати Центральну Раду як представницький орган влади; змалювати політичні портрети діячів; аналізувати причини і наслідки історичних подій і явищ; удосконалювати вміння самостійно висловлювати свої думки; виховувати повагу і розуміння до історичного минулого, уміння використовувати уроки тих подій для сьогодення. Мета уроку:

- Систематизувати і закріпити знання учнів з теми, оцінити їхні навчальні досягнення;

- Формувати вміння самостійно мислити, розвивати навички колективної праці, стимулювати розвиток творчих здібностей учнів;

- Розвивати пізнавальний інтерес до історії, виховувати почуття патріотизму, повагу до історичного минулого своєї країни.

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

"АПОСТОЛІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПІДГОТОВКИ ТА ПЕРЕПІДГОТОВКИ РОБІТНИЧИХ КАДРІВ"

http://pedpresa.ua/wp-content/uploads/2016/11/ur-624x470.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку на тему:

"Українська революція 1917р. – квітень 1918р.

 

 

 

 

 

м. Апостолове

2018 р.

 

Конспект уроку на тему: "Українська революція 1917р. – квітень 1918р."

Мета уроку:

-     Систематизувати і закріпити знання учнів з теми, оцінити їхні навчальні досягнення;

-     Формувати вміння самостійно мислити, розвивати навички колективної праці, стимулювати розвиток творчих здібностей учнів;

-     Розвивати пізнавальний інтерес до історії, виховувати почуття патріотизму, повагу до історичного минулого своєї країни. 

  Тип уроку – урок перевірки знань, умінь і навичок .

 

  Форма уроку – вікторина.

 

  Обладнання: історичні карти , портрети історичних діячів, мультимедійна установка, мікрофон, вирізані із кольорового картону смайлики.

 

ХІД УРОКУ

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель ознайомлює учнів з правилами вікторини і нагадує критерії оцінювання навчальних досягнень.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Вікторина.

Учні поділяються на три команди, та команда яка отримає більше балів, перемогла. Під час історичної вікторини, проводитимуться різні форми роботи (усні, письмові, ігри). Один бал = одному смайлику, який забирає команда за правильну відповідь.

  1. Гра «мікрофон» - дай правильну відповідь.

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Учитель. Історію творять люди. За добу Української революції чимало людей прославили свої імена в історії України. Наша гра «мікрофон» має назву «Про кого йдеться?»

Завдання учням:

1.  Один з ініціаторів створення «Братства тарасівців», організатор та лідер УПН, написав «Десять заповідей», був ініціатором створення українського національного війська. (М. Міхновський.)

2.  Активний діяч Київської громади, історик, автор багатотомної «Історії України-Руси», перший український Президент. (М.Грушевський)

3.  Український письменник, автор «Відродження нації», очолював перший український уряд. (В.Винниченко)

4.  Здобув духовну освіту, став одним з лідерів УСДРП, редагував газету «Слово». (С.Петлюра.)

           5. Який Універсал ЦР проголошував скасування смертної кари в Україні?     

           (ІІІ Універсал.)

 

           6. Хто сприяв друкуванню першого літературного твору

          М.С. Грушевського? (І. Нечуй-Левицький.)

 

           7. Хто був ініціатором відхилення ультиматуму РНК Росія до 

          Центральної Ради? (В.Винниченко)

 

           8. Хто очолив Велику козацьку раду в жовтні 1918 р.?

          (П.Скоропадський)

 

2). Конкурс «Назви дату» (як ви знаєте історичні події?)

Правильна відповідь – 1 бал.

1.  Коли утворилася Центральна Рада? (4 березня 1917 року.)

2.  Хто очолював Центральну Раду? (М.Грушевський)

3.  Коли був проголошений І Універсал УЦР? (10 червня 1917 р.)

4.  Коли був сформований Генеральний секретаріат? (15 червня 1917 р.)

5.  Коли було оприлюднено ІІІ Універсал УЦР? (7 листопад а 1917 р.)

7.  Коли було проголошено IV Універсал ЦР? (22 січня 1918р.)

8.  Коли відбувся бій під Крутами? (29 січня 1918р.)

3). Практичне завдання, що виконується письмово, командам роздаються картки з  подібними завданням. Потрібно вказати, в якому універсалі закріплено наведені позиції.

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

1.  Проголошення автономії України в складі Російської Федерації.

2. Ліквідація поміщицького, удільного та церковного землеволодіння.

3. Відмова платити податки в російську казну.

4. Надання національним меншинам національної автономії.

5. Введення одноразового податку на «рідну справу».

6. Заклик до утворення народних українських зборів (сейму).

7. Звинувачення Ради народних комісарів у розв’язанні війни.

8. Відмова від проголошення автономії.

9. Надання додаткових місць у складі Центральної Ради національним меншинам.

10. УНР проголошується вільною суверенною державою українського народу.

Універсали

Відповіді

          І

1, 3, 5

          ІІ

4, 8, 9

        ІІІ

2, 6

         ІV

7, 10

 

Після виконання практичного завдання, підбиваються підсумки роботи команд.

 

4.  Гра: «Незакінчене речення» (виконується письмово), команди витягують із скриньки конверт  з завданням:

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

1.  Організацією полку імені Б.Хмельницького займалася офіцерська група… («Український військовий клуб ім. П.Полуботка».)

2.  В умовах загальнонаціонального піднесення Центральна Рада наважилася на рішучий крок: 10 червня 1917 р. схвалила і того ж самого дня урочисто проголосила… (І Універсал)

3. Підсумки компромісу з Тимчасовим урядом було викладено в документі,  що його Центральна Рада оформила як… (ІІ Універсал.)

5). Конкурс «Хронологічний ланцюжок»:

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Учитель. Знати історію без знання хронології неможливо. Тому оголошую наступний конкурс – «Хронологічний ланцюжок». Кожній команді потрібно розв’язати  хронологічну плутанину та правильно скласти хронологічний ланцюжок (дати та події подані у правильній послідовності):

а) 3 – 4 березня 1917 р.;

б) 6 – 8 квітня 1917 р.;

в) 10 червня 1917 р. ;

г) 3 липня 1917 р.;

ґ) 4 – 5 липня 1917 р.;

д) 7 листопада 1917 р.;

е) 3 грудня 1917 р.;

є) 9 січня 1918 р.;

ж) 16 січня 1918 р.;

з )26 січня 1918 р.;

1) утворення Центральної Ради;

2) Всеукраїнський національний конгрес;

3) І Універсал;

4) ІІ Універсал;

5) збройний виступ самостійників;

6) ІІІ Універсал;

7) ультиматум Раднаркому;

8) проголошення незалежності УНР;

9) бій під Крутами;

10) вступ військ Муравйова до Києва.

6). Практикум «Встанови послідовність»:

За правильну відповідь – 6 балів.

 1. Проголошення автономії України.

2. Вступ військ М.Муравйова до Києва.

3. Утворення Генерального секретаріату Центральної Ради.

4. Встановлення більшовицької влади в Києві.

5. Збройний виступ самостійників.

6. Відмова від проголошеної автономії.

(Відповідь: 1, 3, 6, 5, 2, 4.)

7). Гра «Відома людина»:

Користуючись пам’яткою, скласти історичні портрети діячів УЦР (одній команді – М.Міхновського, другій  - С.Петлюру, третій – В.Винниченко).

Пам’ ятка

1. Біографічні дані.

2. Власні політичні погляди(завдання, засоби реалізації).

3. основні напрями діяльності політичного діяча.

4.Результати діяльності.

Оцінюється сама характеристика (5 бали).

ІІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Визначається рівень досягнень команд, кожного учня. Підбиваємо підсумок, команда яка більше набрала смайликів, перемогла.

ІV. ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

- Середній рівень: повторити матеріал за підручником.

- Достатній рівень: описати здобутки і прорахунки УЦР.

-  Високий рівень: уроки Української революції для незалежної України.    

 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Кульчицький С.В., Лебедєва Ю.Г.)
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
1566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку