Розробка уроку з математики 1 клас

Про матеріал
Інтегрований урок -подорож з математики та українського читання в 1 класі НУШ.
Перегляд файлу

Тема. "Грамоти учиться — завжди знадобиться".

Мета. Вчити застосовувати набуті знання і на­вички на практиці, у повсякденному житті;

Розвивати увагу, логічне мислення, усну лічбу, читацькі навички, кмітливість, спостережливість; виховувати любов до природи, культуру поведінки.

 Обладнання: монети від 1 до 10, квитки на поїзд, картки зі словами, фонограма звуків лісу, малюнки звірят зі словами-анаграмами на зворот­ному боці, зображення хатинки, 2 кошики (картонні зображення), 2 сороки, набори фішок для позна­чення звуків, лічильний матеріал: яблучка, шишки, грибочки.

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Поверніться обличчям до гостей

І лагідно промовте: «Добрий день».

 

 Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.

(звучить мелодія щастя)

Перед тим, як розпочнемо урок, згадаємо правила поведінки .

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

І виконувати те,

Про що мова  йде.

 

C:\Users\Вчитель 2\Downloads\images (10).jpgІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

C:\Users\Вчитель 2\Downloads\завантаження (12).jpg--- Тема нашого уроку «Грамоти учиться - завжди знадобиться».

Нещодавно зустрілися дві сороки.

 Одне говорить:

--- Як добре тому хто вміє читати. Я теж хотіла б навчи­тися. Тоді б я прочитала усі оголошення у місті і знала б усі новини.

А друга відповідає:

--- А от і ні. Набагато важливіше — знати математику .

І почали вони сперечатися. Сперечалися, спереча­лися, аж у горлі їм пересохло, а до згоди дійти не змогли Вирішили вони звернутися, діти, до вас по допомогу, щоб ви їх розсудили.

--- Як ви думаєте, що важливіше: вміти гарно читати чи добре знати математику? (Відповіді учнів).

Постановка проблеми уроку.

--- Ми не будемо сперечатися, а з'ясуємо це про­тягом уроку. Отож вирушаємо з вами у подорож. Під час подорожей трапляються різні ситуації.

(На дошцідві сороки і два кошики з написами «читання» і «математика»).

C:\Users\Вчитель 2\Downloads\завантаження (3).jpgC:\Users\Вчитель 2\Downloads\завантаження (2).jpg

 

 

 

 

--- Якщо під час пригод нам допоможе вміння чи­тати, то ми кластимемо фішку у кошик «читання», якщо допоможуть математичні знання — фішка у кошик «математика». Де фішок буде більше - той предмет і важливіший.

III. Робота над темою уроку.

--- А чим будемо подорожувати, дізнаєтесь, якщо прочитаєте слово на кольорових цеглинках.(Знання кольорів веселки)

--- Молодці! Ми вирушаємо у подорож потягом. А що допомогло нам виконати перше завдання? (Вміння читати). Отож, першу фішку кладемо у ко­шик «читання».

Гра «Купи квиток».

--- Час купити квитки. У вас на партах лежать  конверти з гривнями. Квиток коштує 7 гривень. Приготуйте потрібну суму.

(Для швидшого процесу квитки продають кілька учнів, які найкраще лічать. Коли усі придбали квитки, робиться висновок, що наступна фішка кладеться у  кошик «математика»).

--- На кожному квитку обов'язково пишеться номер  місця, на якому повинен сидіти пасажир під  час поїздки. Погляньте на свої квитки — у кого який номер. Як ви гадаєте, навіщо це потрібно? (Якби не було нумерації, пасажири сварилися б, кому де сидіти).

--- Завдяки якій науці у транспорті порядок?

(Наступна фішка — у кошик «математика»).

--- Ось ми і сіли у потяг, подорож починається. Дорога буде далека. Якщо просто сидіти, то можна і занудьгувати. Отож, почитаємо.

  • Називаємо вивчені букви, голосні співаємо.

Вправа "Читання слів пірамід". Ялинки

--- Що не дало нам нудьгувати у дорозі? (Уміння читати). (Фішкау кошик).

--- А за вікном така краса!.. Давайте «фотографу­вати».

Вправа «Фотограф». Учитель на долю секунди показує картку зі словом, потім ховає її. Учні мають встигнути прочитати слово. Слова для карток: ліс, село, гора, липа, дім, місто, гілка,вода,поле...

(Наступна фішка — у кошик "читання').

--- Ось і ніч настала. Час лягати спати. Покладіть голівки на руки, заплющіть очі, відпочивайте.

(Звучить фонограма звуків лісу).

--- Ой, діти, прокидайтесь! Чуєте? Де це ми? (У лісі).

--- А як ви дізналися? (Чути щебет птахів, шелест листя, дзюрчання струмочка...)

--- Далі підемо пішки. (На дошці з'являється зображення хатинки).

--- Куди це ми прийшли?

C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0299587.wmfсова     C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0299587.wmfкола (сніжинки засипали літери, здогадалися, що за назва)

 

(Наступна фішкау кошик).

--- Виявляється існує і така школа. А хто там нав­чається, дізнаємось, коли прочитаємо анаграми.

Вокв             бікал             ликса

Загадки про тваринок (заєць, їжак, ведмідь)

 

(Анаграми надруковані на аркушах, на зворотному боці яких відповідне зображення тварин і слів: заєць, їжак, лиска, вовчик, білка).

(Наступна фішка — у кошик "читання").

--- Слова вовк, білка, лиска ділимо на склади.

ЗАГАДКИ

1.Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
(Їжачок)

2. Пара довгих вушок, сіренький кожушок, скорий побігайчик, як він зветься?... 

3.Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати, 
А зимою — в лігві спати. 
Як зачує він весну — 
Прокидається від сну.
(Ведмідь)

 

 

--- Звірята сидять за партами, уважно слухають учительку-сову. Зараз у них урок. Ви хочете зайти до них у гості? Але з порожніми руками не годиться йти у гості. Давайте назбираємо гостинців.

Робота у групах.

Перша група відшукує половинки яблук, що є складом числа 10, друга група - половинки ши­шок на склад числа 9, третя — грибочки, на склад числа 8).

--- Що допомогло нам назбирати гостинців? (Знання математики).

(Фішка — у кошик «математика»).

--- Так-так... для білочки — жолуді маємо, для їжачка — грибочки, зайчика яблучками почастуємо, а ведмедю занесемо меду.

  • А що ж ми принесемо вовчику і лисці? Давайте рибки наловимо.

Робота у парах. На кожній рибці на зворотному боці приклад. Треба «наловити» рибок з відповіддю 10.

(Наступна фішкау кошик "математика").

--- Зараз у Лісовій школі урок фізкультури. Всі учні роблять зарядку. Приєднаймося і ми.

Фізкультхвилинка(музична)

--- На уроці фізкультури звірята стрибали у дов­жину. З'ясуймо, хто на яку довжину стрибнув.

У кожного учня картка із зображенням однієї з тварин і відрізка. Учень вимірює свій відрізок, повідомляє класу. На дошці плакат із зображенням цих тварин і закритими числами, що позначають довжину стрибка кожної тварини. (Коли учні вимі­ряли свій відрізок і повідомили класу, вчитель відчиняє віконця, діти перевіряють, чи правильно виконали вимірювання).

(Наступна фішка — у кошик “математика").

--- Хто із звірят стрибнув найдалі? Хто найближче?

---  Задачі з логічним навантаженням.

  1. На груші виросло п’ять яблук, а на ялинці – лише два. Скільки всього яблук виросло .Стоїть клен. На клені дві гілки, на кожній гілці по дві вишні. Скільки всього вишень,
  2. Скільки вух у трьох мишей?
  3. Над річкою летіли птиці: голуб, щука, 2 синиці,  горобець та 5 вугрів. Скільки всього летіло птахів? Відповідай швидше!4
  4. Саша їв яблуко велике і кисле. Оля їла яблуко велике і солодке. Що в цих яблуках однакове? Різне?
  5. Стоїть клен. На клені дві гілки, на кожній гілці по дві вишні. Скільки всього вишень?

 

 (Фішкау кошик "математика").

III. Підсумок уроку.

--- Давайте полічимо, скільки ж у кожному коши­ку фішок? (Порівну).

--- То що відповімо сорокам? Як їх розсудимо? (У житті однаково важливими є всі предмети, які вивчаються у школі).

--- Як швидко минув час. Пора нам повертатися додому. Адже наші рідні нас зачекалися.

ПІСНЯ «Ми однокласники, ми першокласники»

Нові портфелики, а в них букварики.

де краще зможете школяриків знайти

Приспів.
Ми першокласники, ми однокласники,
О, як  же  весело гуртом до школи йти.

Ми пишем палички, крючечки, галочки.
Складаєм літери докупи у склади.

Приспів.

Малюєм пташечки, квітки ромашечки,
Співаєм весело, ти, пісенько, лети.

Приспів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 вересня 2019
Переглядів
1067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку