Розробка уроку з математики 4 клас з теми: Розрядні числа п'ятого розряду

Про матеріал
Мета. Класифікувати багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі. Утворювати багатоцифрові числа різними способами. Розвивати навички читати і записувати багатоцифрові числа . Учити порівнювати багатоцифрові числа різними способами. Закріплювати вміння розв’язувати задачі, розвивати мислення, пам’ять; виховувати моральні якості, свідоме і творче ставлення до навчання
Перегляд файлу

Тема. Розрядні числа п’ятого розряду. (Порівняння розрядних чисел. Лічба тисячами у прямому і зворотньому порядку. Нумераційна таблиця п’ятицифрових чисел. Арифметичні дії додавання і віднімання з розрядними числами) (с. підручника 97–99) (слайд 2)

Мета. Класифікувати багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі. Утворювати багатоцифрові числа різними способами. Розвивати навички читати і записувати багатоцифрові числа .  Учити порівнювати багатоцифрові числа різними способами. Закріплювати вміння розв’язувати задачі, розвивати мислення, пам’ять; виховувати моральні якості, свідоме і творче ставлення до навчання. (слайд 3)

 Ключові поняття, терміни, математичні компетентності.

 Розрядні числа п’ятого розряду. Порівняння круглих десятків тисяч. Додавання й віднімання круглих тисяч. Ускладнені задачі на знаходження невідомого множника

Повторення, закріплення та поглиблення вивченого.

Розв’язування простих рівнянь; розв’язування задач складанням «дерева» аналізу; складання й розв’язування обернених задач.

 Обладнання, засоби навчання. Картки для усного обчислення. Нумераційна схема — таблиця. Таблиці мір вартості, довжини; презентація.

                                                      Хід уроку

 І. Вступна частина

 а) Створення позитивного та ділового настрою учнів. ( слайд 4)

Вітаю вас діти на уроці математики!

Привітаємося з гостями!

На початок хочу,

Побажати вам цікавого уроку,

Щоб було всім легко працювати

І хотілось відповідати.

А уміння міркувати

Допоможе вам  цікаві оцінки   заробляти!

Для уроку нам потрібно: підручник, зошит, ручка, знання, вміння,  увага та зібраність.

ІІ. Організаційний момент.(слайд 5)

Наш урок розпочинаємо.

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (слайд 6)

  1.   С. 96. № 516.Задача.  Один із варіантів відповіді на додаткове запитання задачі: Числа 12 і 18 для розв’язання задачі не використовуються, але вони не є зайвими, оскільки позначають різновиди зошитів, про які йдеться в задачі (вони є об’єктами дослідження).

Повторення.

ІІІ.  Актуалізація і корекція опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Усні вправи.  ( СЛАЙД 7)

 Назвіть наступних п’ять чисел у кожному ряді.

100, 200, 300,_______________________

1000, 2000, 3000,__________________

10 000, 20 000, 30 000, _________________

100 000, 200 000, 300 000, _____________

 

  1. с. 97. № 520. Робота в парах. Лічба  тисячами в прямому і зворотному порядку від  30 тис. – 50тис.( 31 000, 32 000, 33000,… 40 000, 41 000, ………50 000) (слайд 7)

3.Записуємо                        15 листопада (СЛАЙД 8)

                                          Класна робота

1Калігафічна хвилинка. Запишіть число - 1450

2.Математичний диктант. Запишіть цифрами числа: 3 тис., 5 тис., 7 тис., 9 тис. Порівняйте числа. 5 тис. і 4 тис., 2 тис. і 5 тис., 4 тис., і 10 тис. (слайд 9),  Перевіряємо (слайд 10)

ІV. Повідомлення теми, формулювання мети і завдань уроку. (слайд 2)(Визначення основної мети і завдань відповідно до теми уроку вчителем / учителькою із залученням учнів) Сьогодні на уроці ми  будемо розвивати навички читати та записувати багатоцифрові числа, класифікувати їх за кількістю цифр у їх запису, порівнювати багатоцифрові числа та розв’язувати задачі.  

-Прочитайте чотирицифрові  та п’ятицифрові розрядні числа. Яке число в кожному ряді найменше? Найбільше?

 Поміркуйте, чому числа другого рядка називають числами п’ятого розряду.

.

1.Фронтальна робота за нумераційною таблицею:

Скільки розрядів зазначено в таблиці?  Назвіть їх.

 Який розряд має найменшу одиницю лічби? А який — найбільшу? Назвіть лічильні одиниці кожного розряду.

 4. с. 97. № 518. Фронтальна робота. Розрізнення – класифікація чисел за кількістю цифр у їх записі. ( слайд 11)

7. с. 97. № 519. Робота в групах. Порівняння круглих тисяч і десятків тисяч. (Відповідь: за кількістю цифр у записі числа). Додаткові запитання і завдання. (слайд 12)

 V. Руханка. (слайд 13)

VІ. Ознайомлення, дослідження, вивчення та опрацювання нового навчального матеріалу.

1. С. 98. № 522. Робота в парах. Розгляд нумераційної таблиці за кількістю розрядів, читання чисел і їх записів. ( слайд 14)

2. С. 98. № 521. Робота в групах. Записування чисел цифрами. Класифікація чисел, їх розрізнення. (слайд 15)

3. С. 98. № 523. Робота в парах. Формування вмінь читати п’ятицифрові числа, що містять одиниці 4 і 5 розрядів.

4. Самостійна робота. С. 98. № 524. Робота в парах. Ознайомлення з виконанням дій над круглими числами. (слайд 16)

1. Самостійна робота. Виконання чотирьох арифметичних дій з розрядними числами 4 і 5 розрядів. Примітка – порада. Порадьте дітям мовчки промовляти числа, і це буде підказкою для знаходження результату (обчислення буде зводитися до виконання дії над одноцифровими числами, двоцифровими розрядними).

2. Рівняння. (слайд 17)

VІІ. Руханка.

VІІІ. Повторення і закріплення навчального матеріалу. Формування та розвиток математичних і ключових компетентностей у розв’язуванні математичних задач.

 Що ж таке іменоване число? Іменоване число – це число, що супроводжується назвою одиниці міри:  маси, часу, довжини, вартості.

  •  Яка грошова одиниця України?
  • Які є міри вартості? (слайд 18)

1 С. 98. № 526. Робота в групах. Розв’язування задачі на рівність двох добутків. Примітка – порада. Для розв’язання задачі важливо зрозуміти, про які предмети (об’єкти) йдеться в задачі, і що про них відомо (кількість і ціна). Ці дані зручно зобразити на блок-схемі. Блок-схема — це представлення алгоритму (плану) розв'язування або аналізу задачі за допомогою геометричних елементів (блоків), які позначають операції (арифметичні дії), дані (числові буквені) тощо. (слайд 19, 20)

 ІХ. Домашнє завдання № 527, № 528 на с. 99 підручника.(слайд 21)

 Х. Підсумок уроку. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності. Коротке повторення суті / змісту здобутих математичних знань.      Оцінювання учнів.(слайд 22)

 Що найбільше сподобалось на уроці?

 Що запам’яталося?

 Хто з вас уважає, що працював/ ла на уроці дуже гарно?

Молодці діти!!! А тепер давайте оберемо, самого найкмітливішого, самого активного, самого найрозумнішого, самого найшвидшого, самого доброзичливого, самого уважного.

Рефлексія На кінець нашого цікавого уроку я вам приготувала невеликий сюрприз «Кошик» в якому- цукерки.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 березня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку