Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Додавання і віднімання круглих десятків. Вправи і задачі на закріплення вивченого“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Додавання і віднімання круглих десятків. Вправи і задачі на закріплення вивченого“. Метою уроку є: ознайомити учнів з додаванням і відніманням круглих десятків; вправляти у розв’язуванні простих і складених задач; удосконалювати обчислювальні навички, вміння порівнювати і перетворювати величини; розвивати спостережливість, здогадливість, логічне мислення, пам'ять; виховувати самостійність.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Додавання і віднімання круглих десятків. Вправи і задачі на закріплення вивченого

Мета: ознайомити учнів з додаванням і відніманням круглих десятків; вправляти у розв’язуванні простих і складених задач; удосконалювати обчислювальні навички, вміння порівнювати і перетворювати величини; розвивати спостережливість, здогадливість, логічне мислення, пам'ять; виховувати самостійність.

Обладнання: таблиця для усного рахунку, предметні малюнки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Усний рахунок. «Чарівний ланцюжок»

 

2. Весела лічба


Тридцять сім — три десятки і сім одиниць —
Стільки зерен пшона я приніс для синиць.
Тридцять зерен склювали вони й полетіли!
Скільки зерен вони не доїли? (7)

Тридцять сім — три десятки і сім одиниць
Стільки зерен пшона я приніс для синиць
Сім зернин лиш склювали вони й полетіли.
Скільки зерен вони не доїли? (30)


Висновок: якщо відняти десятки, залишаються одиниці, а якщо відняти одиниці, то залишаються десятки.

3. Вправа «Встанови числовий ряд»

а) Яких чисел бракує у цьому ряду?

80; ; ; 83; ; 85; ; ; 88; ; .

б) Прочитайте числа від найбільшого до найменшого. Скільки всього чисел? Які цифри використано для їх запису?

30; 33; 38; 80; 83; 88.

4. Гра «Знайди половинку»

5. Математичний диктант

Назвіть числа, у яких 3 дес. 8 од., 8 дес. 3 од.

• Порівняйте: 67 76.

У вас є число 84. Відлічуючи по одному, назвіть ще 4 числа.

• Які це числа: 10 + 5; 70 + 3; 90 + 6; 50 + 0?

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми навчимось додавати і віднімати круглі десятки, будемо розв’язувати прості і складені задачі, порівнювати і перетворювати величини, а також виконувати інші цікаві завдання.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з круглими числами

— Порахуйте десятками від 10 до 100; від 40 до 90; від 80 до 20; від 100 до 10.

— Всі числа, які закінчуються нулями, називаються круглими числами.

10; 20; 30; 40; 50; 60; 70; 80; 90; 100 — круглі числа.

2. Первинне закріплення (підручник, с. 116, завдання 2)

Прочитайте всі числа, крім круглих: 23, 10, 42, 38, 30, 51, 70, 18, 100, 95, 92. А тепер прочитайте всі круглі числа.

3. Підготовча робота

Данилко зірвав з одного куща 2 десятки ягід малини, а з другого — 3 десятки. Скільки ягід малини зірвав Данилко?

2 дес. + 3 дес. = 5 дес. = 50

4. Пояснення нового матеріалу

— Усі дії з круглими десятками зводяться до того, що ми перетворюємо одиниці в десятки, виконуємо дію і перетворюємо десятки знову в одиниці. Додавання і віднімання круглих десятків виконують, спираючись на дії з одноцифровими числами.

30 + 20 = 3 дес. + 2 дес. = 5 дес. = 50

90 – 50 = 9 дес. – 5 дес. = 4 дес. = 40

5. Первинне закріплення (підручник, с. 108, завдання 1)

1 і 2 стовпчики — колективно з коментуванням, наступні 3 стовпчики самостійно.

20 + 30  40 – 20  70 + 10  90 + 10  70 – 30

50 – 10  80 + 20  60 + 30  90 – 40  50 + 40

Фізкультхвилинка


Горобцям не до науки,

Ох, давно вже терплять муки.

Затекли і ніжки, й крила.

Горобчиха зве до діла:

— Ану, славні малюки,

Стали струнко, мов грибки,

Крила вгору піднімайте,

Ними добре помахайте,

Головою покрутіть,

Ніжками потупотіть,

Навкруг себе оберніться,

Швидше, швидше, не лініться.

Стане легко й добре враз,

Відпочинете гаразд.


6. Робота за підручником (с. 116)

Завдання 3

Три приклади учні розв’язують коментовано з поясненням, решту прикладів — самостійно. Перевірку прикладів доцільно провести, використавши сигнальні картки.

30 – 20  10 + 40  100 – 60  70 – 70

50 + 50  40 + 40  0 + 60   60 – 30

Завдання 4

Перед розв’язуванням задачі слід пригадати з учнями, що 1дес.=10, 2 дес.=20, 3 дес.=30 і т. д. Після ознайомлення з умовою задачі слід провести детальний аналіз задачі.

— Про що запитується в задачі?

— Як ви вважаєте, яєць залишиться більше чи менше, ніж 30? Чому? (Тому, що бабуся використала яйця для салату і приготування тіста).

— Після того, як бабуся витратила яйця на салат, скільки у неї залишилося яєць? (30 – 10 = 20 (яєць)

— Скільки яєць залишилося в неї після того, як вона використала на приготування тіста? (20 – 10 = 10 (яєць)

ІІ спосіб

— На що бабуся використовувала яйця? (На салат і приготування тіста)

— Скільки яєць їй на це понадобилось? Як про це дізнатися? (10 + 10 = 20 (яєць))

— Як дізнатися, скільки в неї залишилося яєць? (30 – 20 = 10 (яєць) Відповідь: 10 яєць)).

Завдання 5

Діти із високим рівнем знань розв’язують задачу самостійно, решта — під керівництвом вчителя. Перед розв’язанням потрібно провести аналіз задачі, з’ясувавши, що задача на збільшення числа на кілька одиниць.

6 + 4 = 10 (м) — довжина тіла акули.

10 + 20 = 30 (м) — довжина тіла кита.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 68)

2. Продовження роботи за підручником (с. 108)

Завдання 2

10 + 10 = 20 (ф.)

10 + 10 + 10 + 10 + 10 = 50 (ф.)

10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 = 100 (ф.)

Завдання 3

Після аналізу задачі учні із високим рівнем знань самостійно розв’язують задачу.

20 – 10 = 10 (п.)

Творча робота над задачею

— Складіть обернену задачу до попередньої, щоб потрібно було знайти число 20.

Завдання 4

Скільки слонів можна розмістити на спинах 2 китів? (30 + 30 = 60)

А трьох? (30 + 30 + 30 = 90)

Офтальмологічна пауза

3. Розв’язування прикладів

(84 – 4) + 6   (61 – 1) + 20   10 + 30 + 20

4. Розв’язування задачі

У другому класі 29 учнів. До святкового концерту 6 із них розучують танці, 3 — пісні, а решта вчать вірші. Скільки другокласників вчать вірші?

На дошці — коротка умова задачі.

Якщо відомо, що 6 учнів розучують танці, а 3 — пісні, то що можна дізнатися?

— Я ку дію потрібно виконати?

— Що означає число 9?

— Якщо в класі 29 учнів, а 9 з них розучують танці і пісні, то що можемо дізнатися? Яку дію потрібно виконати?

5. Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою

40 – 20  80 – 20  60 – 20  50 – 20  90 – 20  70 – 20

40 + 20  80 + 20  60 + 20  50 + 20  10 + 20  70 + 20

1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок.

6. Робота з геометричним матеріалом

— Визначіть, скільки трикутників на малюнку?

 

7. Розв’язування логічних задач

• Маса цуценяти, коли він стоїть на двох задніх лапах, 3 кг. Яка його маса, якщо він стоїть на 4 лапах? (однакова)

• Зошит дешевший за ручку, але дорожчий за олівець. Що найдешевше? (олівець)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Чим цікавий для вас був урок? Що нового дізналися на уроці?

— Які числа називаються круглими?

Що розкажете вдома батькам?

doc
Додано
7 серпня 2020
Переглядів
3495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку