Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Грошові монети та банкноти України. Порівняння чисел“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Письмова нумерація чисел. Записування чисел під диктовку. Грошові монети та банкноти України. Порівняння чисел“. Метою уроку є: повторити нумерацію чисел першої сотні; ознайомити учнів з гривнею, зі співвідношенням між одиницями вартості — гривнею й копійкою; вправляти учнів у записуванні двоцифрових чисел, додаванні і відніманні круглих десятків; формувати вміння пояснювати розв’язання задачі, порівнювати числа і числові вирази, порівнювати величини, знаходити значення виразів.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Письмова нумерація чисел. Записування чисел під диктовку. Грошові монети та банкноти України. Порівняння чисел

Мета: повторити нумерацію чисел першої сотні; ознайомити учнів з гривнею, зі співвідношенням між одиницями вартості — гривнею й копійкою; вправляти учнів у записуванні двоцифрових чисел, додаванні і відніманні круглих десятків; формувати вміння пояснювати розв’язання задачі, порівнювати числа і числові вирази, порівнювати величини, знаходити значення виразів; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати уважність, старанність.

Обладнання: нумераційна таблиця, монети, гривня (металева і паперова), предметні малюнки.

Тип уроку: формування навичок і вмінь.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Пролунав для всіх дзвінок,

Час почати наш урок.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Гра «Весела лічба»

Назвіть по порядку всі числа від 50 до 77.

2. Усний рахунок

Знайдіть «зайве» число у кожному ряду.

• 11, 22, 35, 44, 55, 66. (35, неоднакова кількість десятків і одиниць)

• 41, 43, 45, 56, 47, 49. (56, 5 десятків, а не 4)

• 10, 20, 30, 40, 41, 50. (41, не кругле число)

3. Робота за нумераційною таблицею

Прочитайте числа, записані у таблиці.

— Що означає цифра, що стоїть на першому місці, рахуючи справа наліво?

Назвіть найменше число.

— Назвіть найбільше число.

— Назвіть число, у якому однакова кількість одиниць і десятків.

4. Задачі практичного характеру

— Уявіть, що ми шукаємо номери крісел одного ряду в театрі. Яке крісло знаходиться між 41-м і 43-м?

— Твоє крісло 45; повз які крісла ти пройдеш?

— Якщо у ряді всього 50 крісел, то з якого боку зручніше пройти до 42-го крісла? до 48-го крісла? тощо.

5. Каліграфічна хвилинка

Пропишіть каліграфічно всі числа. Підкресліть найменше і найбільше число цього числового ряду.

91  92  52  73  94  53  64  73  99

— Запишіть числа сьомого десятка.

6. Математичний диктант (підручник, с. 111, завдання 1) (в зошиті)

— Запишіть числа першого десятка, шостого десятка, восьмого десятка, десятого десятка. (1-10, 51-60, 71-80, 91-100)

Запишіть числа: 21, 36, 70, 16, 61.

Збільшіть числа на 20: 30, 80, 50, 70, 10. (50, 100, 70, 90, 30)

— Зменшіть на 10 числа: 100, 20, 60, 80, 10. (90, 10, 50, 70, 0) 

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми повторимо нумерацію чисел першої сотні, познайомимось з гривнею, зі співвідношенням між одиницями вартості — гривнею й копійкою, будемо записувати двоцифрові числа, додавати і віднімати круглі десятки, розв’язувати задачі, порівнювати числа і числові вирази, величини, а також виконувати багато інших цікавих завдань.

IV. Розвиток математичних знань

1. Ознайомлення з гривнею

Розгляньте малюнки на с. 118 підручника.

100 к. = 1 грн.

Оля йшла, йшла, йшла,
гаманець знайшла!

А там монети. Давайте їх розглянемо. Отже, які бувають монети? (5 к, 10 к, 25 к, 50 к, 1 грн)
— А тепер розглянемо зображення банкнот. Скільки копійок за вартістю дорівнює одній гривні? (100 к.)
— Чи знаєте ви, хто з державних діячів або видатних людей України зображений на цих банкнотах? (Князі Володимир Великий, Ярослав Мудрий, гетьмани Богдан Хмельницький та Іван Мазепа, поети Іван Франко і Тарас Шевченко, учений та державний діяч Грушевський).
Існують ще грошові банкноти із зображенням Лесі Українки (200 грн) та Григорія Сковороди (500 грн).

2. Первинне закріплення

— А навіщо потрібні гроші? (Щоб купувати на них різні товари.) Тож пограємо в магазин. Уявіть, що ви в крамниці. Ось товари й ціни на них.

Двадцять гривень Оля мала
(Та, що гаманець знайшла).
Що вона собі придбала,
Як у магазин зайшла?

Доберіть різні варіанти покупок на 20 гривень. (2 пачки цукру; сіль, шоколадку і цукор; хліб і 2 шоколадки тощо.)
— А чи вистачить грошей на покупку батона, шоколадки та пачки цукру? (Ні, це 21 гривня.)
— А якщо Оля схоче купити дві шоколадки і батон? (Вистачить, це 19 гривень.)
— Але ж в Олі 20, їй треба дати здачу. Скільки? (1 гривню.)
— Складіть свою задачу про покупки.

3. Виконання завдання (підручник, с. 118, завдання 3)

Полічіть, скільки грошей у кожного з хлопчиків.

У Гліба — 3 монети по 10 к. і одна — вартістю 2 к. (10 + 10 + 10 + 2 = 32 (к.))

У Олеся — 5 монет по 10 к. і одна вартістю — 5 к. (10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 5 = 55 (к.))

У Сашка — 2 монети по 10 к. (10 + 10 = 20 (к.)

— У кого найбільше монет? (У Олеся) А копійок? (Також у нього).

Фізкультхвилинка

Щоб здоровим буть нівроку —

Треба рано встати.

На зарядку шикуватись

І не лінуватись.

Руки вгору, ноги ширше,

На носочки піднімись.

Під рахунок ти швиденько

В різні боки нахились.

Раз, два, три! Присіли, встали,

Якнайвище пострибали!

Біг на місці починай!

Веселіш! Не відставай!

Вийшла пауза мала —

До роботи нам пора.

4. Робота за підручником (с. 111)

Завдання 2

— Знайдіть значення числових виразів.

Перед виконанням цього завдання слід ще раз наголосити учням, що додавання і віднімання круглих десятків виконують спираючись на дії з одноцифровими числами.

3 + 4   9 – 2   4 + 5   8 – 3

30 + 40  90 – 20  40 + 50  80 – 30

Завдання 3

Порівняйте вирази.

34 30  40 – 30 20  70 – 50 10  68 86 50 + 50 100 60 + 20 70

Завдання 4 (робота над задачею)

Розкажіть умову задачі. Про що запитується в задачі?

Що означає число 10 (20)?

Що потрібно зробити, щоб дізнатися всього? (Додати 10 + 20 = 30 (г.)

Як відповісти на друге запитання задачі. Як дізнатися, на скільки одне число більше (менше) від другого? (Потрібно від більшого числа відняти менше: 20 – 10 = 10 (г))

Завдання 5

Знайдіть закономірність. Як заповнити вільні клітинки?

(Фігури у рядку і стовпчику не повинні повторюватись, тому: зелена зірка, зелена зірка, жовте коло, синій трикутник.)

5. Робота в парах

Учні самостійно розв’язують приклади, а потім в парах перевіряють одне в одного правильність виконання завдання.

10 + 40 – 20   50 + 50 – 10      100 – 10 – 90   90 – 90 + 70       70 + 10 + 10  20 + 20 + 30

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей за плакатом)

А тепер нове завдання —

Оченятам тренування:

Раз — дивлюсь удалечінь.

(Протягом 30 с дивитись на об’єкт удалині.)

Два — в долоньці відпочинь.

(Перевести погляд на долоньку.)

Вправа повторюється 20 разів.

6. Продовження роботи за підручником (с. 118)

Завдання 1

Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків за зразком.

16 = 10 + 6  24 = +  53 = +   81 = 80 + 1  79 = +  45 = +

Завдання 4

Порівняйте іменовані числа.

50 к. + 40 к. 1 грн.  19 к. – 9 к. 1 грн.  50 к. + 50 к. 1 грн.

Завдання 6

— Місткість відра 10 л. Скільки літрів молока можна долити у відро, якщо в ньому вже є 7 л?

7 + □ = 10

10 – 7 = 3 (л)

Завдання 7

У Тимка 33 грн., а у Семена — 27 грн. Квиток у кінотеатр коштує 30 грн. Скільки гривень має позичити Тимко Семену, щоб вони могли відвідати кінотеатр разом? (Тимко має позичити Семену 3 грн., тоді у них буде по 30 грн. І вони зможуть разом відвідати кінотеатр).

7. Самостійна робота

50 к. + 30 к. 1 грн. 19 к. – 9 к. 20 к.  80 к. – 30 к. 60 к.   60 к. + 40 к. 90 к.

8. Робота з геометричним матеріалом

Запишіть буквені позначення трьох чотирикутників.

9. Розв’язування логічних задач

• Сума двох чисел дорівнює 7, а їх різниця дорівнює 3. Знайти ці числа. (5 і 2)

• В Аліни декілька ляльок. Тато подарував їй на день народження стільки ж ляльок, скільки у неї було. Тепер в Аліни 12 ляльок. Скільки ляльок подарував їй тато? (6)

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Що нового вивчили на уроці?

— Що сподобалося на уроці?

— Яке завдання здалося складним?

Одна гривня — скільки це копійок?

— А як ви гадаєте, чи потрібно продавцю добре знати математику? Чому?
— А покупцям математика знадобиться?

doc
Додано
9 липня 2020
Переглядів
1190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку