Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Читання, запис і порівняння чисел. Одноцифрові і двоцифрові числа. Попереднє, наступне доданого числа“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Читання, запис і порівняння чисел. Одноцифрові і двоцифрові числа. Попереднє, наступне доданого числа. Додавання і віднімання одиниці“. Метою уроку є: ознайомити з термінами одноцифрові і двоцифрові числа; закріпити знання усної і письмової нумерації чисел першої сотні; продовжувати вчити записувати двоцифрові числа в межах сотні, порівнювати числа і вирази, розрізняти геометричні фігури за їх властивостями; вправляти у визначенні попереднього і наступного числа до даного числа, додаванні і відніманні одиниці, вмінні складати і розв’язувати задачі.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Читання, запис і порівняння чисел. Одноцифрові і двоцифрові числа. Попереднє, наступне доданого числа. Додавання і віднімання одиниці

Мета: ознайомити з термінами одноцифрові і двоцифрові числа; закріпити знання усної і письмової нумерації чисел першої сотні; продовжувати вчити записувати двоцифрові числа в межах сотні, порівнювати числа і вирази, розрізняти геометричні фігури за їх властивостями; вправляти у визначенні попереднього і наступного числа до даного числа, додаванні і відніманні одиниці, вмінні складати і розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати уважність.

Обладнання: предметні малюнки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент


Вже дзвінок сигнал нам дав —

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай.


ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Робота за таблицею

Зменшуване

30

19

 

16

18

80

12

Від’ємник

10

 

60

4

 

 

 

Різниця

 

9

10

 

3

40

2

— Що отримаємо, якщо від зменшуваного відняти різницю? (Від’ємник)

2. Гра «Подорож навколо світу»

3. Гра «Знайди пару»

Знайдіть вирази з однаковими відповідями.

4. Повторення одиниць вартості, усне розв’язання задач


Двадцять гривень Соня має.
Та чи вистачить, хто знає,
На олію й шоколад?
А на хліб і мармелад?


— Що необхідно знати для того, щоб відповісти на ці запитання? (Ціну продуктів.)

Шоколад коштує 8 гривень, олія – 12 гривень, хліб – 4 гривні, мармелад – 15 гривень.

873

5. З’ясування значення термінів дорожче й дешевше.
— Що коштує більше — плитка шоколаду чи пляшка олії? (Олія.) Більше гривень – це дорожче, менше гривень – це дешевше.

6. Математичний диктант (підручник, с. 112, завдання 1)

— Запишіть числа 19, 91, 61, 45, 33, 17, 71, 70, 99.

— Запишіть числа 1 дес. і 2 од.; 6 дес. і 6 од.; 3 дес.; 8 дес. і 7 од.

Запишіть, скільки у числі 42 десятків; одиниць.

Запишіть всі двоцифрові числа, у яких число одиниць дорівнює нулю.

Запишіть можливі рівності з чисел 20, 30, 50.

Запишіть число, що при лічбі передує числу 80.

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми ознайомимось з термінами одноцифрові і двоцифрові числа, будемо записувати, читати і порівнювати двоцифрові числа в межах сотні, навчимось визначати попереднє і наступне число до даного числа, додавати і віднімати одиницю, складати і розв’язувати задачі, а також виконувати інші цікаві завдання.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Виконання завдань

• Василько заплатив за булочку 9 монет по 10 к. Скільки коштує булочка?

• У бабусі було 8 мотків ниток по 10 м у кожному мотку. На плетіння рукавичок вона використала 60 м ниток. Скільки метрів ниток залишилося у бабусі?

• Дано числа 6; 1; 8; 0; 9; 61; 90; 88; 19.

— Скільки чисел записано?

— Скільки використовували різних цифр?

— Скільки цифр знадобилося для запису чисел 6, 1, 8, 0, 9?

— Скільки цифр знадобилося для запису чисел 61, 90, 88, 19?

— Які числа називаються одноцифровими, а які — двоцифровими? Чому? (Одноцифрове число містить тільки одиниці і записується однією цифрою, двоцифрове число обов’язково містить десятки, записується двома цифрами, тому 01, 02 не є двоцифровими числами.)

— Наведіть свої приклади одноцифрових і двоцифрових чисел.

— Яке одноцифрове число найменше? (1) Найбільше двоцифрове? (99)

2. Розв’язування прикладів з коментуванням

16 + 1   40 – 1   100 – 1   75 – 1  66 + 1

99 + 1   18 – 1   40 + 1   48 + 1   55 – 1

Висновок. Додавши до числа 1, ми отримуємо число, що йде за ним при лічбі — наступне, а віднявши 1 — число, яке йде при лічбі перед ним — попереднє.

3. Робота за таблицею «Додавання і віднімання 1».

Використовуючи таблицю, вчитель пояснює, як розв’язувати приклади типу

49 + 1 + 1  30 + 1 + 1   81 – 1 – 1  85 – 1 – 1.

Отже, ці прклади ми розв’язуємо за тим же принципом, тобто додавши 1, отримуємо наступне число, а віднявши 1, отримуємо попереднє число.

4. Первинне закріплення. Розв’язування прикладів (підручник, с. 112, завдання 5)

Перші 2 приклади учні розв’язують колективно з коментуванням, наступні — самостійно.

39 + 1 + 1  20 + 1 + 1  78 – 1 – 1  65 – 1 – 1  100 – 1 – 1  91 – 1 – 1

Фізкультхвилинка


Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити:

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Треба трошки пострибати,

І в долоні поплескати.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу — все гаразд


V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 66)

2. Робота за підручником (с. 112)

Завдання 2 (самостійна робота)

Порівняйте вирази.

70 + 30 90   50 + 30 60 + 20

40 – 10 20 й 70 – 10 70 – 20

Перевірка самостійної роботи за допомогою сигнальних карток.

Завдання 3

Про що запитується в задачі?

Скільки аркушів паперу в 3 папках?

10 + 10 + 10 = 30 (арк.) — всього.

Оскільки у класі 29 учнів, то їм потрібно 29 аркушів паперу. Отже, 3 папки вистачить, ще й 1 аркуш залишиться.

Завдання 4

— Розгляньте «чарівний» квадрат. Додайте числа у рядках і стовпчиках. Зробіть висновок.

— Складіть свій «чарівний» квадрат. Використайте числа 1, 3, 6.

Завдання 6

— Знайдіть ознаку відмінності однієї групи фігур від іншої. (перша група – плоскі фігури, а друга –  об’ємні)

3. Складання і розв’язування задач

— Розв’яжіть задачу. (8 – 4 = 4 грн)

— Змініть питання так, щоб задача розв’язувалася двома діями. (Скільки гривень заплатили за літачок і конячку разом? 8 + 4 = 12 грн)

Офтальмологічна пауза

4. Складання виразів за малюнками

874

5. Самостійна робота

1 варіант

90 – 40 + 10    15 – (13 – 3)  18 – 5 – 3  

4 дес. 3 од. 43 50 – 40 20   20 – 10 9

2 варіант

80 – 30 + 20    19 – (155)  16 – 5 – 1  

9 дес. 2 од. 29 80 – 20 60   20 – 10 11

6. Розв’язування логічних задач

• Сергійко пофарбував сторони кубика різними фарбами. Скільки фарб для цього знадобилося? (6)

• У понеділок Ганна розв’язала одну задачу, у вівторок — дві задачі, в середу — три і так далі. Скільки задач вона розв’язала у неділю? (7)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Що нового навчилися на уроці?

— Що сподобалося на уроці?

— Яке завдання здалося складним?

— Чи знаєте ви прислів’я, у яких використовуються слова дешевше, дорожче?
— Як ви розумієте прислів’я: «Дешевша рибка — юшку геть!», «Ми не такі багаті, щоб дешеве купувати»? (Надто дешеві товари бувають поганої якості.)

doc
Додано
9 липня 2020
Переглядів
1739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку