Тема: Один і багато. Числа і цифри. Назви цифр: одиниця, двійка,
трійка… Підготовка до написання цифр
Мета: на основі практичних дій з предметами формувати в учнів вміння лічити предмети; ознайомити з цифрами; показати співвідношення числа й цифри; продовжити роботу над формуванням навички лічби предметів; розвивати логічне мислення, спостережливість, увагу.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення вивченого
Порахувати від одного до десяти. Порахувати від 5 до 9, від 2 до 6, від 8 до 1. Порахувати кількість предметів на дошці (на дошці виставлені предметні малюнки фруктів, грибочків, ляльок, м’ячів).
2. Порівняння груп предметів
— Скільки білочок? Скільки яблучок? Скільки грибочків? Скільки їжачків? Чого більше — грибочків чи яблук? Чого менше — білочок чи їжачків? Скільки білочок і їжачків?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя у поєднанні з бесідою
На дошці виставлені однакові групи предметних малюнків (від одного до дев’яти).
— Подивіться на перший малюнок. Скільки тут предметів? (Один) Скільки предметів на другому малюнку? (Два) (Аналогічно рахуються останні групи предметів.) Уявіть собі, що ви пишете листа родичам і розповідаєте, скільки у вас, наприклад, ляльок. Як ви передасте кількість цих ляльок? (Запишу цифру.)
— Отже, кожна кількість предметів позначається на письмі відповідним числом, а число позначається цифрою. Спробуємо позначити кількість кожної групи предметів числом.
(Під кожним малюнком вчитель ставить відповідне число.)
— Число 1 позначається цифрою 1, число 2 — цифрою 2, число 3 — цифрою 3, число 4 — цифрою 4,…
Тепер давайте назвемо ці числа.
2. Гра «Не помились»
Учитель показує картку з числом, діти називають це число.
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з геометричним матеріалом
Учитель показує картку з цифрою, діти відкладають відповідну кількість геометричних фігур.
2. Фізкультхвилинка
Вітер дмухає в лице,
захиталось деревце.
Вітерець все тихше, тихше,
деревце все вище, вище.
3. Робота з підручником
Рахування предметів — парасольок, порівняння їх, називання предметів по одному; предметів, яких багато.
4. Вправи на вироблення графічних навичок
• Робота в зошиті: обвести квадратики відповідно до цифри, яку показує вчитель.
• Намалювати 4 кружечки, домалювати стільки, щоб вийшла кількість, що відповідає тому числу, яке показує вчитель.
IV. Підсумки уроку