Урок математики в 6-А класі для здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннями.
Тема: Додавання та віднімання круглих десятків і сотень.
Мета: Формування предметних компетентностей: навчити учнів виконувати додавання та віднімання круглих сотень і десятків, використовувати свої вміння при розв’язанні задач і прикладів; розвивати мислення, мовлення, вміння виділяти головне та робити висновки.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати пізнавальний інтерес, планувати власні дії, виховувати самостійність, оцінювати свою роботу, розвивати вміння організовувати своє робоче місце;
соціальної: виявляти ініціативу, розвивати вміння працювати в парах;
комунікативної: розвивати зв’язне усне мовлення з використанням математичних термінів.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручник математики, картки для усного рахунку, картки для індивідуальної роботи, комп’ютер, мультимедійна дошка.
Хід уроку:
1. Нервово-психічна підготовка
2. Організація класу
Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати учнів на продуктивну роботу.
Дихальна гімнастика:
"Повітряні кулі" (Учні надувають уявні повітряні кулі і
прикрашають ними клас)
Біля школи на перерві
Дітлахів гурти веселі.
Одні бігають, стрибають,
Інші щось розповідають,
Дехто весело сміється,
Бо у них все удається.
Раптом продзвенів дзвінок.
Всі побігли на … (Урок)
3. Актуалізація опорних знань
– Над якою темою ми продовжуємо працювати? ( Трицифрові числа)
- А чому вони так називаються? ( Тому що записуються 3-ма цифрами)
- З яких розрядів складаються 3цифрові числа? ( Із сотень, десятків, одиниць.)
- Назвіть найменше тризначне число.
- А які числа називаються круглими? (Ті, що закінчуються нулем)
4. Математичний диктант (фронтально, з використанням прийому «Коментування»).
• У квадрата — вершин. (4)
• У двох трикутників — кутів, (6)
• Найбільше двоцифрове число. (99)
• Найменше двоцифрове число. (10)
• Найбільше трицифрове число. (999)
• Число, на 2 менше від 1000. (998)
• Скільки кілограмів у тонні? (1000 кг)
• Скільки сотень у числі 534? (5)
• Скільки всього одиниць у числі 670? (670)
• Скільки десятків у числі 841? (4)
• Тимко задумав число, додав до нього 400 і одержав 900. Яке число задумав? (500)
• Борис задумав число, відняв від нього 600 і одержав 400. Яке число задумав? (1000)
ІІ. Основна частина
Повідомлення теми і мети уроку:
Сьогодні ми будемо додавати і віднімати круглі сотні і десятки.
1. Пояснення вчителя:
1 од. + 1 од. = 2 од. 1 + 1 = 2
1 дес. + 1дес. = 2 дес. 10 + 10 = 20
1 сот. + 1 сот. = 2 сот. 100 + 100 = 200
Поясніть розв’язання.
320 + 140
Число 320 розкладаємо на сот. і дес. – 300 і 20.
Число 140 розкладаємо на сот. і дес. – 100 і 40.
Складаємо сотні: 300 + 100= 400.
Складаємо десятки: 20 + 40= 60.
Складаємо результати: 400+ 60=460.
Висновок: сотні додають до сотень, десятки додають до десятків. Знайдені
результати додають.
2. Опрацювання навчального матеріалу:
використання мультімедійної дошки ( гра – збери пазл).
3. Індивідуальна робота - за картками записати числа, на 10, на 100 одиниць більше за запропонованих.
Фізкультхвилинка
Пальчикова гімнастика: "Капуста"
Ми капусту ріжимо-ріжимо
Ми капусту рубимо-рубимо
Ми капусту трем-трем-трем
Ми капусту жмем-жмем-жмем.
Посолили, перемішали
І в бочку заштовхали
4. Розбір та розв’язування задачі
1). Про що відомо в задачі? Що потрібно знайти?
2). Чи можемо відразу відповісти на головне запитання задачі? Чому?
3). Скільки дій буде в задачі?
4). Розв`язування задачі. Самостійний запис відповіді. Перевірка.
5. Закріплення матеріалу уроку - рішення прикладів у дошки і в зошитах:
100 грн. + 50 грн. = 120 км – 20 км = 240 ц + 30 ц =
750 кг + 30 кг = 200 т + 80 т = 550 см - 50 см =
ІІІ. Заключна частина уроку
1. Підсумок уроку
2. Домашнє завдання
3. Аналіз та оцінювання роботи дітей на уроці