Розробка уроку з математики на тему "Знаходження частини від числа. Таблиця множення і ділення числа 10". 3 клас

Про матеріал
Розробка уроку з математики на тему "Знаходження частини від числа. Таблиця множення і ділення числа 10". 3 клас
Перегляд файлу

Тема. Знаходження частини від числа. Таблиця множення і ділення числа 10.

Мета: ознайомити учнів з правилом множення і ділення числа на 10, з ознакою подільності числа на 10; удоско­налювати вміння знаходити частину від числа, розв'язувати задачі, складати задачу за даними таблиці; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати охайність при роботі з зошитом.

Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, кольорові цеглинки LEGO, підручник, робочий зошит, роздатковий матеріал, дошка для гри у шахи.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична.

Індивідуальний підхід до учнів, які навчаються за інклюзивною формою навчання: завдання на картках.

Очікувані результати: учень/учениця

  • знає правило множення і ділення числа на 10;
  • використовує ознаку подільності числа на 10;
  • вміє знаходити частину від числа;
  • розв'язує задачі;
  • складає задачу за даними таблиці;
  • застосовує обчислювальні навички;
  • проявляє охайність при роботі з зошитом.

Хід уроку

  1.        Організація класу до уроку
  1.              Створення позитивного психологічного клімату класу.

Демонстрація навчальної презентації.

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 70, №398,399)
  1. Робота біля дошки №398.
  •   Як знайшли корінь кожного з рівнянь?
  1. Фронтальна бесіда (з учнями, що за партами) №399.
  •   Який вираз склали для розв’язання задачі? (с + Ь.)
  •   Як обчислити вираз з двома змінними? Виконайте обчислення, якщо с = 4, b = 5.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні зі скарбнички пані Математики дістанемо ще один скарб. Дізнаймося, який? Відгадайте трицифровий код, виконавши, завдання № 400 на с. 70.

  Правила множення та ділення
На уроці математики ми ознайомимося з правилом множення і ділення числа на 10, з ознакою подільності числа на 10; удоско­налюватимемо вміння знаходити частину від числа, розв'язувати задачі, складати задачу за даними таблиці.

  1. Актуалізація опорних знань учнів
  1.              Усний рахунок (презентація)
  2.              Гра «Знайди ділене» (презентація)
  3.              Робота в зошиті
  • Каліграфічна хвилинка. Запис числа 10
  •   Пропишіть число 10 каліграфічно. Які числа можна утворити з цифри 1? (1,11,111,1111.) Які числа в межах 100 мають у запису цифру 0? (Круглі числа.)
  1.         Вивчення нового матеріалу
  1. Ознайомлення учнів із правилом множення і ділення числа на 10

Робота з підручником

  1.   Складання таблиці множення і ділення на 10 (с. 70, № 401).
  •   Які вирази на множення склали із прикладів на додавання числа 10?
  •   Продовжте складати таблицю множення числа 10.
  •   Які частки склали із добутків?
  •   Продовжте складати таблицю ділення на 10.
  1.    Ознайомлення із правилом раціонального множення і ділення на 10.
  •   Яку властивість можна застосувати до випадків множення і ділення числа на 10? (Щоб помно­жити число на 10, достатньо до нього праворуч приписати один нуль. Щоб поділити число на 10, до­статньо від нього праворуч відкинути один нуль.)
  1.    Первинне закріплення. Колективне виконання завдання 3 із №401.
  •   Розгляньте зразок виконання завдання. Яким законом варто скористатися для перетворення добутку чисел? (Переставний закон множення.)
  •   Складіть частки за зразком. Що в них спільного?

2-10=10-2 = 20    20:2 = 10

  1. Удосконалення обчислювальних навичок.

Самостійне виконання завдання № 402

  •   Обчисліть вирази — і дізнаєтеся назву однієї з найдавніших інтелектуальних ігор.

42:7-10 = 60 100-70:10 = 93

(25+ 25): 10 = 5 5-6:10 = 3

10-2:4 = 5 (10 + 4-5): 10 = 3

93

3

93

60

5

ш

а

ш

к

И

 

Індивідуальний підхід до учнів, які навчаються за інклюзивною формою навчання: завдання на картках.

Цікаві факти про шашки

  •    Ігри, подібні до шашкової, існували ще 1600 року до нашої ери у Стародавньому Єгипті.
  •    Уміння гри в шашки було важливою складовою лицарського виховання.
  •    За давньогрецькою легендою, гру в шашки придумав бог Гермес. За іншою версією, шашки вина­йшли під час осади Трої, яка тривала 10 років.
  1. Ознайомлення з ознакою подільності числа на 10. Вправа «Мікрофон» (с. 71, №403)
  •   Які числа можна поділити на 10?
  • Яка ознака подільності числа на 10? (Якщо запис натурального числа закінчується цифрою 0, то це число ділиться на 10 без остачі.)
  1. Хвилинка «Раціональні обчислення»
  •   Для якої гри використовують таку дошку?
  •   Як швидко обчислити кількість клітинок на цій дошці?

(8-8 = 64.)

  •   Чим відрізняється дошка для міжнародної гри в шашки?

Розгляньте малюнок у підручнику (с. 71, № 404).

  •   Скільки клітинок на кожній стороні дошки? (10.)
  •   Обчисліть кількість клітинок на цій дошці дією множення.

(10*10=100.)

  •   Скільки темних і скільки світлих клітинок на цій дошці?

(по 50.)

Фізкультхвилинка

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Удосконалення вміння розв'язувати і складати задачу за даними таблиці

1) Колективне розв'язування задач № 405,406.

  •   Що відомо про ціну ручки?
  •   Якою дією знайдемо ціну ручки? (90 :10 = 9.)
  •   Скільки всього гривень коштують пенал і ручка? (90 + 9 = 99.)
  •   Скільки гривень коштує один бублик? (7 гривень.)
  •   Скільки гривень коштують 10 таких бубликів? (7 грн -10= 70 грн.)

2) Складання задачі за даними таблиці (с. 71, № 407).

  •   Який товар купували? (Йогурт і сік.)
  •   Скільки коштує йогурт? (10 грн.) Сік? (6 грн.)
  •   Скільки стаканчиків йогурту купили? (3.) Скільки паків соку купили? (10.)
  •   Яке запитання можна поставити до умови задачі? (Яка вартість усієї покупки?)
  •   Як обчислити вартість трьох стаканчиків йогурту? (10-3 = ЗО.)
  •   Як обчислити вартість 10 паків соку? (6 -10 = 60.)
  •   Складіть вираз для розв’язання задачі. (10 ■ 3 + 6 • 10 = 90.)
  1. Робота з «Стіною слів»
  2. Геометрична хвилинка
  •   До якої фігури можна доповнити дану фігуру? Згадайте властивості сторін прямокутників.
  •   Чому буде дорівнювати сума довжин горизонтальних відрізків?

(2 см + 4 см + 1 см = 7 см.) Вер­тикальних відрізків? (1 см + 2 см + 1 см = 4 см.)

  •   Як швидко обчислити периметр певної фігури? (Як периметр прямокутника зі сторонами 4 і 7 см.)
  •   Обчисліть периметр фігури двома способами. Зробіть висновок.

3. Робота в групах

Знайти частини від цілого числа.

Учні об'єднуються у групи по 6. Виконують завдання задопомогою роздаткового матеріалу.

 

  1. Підсумок уроку
  1. Вправа «Незакінчене речення» 
  •    Сьогодні я дізнався(лася) про...
  •    Було цікаво...
  •    Я повторив(ла)...
  •    Мені було складно...
  •    Тепер я зможу...
  1. Пояснення домашнього завдання (с. 77, №408,409)
  2. Вправа «Емоційна ромашка». Самоаналіз цеглинками LEGO.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
6 грудня 2022
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку