Конспект уроку з математики в 3 класі
Урок- мандрівка « У гості до лісових мешканців»
Тема: Утворення трицифрового числа. Читання і запис трицифрових чисел.
Лічба сотнями. Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями.
Розв’язування задачі за коротким записом.
Очікувані результати: ознайомити учнів з прийомами утворення чисел другої сотні, з назвами круглих сотень; формувати вміння порівнювати, додавати і
віднімати розрядні числа; вдосконалювати обчислювальні навички;
розвивати логічне мислення, виховувати інтерес до лісових мешканців.
Критерії оцінювання
Початковий рівень
-читає і записує круглі числа вмежах1000;
-знає таблицю множення і ділення;
- додає і віднімає числа, що позначають круглі сотні.
Середній рівень
-порівнює числа, вирази;
- додає і віднімає числа, що позначають круглі сотні;
-розв’язує задачі за допомогою алгоритму рішення
Достатній рівень
- додає, віднімає, порівнювати круглі числа в межах 1000;
-розв’язує завдання на дії різного ступеня;
-розв’язує задачі за коротким записом з поясненням.
Високий рівень
-аналізує скорочений запис задачі,
- складає вираз до задачі;
-встановлює відповідність між завданням і його розв’язанням;
-перевіряє правильність виконаного завдання;
-обґрунтовує власні висновки;
-складає і розв’язує обернену задачу,
Обладнання: картки для роботі в парі і групі, картки для інтерактивної гри
«Дешифрувальники», предметні малюнки , презентація до уроку.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
До уроку! До уроку!
В школі дзвоник кличе вас!
Поспішіть місця зайняти,
Час урок розпочинати.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Картки на партах
1.Позиція «Я вважаю, що..»
2. Обґрунтування: «...тому, що..»
3.Приклад: ,..наприклад»
4.Висновки:« Отже ( тому) я вважаю...»
-Як можна скласти вираз до задачі?
-Зачитайте свій вираз.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Усний рахунок
Гра «Естафета»
Продовжте рахунок 10, 20, …….90, 100
-До суми чисел 40 і 40 додати 20;
-До суми чисел 99 і 1 додати 10.
ІV.Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку
На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося як утворилися числа другої сотні, з назвами круглих сотень; будемо порівнювати, додавати і віднімати сотні,
обчислювати вирази на дії різного ступеня. Уявно побуваємо в гостях у лісових мешканців . Разом з ними будемо розв’язувати завдання нашого уроку.
Вправа «Очікування»
-Що ви очікуєте від нашого уроку?
2.Робота в групі
-Жили собі в лісі його мешканці. Ану діти скажіть яких лісових мешканців ви знаєте. Вони жили в різних будиночках. Ми сьогодні
потрапили в гості до них. А щоб узнати в якому будиночку ми заселилися
візьміть кожен по картці.(На звороті картки малюнок одного з мешканців і
підписане його ім’я). За допомогою них ми ділимося на групи і заселяємо
будиночки, де будемо гостювати. слайд 2
1 група допомагає білочці.
2 група допомагає їжачку.
3 група допомагає зайчику.
В кого є цікава невеличка інформація про цих тваринок то розкажіть , будь ласка. ( 2-3 речення)
Робота в групах.
У тваринок виникли проблеми із завданням і ми допоможемо їй з ним справитись.
Назвіть і запишіть сусідів чисел
І група білченят : 115,120, 139, 198,127
ІІ група їжачат: 118,149, 180, 163,177
ІІІ група зайчат: 119,150, 159, 164, 153
ІV.Повідомлення теми і мети уроку
1.Робота в групах
Інтерактивна гра «Дешифрувальники» слайд 3
1.Обчислити приклади Записати в порядку зменшення.
Розшифруйте слово, яке найчастіше зустрінеться на уроці і є основою
теми нашого уроку.
24 : 4+23= 30+42:7=
54:9+18= 90-7∙2=
58-4∙8=
29 76 26 24 36
Т С Н Я О
Відповідь
76 36 29 26 24
С О Т Н Я
-Отже сьогодні ми з вами продовжуємо ознайомлюватись з поняттям сотня, будемо вчитись рахувати сотнями, додавати і віднімати сотнями, розв’язувати задачі і приклади, вивчені на попередніх уроках.
V. Вивчення нового матеріалу
1 Знайомство з сотнею ЗавданняNo186 с30 слайд 4
Білочка в турботі жила.
Жила собі і не тужила.
Бо харчів багато мала.
День і ніч їх рахувала.
-Скільки горішків було у білочки?
Знайдіть зручний спосіб порахувати горішки в мішках.
-Скільки горішків в мішку? (100-це сотня )
2. Рахунок сотнями No187с.31
-Що робить їжачок? (рахує яблучка)
-Скільки у кожному мішку?(100-це сотня, 2 сотні двісті 3 сотні –
триста...)
-Тепер треба сотню взяти і сотнями рахувати.
3.Полічіть десятками « ланцюжком» No188с.31
VІ. Закріплення вивченого.
1.Робота в групах слайд 5
Порівняти вирази No189 с31
Більше, менше. порівняй.
Знаки став , відпочивай.
VІІ. Фізкультхвилинка
Лапки в боки, вгору вушка —
Скачуть білочки-подружки.
Один, два, три, чотири, п’ять,
По гілках вони летять.
Один, два, три, чотири, п’ять,
Люблять білочки стрибать.
2.Самостійне розв’язання прикладів No190 с31
3.Складіть і розв’яжіть задачу за коротким записомNo191 с.31 слайд 6
Добре буде і міркувати.
Задачу треба розв’язати.
1) Діти високого рівня складають і розв’язують обернену задачу.
2) Діти достатнього рівня розв’язують задачу з поясненням
3) Діти середнього рівня розв’язують за допомогою алгоритму рішення.
Алгоритм рішення задачі No191c31
1) • =
2) • =
3) + =
Перевірка розв’язання задачі
4.Цікаві завдання
Злий вовчик хоче посварити лісових мешканців і сказав їм розв’язати цікаві завдання в знак дружби і взаємодопомоги.
- Назвіть всі круглі трицифрові числа .
-Яке двоцифрове число у 6 разів більше від цифри його одиниць?
Назвати 4 таких числа.
VІІІ. Підсумок уроку
Рефлексія
Вправа «Незакінчене речення» слайд 7
Що цікавого було на уроці? ( «Мені було цікаво..)
Чому навчилися?( «Я навчилася...,)
Чи справдилися ваші очікування?(Я очікувала...)
Лісові мешканці
Рахівники дуже вмілі.
Добре з нами рахували.
Сотню всі запам’ятали.
ІХ.Домашнє завдання.
Початковий і середній рівень - Повторити лічбу чисел сотнями.
Обчислити No192 с.31
Достатній рівень Обчислити No192с.31 Розв’язати задачуNo193с.31
виразом.
Високий рівень Скласти обернену задачу до задачі No193 розв’язати її.
-Дякую всіх за плідну роботу на уроці !