Розробка уроку з матеріалознавста

Про матеріал
Читаючи склад багатьох косметичних засобів, можна злякатися назви суцільно звучать, як підручних хімії для вузів, одна вода й гліцерин приємні оку. Здавалось б, заходиш в магазин природної косметики – а там продукція складається суцільно із зрозумілих та знайомих інгредієнтів, але й тут у складі зустрічаються мало зрозумілі речовини.
Перегляд файлу

 

 

План-конспект уроку

Тема програми №2: Вихідні матеріали для виготовлення парфумерно – косметичних засобів.

Тема уроку: Желатинуючі речовини.

Мета уроку:

навчальна: сформувати  знання учнів  про природні речовини рослиного або тваринного походження, які здатні утворювати з водою колоїдні системи.

розвивальна: розвивати в учнів вміння раціональне мислення, активність та самостійність, інтерес до обраної професії, уміння аналізувати і робити висновки;

виховна: виховувати комунікативні якості,ініціативність. Формувати вимогливість до оцінки своїх знань.

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми організації навчальної діяльності учнів: виконання термінологічного диктанту, розповідь,  усне опитування, рефлексія;

Дидактичне забезпечення: термонологічний диктант,  міні -  плакат

 «Желатинуючі речовини», підручник Ж.П. Хайдарова «Перукарська справа. Матеріалознавство»

Матеріально-технічне забезпечення: ПК, мультимедіа, натуральні зразки желатинуючих речовин ( агар – агар, желатин), ефіри целюлози, камедь.

Основні терміни і поняття: агар – агар, ефір, камедь, ефіри целюлози.

Хід уроку

1. Організаційна частина:

  • перевірка наявності учнів;
  • перевірка готовності учнів до уроку.
  1. Актуалізація знань:

Тема програми:№2: Вихідні матеріали  для виготовлення парфумерно – косметичних засобів.

Тема уроку: Желатинуючі речовини.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів

Сьогодні на уроці ми ознайомимося іще з одними  продуктами, які використовують для виготовлення косметичних засобів. Читаючи склад багатьох косметичних засобів, можна злякатися назви суцільно звучать, як підручних хімії для вузів, одна вода й гліцерин приємні оку. Здавалось б, заходиш в магазин природної косметики – а там продукція складається суцільно із зрозумілих  та знайомих інгредієнтів, але й тут у складі зустрічаються мало зрозумілі речовини. Нічого страшного – давайте розбиратися. Але перш ніж перейти до  вивчення нової  теми повторимо матеріал, який ми вивчали на попередніх уроках.

2.  Перевірка опорних знань, умінь, навиків учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку:

(Термінологічний диктант)

  1. Якою кислотою можна викликати сильні опіки? Відповідь (Оцтова кислота)
  2. Ця сировина застосовується як відбілюючий засіб для шкіри, стягує пори. Відповідь (Лимонна кислота)
  3. Вона має вигляд кристали білого кольору,кисла на смак, розчиняється у воді, спирті, ефірі. Відповідь (Саліцилова кислота)
  4. Її застосовують у виробництві відбілюючих  кремів. Відповідь (Молочна кислота)
  5. Прозора, безбарвна, з різким запахом рідина, що має лужну реакцію. Відповідь (Нашатирний спирт)
  6. Через ці властивості гідроксид натрію отримав назву їдкого. Відповідь (Гідроксид натрію)
  7. Застосовується для виробництва мила. Відповідь (Гідроксид калію)
  8. Застосовується для пом’якшення води, в косметиці використовується в якості емульгатора. Відповідь (Бура)
  9. Застосовується в косметиці для виробництва барвників, в перукарнях використовується як активізуюча  речовина перекису водню для освітлення волосся. Відповідь (Бікарбонат амонію)
  10.  Питна сода. Відповідь (Бікарбонат натрію)
  11. Застосовується у виробництві препаратів для хімічної завивки. Відповідь (Бісульфіт натрію)
  12. Це біла кристалічна речовина, розчинна у воді. Відповідь (Сульфіт натрію)

 

4. Формування нових знань:

  Показ слайдової презентації та розповідь.

Желатинуючими називаються такі природні речовини рослинного  або тваринного походження, які здатні утворювати з водою колоїдні системи ( гідрозолі) і загустати, перетворюючись на еластичні холдці (гелі). У косметичному виробництві широко використовуються  такі як: агар – агар, желатин, ефіри целюлози, камеді.

Агар – агар – аморфний продукт, що представляє собою тонкі прозорі зморщені смужки. Отримують його з червоних морських водоростей, в холодній воді не розчиняється, але легко розчиняється в киплячій. Водні 0,5 – 1.5% -і розчини при охолодженні до 35*С утворюють щільний гель. Агар – агар використовують при створенні не жирних кремів, найчастіше -  кремів для рук, зубних паст, засобів для фіксації зачіски.

Желатин – аморфний продукт, має вигляд жовтуватих твердих частинок, без смаку і запаху.  Це тваринний клей,в холодній воді набухає, в гарячій – розчиняється. При охолодженні розчину утворюється холодець. Отримують желатин при тривалій лужній обробці дерми, кісток, хрящів і сухожиль з наступним екстрагуванням водою. Застосовують у косметиці для виготовлення без жирових кремів.

Ефіри целюлози – сполуки, одержувані етефікацією клітковини, видобутої з бавовни, деревини,віскозного волокна,льону. З водорозчинних ефірів целюлози найбільш поширена натрієва сіль – простий ефір целюлози і гліколевої кислоти,хімічно стійка речовина без смаку і запаху,здатна утворення в’язких розчинів при малих його концентраціях. Добре розчиняється у холодній і гарячій воді. Використовується, як стабілізатор, емульгатор і желируюча речовина в кремах, рідкої туші для вій, компактній пудрі.

Камедь – високомолекулярні вуглеводи. Отримують з кори чагарників трагакант роду астрагал і з деяких водоростей. Використовується в косметиці, як стабілізатори емульсій в 1 – 1,5% -ної концентрації, як загусники в не жирних кремах, і при створенні засобів для укладання волосся.

5.  Відповідь викладача на запитання учнів

6. Закріплення нового матеріалу:

Усне опитування

Індивідуальне опитування

1.Що називають желатинуючими речовинами?

 2. З чого отримують агар – агар?

3.Який продукт має вигляд жовтуватих твердих частинок, без смаку і запаху?

4. Чи зустрічалися ви у житті з цими продуктами?

Рефлексія: усне висловлювання учнів

  1. На уроці я …..

- дізнався….

- зрозумів….

- найбільш труднощів я відчув…..

- я не знав, а тепер знаю….

- на наступньому уроці я хочу….

7. Підведення підсумків:

  • аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
  • аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунення;
  • повідомлення і обгрунтування оцінок.

 8. Домашнє завдання:

Скласти опорний конспект,опрацювати матеріал підручника Ж.П .  Хайдарова            « Перукарська справа. Матеріалознавство».  Стр.31 – 32.

 

docx
Додано
7 травня 2019
Переглядів
2005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку