Розробка уроку з навчання грамоти

Про матеріал
Навчання грамоти (читання) Тема: Закріплення звука [ж]. Опрацювання текстів “Великі жуки», «Пізнавай хижих тварин». Мета: закріпити вміння читати склади і слова з буквами Ж,ж («же»); вдосконалювати навички звукового аналізу слів; збагачувати активний і пасивний словник учнів; розвивати мовлення учнів; прищеплювати почуття любові до рідного слова, природи та тварин.
Перегляд файлу

Навчання грамоти (читання)

Тема: Закріплення звука [ж]. Опрацювання текстів “Великі жуки», «Пізнавай хижих тварин».

Мета: закріпити вміння читати склади і слова з буквами Ж,ж («же»); вдосконалювати навички звукового аналізу слів; збагачувати активний і пасивний словник учнів; розвивати мовлення учнів; прищеплювати почуття любові до рідного слова, природи та тварин.

 

Хід уроку:

І.Організаційний момент

-Любі діти!

Всі за парти ми сідаємо,

Працювати починаємо.

  1. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ.Актуалізація опорних знань учнів

-Діти,яку букву ми вивчили на попередньому уроці?

-Знайдіть її в касі та покажіть.

-Який звук вона позначає?

-Наведіть приклади слів з цим звуком.

-Пригайте вірш,який ми вивчили на попередньому уроці

Ось ця буква – шестиніжка:

На сніжинку схожа трішки.

Трохи схожа на жука.

Бачиш? Ось вона яка!

- На що схожу буква «ж»? Тому до нас на урок завітали два жуки.  Ось подивіться на дошку. Хто з вас знає,як називається цей жук? (ніс у вигляді рогу)

-Другий гість у нас незвичайний,він сам завітав до нас на урок. Давайте на нього подивимося. Хто знає,як його звати?

 І прийшов не з пустими руками,а приніс нам листа. Але чомусь речення в ньому не дописані. Я читатиму початок,а ви спробуйте відповісти, що недописав Жук – олень.

Зачитую лист.

Лист учням 1 – Б класу

1.Звуки бувають …….(голосні і приголосні)

2.Голосні звуки в схемі позначаються…(кружечком)

3.Приголосні поділяються на…(тверді та м'які)

4.Тверді позначаються…(однією рискою)

5.Мякі…(двома)

 

ІІІ.Мотивація

-Діти,скажіть мені,чому ми з вами при вивченні звука [ж] говоримо про цих жуків? Для чого нам це потрібно? (щоб дізнатися нового про них, збагатити свої знання,можливо хтось із вас у майбутньому працюватиме біологом). Тому сьогодні на уроці ми закріпимо знання про звук [ж],букву Ж,ж.

Фізкультхвилинка

ІV.Вивчення нового матеріалу. Робота за Букварем с.22-23

  1. Опрацювання тексту «Великі жуки»

-Ось зараз ми можемо ще раз зблизька роздивитися жуків. І прочитаємо текст про них,який так і називається «Великі жуки».

Жук – носоріг один із найбільших жуків. Він,як і всі жуки,має шість ніг. Може виростати до 4 см. Жук-носоріг,як і справжній носоріг у своїй поведінці повільний,має товстий покрив шкіри – своєрідну броню.

Жук – олень – є найбільшим з твердокрилих жуків. Він разом з «рогами» досягає 7,5 см.

А зараз перейдемо до читання тексту.

-Читає вчитель

-Читання «буксиром»

-Вибіркове читання.

  1. Опрацювання тексту «Пізнавай хижих тварин»

-Діти,зверніть увагу на малюнки,які розміщені на дошці. Кого ви там бачите? Як називають цих тварин? Чому? (їдять собі подібних)

Тварини,які їдять собі подібних,називаються хижими.

*Читання тексту вчителем

*Читання І абзацу «буксиром»

*Читання «ланцюжком»

Фізкультхвилинка

3.Колективна робота. Звуковий аналіз слів (схеми)

Озера

Хижаки

Тварини

Комахи

V. Підсумок уроку. Рефлексія

_Діти,який звук ми закріплювали на сьогонішньому уроці?

-З якими жуками познайомилися?

-З тваринами?Як їх називають?

 

 

 

-Діти, прочитайте стовпчик слів,який ви бачите на дошці.

Журавель

Жук

Жито

Жолудь

-Знайдіть звукові схеми до поданих слів.

V. Робота за Букварем с.22-23

1.-Зараз ми прочитаємо слова,які будуть часто зустрічатися у нашому Букварі:

Сережки

Жаба

Журавель

Жуки

2.Буквар (завд.1)

3.Буквар (завд.2)

Учні читають вголос речення. Пояснення написання слів з великої букви.

4.Буквар (завд.3)

-Перед вами речення. Прочитайте їх. Дайте відповіді на мої запитання.

-Де живе жаба?

-Де живе журавель?

-А де живуть жуки?

5. Опрацювання тексту «Великі жуки» на стор.22

*Читання тексту вголос вчителем;

*Читання тексту «буксиром» за вчителем;

*вибіркове читання.

Фізкультхвилинка (вправи для очей)

6.Опрацювання тексту «Пізнавай хижих тварин» на стор.23

*Читання тексту вчителем вголос;

*Читання «буксиром» І абзацу;

*Читання «ланцюжком»

-_Дайте відповіді на запитання:

Які тварини живуть у твоїй місцевості?

Чи є серед них хижі?

Що ви про них знаєте?

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

1.Вправа «Веселка»

Учні доповнюють речення.

2.Вправа «Мій настрій»

Учні обирають смайлик,який відповідає

 їхньому настрою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку