Тема. Письмо малої букви "г" (ге)
Мета. Вчити писати рядкову букву "г ", правильно з'єднувати її з іншими літерами; розвивати мовлення учнів; удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів. розвивати вміння будувати звуко-складові моделі; вчити списувати з друкованого шрифту; розвивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас, розвивати дрібну моторику руки; виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання, бережливе ставлення до природи.
Обладнання. : картки з друкованими і рукописними буквами; фішки для звукових моделей; робочий зошит; плакат «Правильно сиди під час письма»; малюнки до загадок.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Зміст уроку
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація знань.
Повтор попередньо вивченої букви.
Вч: Пригадайте, яку букву ми вичили на попередньому уроці?
Уч: Букву «бе».
Вч: Які звуки позначає ця буква?
Уч: Звук [б],[б'].
Вч: Зараз я промовлятиму слова, а ви плескайте, коли почуєте в слові звук [б] або [б']. (Друзі, горобець, суп, банка, радість, бабуся, подарок, собачка)
Вч: Прочитайте слова з вивченою буквою(з дошки):
Вч: Яке слово зайве? Чому?
Уч: (відповідь учнів)
Вч: Як одним словом назвати інші слова?
Уч: (відповідь учнів)
ІIІ. Вивчення нового матеріалу.
— Діти, погляньте на рукописну рядкову літеру. Що чи кого вона вам нагадує? (Гачок, хвиля, черв’як) Аналіз елементів рукописної літери г («ге»)
— Рядкова літера г («ге») складається з одного елемента: короткої прямої, заокругленої вгорі і внизу. Усі хором промовляють, пишучи в повітрі: і-раз-і.
— А тепер спробуємо в зошиті разом: і-раз-і; і-раз-і… Уч: ви дуже добре справились із цим завданням.
2. Написання рядкової букви "г".
— Цей елемент вам уже знайомий. Буква "г" — це пряма похила паличка із заокругленням угорі й унизу. Пишемо під лічбу "і-раз-і".
Діти обводять букви, подані пунктиром, тоді самостійно дописують рядок.
3. Написання складів з буквою "г".
З’єднання букви «Г» з іншими літерами.
- Пояснення написання з’єднань букв у складах вчителем.
- Письмо складів у зошиті.
- Прочитати склади і придумати із ними слова.
IV. Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Час вставати:
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо,
П'ять! Шість! Засміялись,
Кілька разів понахилялись.
Їжачок сьогодні в нас
Завітав у вільний час.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам їжачка спіймати.
Прудко їжачок втікає,
Голочками нас шпиляє.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутися до справ.
V. Продовження роботи в зошиті.
VI. Робота над текстом.
Читання тексту вчителем.
Читання «ланцюжком» по одному реченню. (Передати голосом гуркіт грому, шум вітру, граду, грози. Для цього з більшою силою голосу вимовляти звук [р] у цих словах.
Читання виділених складів.
Читання по абзацах.
VII.Гімнастика для очей
Очі щільно ми закрили —
Це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм,
Вдалині щось роглядаєм.
І поки ми розглядали,
До шести порахували.
Щоб очі наші відпочили,
Робим це разів чотири.
VIII. Робота в групах.
(Повторення правил роботи в групі.)
Складання речень із окремих слів.
Слова для І групи:
співа . , Гнатик, пісні, веселі (Гнатик співає веселі пісні.)
Слова для ІІ групи:
чита , Гліб, книгу, нову (Гліб читає нову книгу.)
Слова для ІІІ групи:
малю ,Галинка, квіти, гарні (Галинка малює гарні квіти.)
IX. Списування речення "На городі ростуть огірки."
Діти визначають кількість слів у реченні, називають слова з новою літерою, пояснюють, з якої літери починають писати речення і який знак поставлять укінці.
Вчитель звертає увагу на з'єднання "го", "ог".
X. Підсумок уроку.
Вч: Яку букву ми сьогодні вивчили?
Уч: Ми вивчили букву г .
Вч: Які звуки позначає на письмі ця літера?
Уч: Вона позначає звуки [г],[г'].