Дана розробка стане в пригоді вчителю та допоможе розглянути правила безпечної поведінки надворі, розрізняти безпечні та небезпечні ситуації (ігри, зустрічі з незнайомцями).
Урок № 26
Безпека надворі. Екстремальні ситуації з незнайомцями.
Мета уроку: розглянути правила безпечної поведінки надворі; розвивати вміння учнів розрізняти безпечні та небезпечні ситуації (ігри, зустрічі з незнайомцями).
Очікувані результати: учні мають називати чинники ризику під час перебування надворі без дорослих, місця підвищеної небезпеки; учні мають розпізнавати небезпечні місця у населеному пункті (мікрорайоні); учні мають пояснювати необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки, можливого утворення натовпу; учні мають знати, до кого і як можна звернутися по допомогу в разі небезпечної ситуації з незнайомцями; учні мають уміти відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях; учні мають дотримуватися правил безпеки надворі.
Обладнання: _______________________________________________
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційни момент. Привітання
Вправа «Смайлик»
У кожного з вас є набір смайликів, я прошу вас підняти той смайлик який відповідає вашому настрою.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Гра «Торбинка»
Учні по черзі дістають з торбинки картки з термінами і дають визначення.
Інші учні можуть доповнювати. (пожежа, небезпека, формула безпеки, трикутник вогню,підручні рятувальні засоби, легкозаймисті речовини, пожежний щит,правила обачності.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Мозковий штурм»
Учні пригадують Автономна ситуація в природі(заблукати в лісі, віднести у відкрите море, заблукати в печері) у населеному пункті (опинитися під завалом, застрягти в ліфті, заблукати в катакомбах, підземних комунікаціях)
Вправа «Ланцюжок».
Учні по черзі називають одну небезпеку, що може підстерігати учня надворі.
Приклади відповідей: транспорт, незнайомці, шахраї, хулігани, натовп, бродячі собаки, п’яниці.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Тема нашого уроку екстремальні ситуації при спілкування з незнайомими людьми. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про ризики під час перебування надворі без дорослих, про місця підвищеної небезпеки надворі, про необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки надворі, до кого і як можна звернутися по допомогу в разі небезпечної ситуації з незнайомцями.
Вправа на очікування.
На клейких папірцях напишіть будь - ласка свої очікування від сьогоднішнього уроку і прикріпіть їх на дерево очікувань.
Від сьогоднішнього уроку я очікую…
На сьогоднішньому уроці я очікую…
Проблемне запитання.
— Чи можна заздалегідь передбачити можливі небезпеки?
Вправа «Мікрофон»
Як ви розумієте вислови «Надійся не на силу, а на розум», «Небезпека знаходить того хто її шукає»?
Отже ми можемо зробити висновок що, небезпека може чекати на людину будь – де. Сучасне місто наповнене джерелами потенціальної загрози для людини.
V. Етап засвоєння нових знань
1. Небезпечні місця в населеному пункті (мікрорайоні). (Робота в групах.)
Завдання групам:
1) визначити небезпечні місця свого мікрорайону (населеного пункту) та обґрунтувати свою думку;
2) скласти перелік місць для безпечного відпочинку учнів.
2. Особиста безпека на вулиці. (Пояснення, складання пам’ятки «Правила п’яти “Не”».)
Обговорення кожного правила, наведення прикладів, визначення наслідків недотримання правил.
3. Екстремальні ситуації з незнайомцями. (Робота в групах.)
1 група: запрошення взяти участь у кінозйомці;
2 група: обіцянка подарувати цінну річ у чужій квартирі;
3 група: запрошення покататися на машині;
4 група: гра на гроші.
Завдання групам:
1) визначити, у чому полягає небезпека ситуації;
2) визначити, до кого можна звернутися в цій ситуації по допомогу, та скласти алгоритм дій для уникнення небезпеки;
3) визначити, як можна уникнути подібної ситуації.
VI. Узагальнення й закріплення знань
1. Моделювання безпечної поведінки в небезпечних ситуаціях. (Робота в групах.)
Парні групи: моделювання поведінки з незнайомими людьми; непарні групи: відпрацьовування навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.
Завдання групам:
1) запропонувати небезпечну ситуацію;
2) визначити алгоритм дій дитини в цій ситуації;
3) спрогнозувати наслідки недотримання безпечної поведінки;
2. Відпрацьовування алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей.
1) «Знайди помилку». (Робота в парах.)
Учні на окремих аркушах паперу записують правила безпечної поведінки в натовпі, але навмисно записують одне-два помилкових твердження. Потім учні обмінюються аркушами із сусідом по парті. Слід визначити помилки. Взаємоперевірка.
2) «Рухаємося правильно».
Практичну частину завдання слід відпрацювати на уроці фізкультури, а саме: проходження класу через вузький прохід (між матами), рух біля стіни, спроби піднятися з положення лежачи, захист голови та грудної клітки, допомога товаришу.
VII. Підбиття підсумків уроку
Доведіть, що ви знаєте.
Назвіть місця підвищеної небезпеки надворі.
Які ви знаєте чинники ризику під час перебування надворі без дорослих?
Як поводитися з незнайомими людьми?
Вправа «Завершення речення»
VIII. Домашнє завдання.
Обговоріть з батьками та близькими людьми, про що ви дізналися сьогодні на уроці.
Разом складіть правила, що допоможуть вам убезпечитися від небезпек на дворі.
Підготуйте повідомлення про наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини.
Виконайте із пластикових упаковок саморобки та принесіть їх на наступний урок.