Розробка уроку з основ здоров'я для 6 класу

Про матеріал

Розробка комбінованого уроку за біоадекватною методикою з основ здоров'я для учнів 6 класу на тему "Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я. Корисні й шкідливі звички. Чинники формування звичок".

Перегляд файлу

Основи здоров’я.  6 клас

Тема: Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні й шкідливі звички. Чинники формування звичок.

Мета:формувати в учнів поняття про навички, корисні й шкідливі звички та їхнє значення в житті людини; розповісти про чинники, що впливають на формування звичок; розвивати вміння приймати зважені рішення, аналізувати свої вміння; виховувати прагнення до самовиховання шляхом формування корисних для здоров'я звичок.

Матеріали та обладнання: аркуші паперу, фломастери, образони з намальованим сонечком,  плакат із зображенням дерева, підручники, зошити.

Тип уроку: комбінований за біоадекватною методикою.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

  1. Гармонізація простору.

Діти! Подивімось на сонце. Воно лагідне і привітне. Давайте простягнемо до нього свої руки, візьмемо по одному промінчику і поселимо їх у свої серця. Тепер ми стали на один промінчик добрішими, чуйнішими, милосерднішими. Тож посміхнімось один одному, адже в кожному з нас тепер живе маленьке сонечко.

  1. Коло об’єднання.

(діти стають у коло і беруться за руки)

«Кожна клітинка мого організму

Наповнюється спокоєм і любов’ю.

Мій організм здоровий, бадьорий і веселий.

Я бажаю здоров’я моїй родині.

Я бажаю здоров’я усім вчителям, що дають мені знання.

Я бажаю здоров’я всім жителям села.

Я бажаю здоров’я планеті Земля.

Нехай світу буде добре!»

Сідайте, будь – ласка, за парти ми продовжуємо працювати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні, які готували індивідуальне домашнє завдання, розповідають про приклади самовиховання із життя відомих людей.

(Виступи дітей)

Фронтальна бесіда

  •                    Який приклад вразив вас найбільше? Чому?
  •                    У який спосіб ці люди досягали нових вершин? Що їм допомагало?
  •                    Як ви гадаєте, чому люди прагнуть удосконалити се­бе: стати розумніше, сильніше, успішніше тощо?
  •                    Чи всім це вдається? Як ви гадаєте, від чого це за­лежить?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Із кожним роком все більше свідомої, прогресивної молоді, відповідальної за себе та своє життя, обирає здоровий спосіб життя. Адже саме здоров’я є тим чарівним ключем, який відчиняє двері до успіху, дає змогу мріяти, прагнути, досягати мети, здійснювати свої плани, реалізувати та розвивати себе. Наше життя дуже стрімке, цікаве, повне несподіванок. Проте, у ньому існують найважливіші речі, які люди цінують понад усе.

Як ви гадаєте, що не можна придбати ні за які гроші?

Що таке здоровий спосіб життя?

ІV.Оголошення теми і мети уроку.

Учитель повідомляє тему уроку, разом з учнями визначає мету.

V. Актуалізація опорних знань.

1. Вправа «Мікрофон»

Назвіть складові здорового способу життя.

Складовими здорового способу життя є:

  • фізична культура (біг, ранкова гімнастика, спортивні та рухливі ігри, плавання тощо);
  • повноцінне збалансоване харчування;
  • особиста гігієна, правильний режим навчання та відпочинку;
  • загартування;
  • внутрішня врівноваженість, позитивні емоції, психологічний комфорт.
  • корисні звички;

Робота з підручником.

  • Що таке звичка?
  • Що таке навичка?

Вчитель.

Корисні звички підвищують працездатність, сприяють фізичному і психічному розвитку, зумовлюють активне дов­голіття. Чим раніше вони сформувалися, тим міцніше здоров’я людини, тим легше їй уникнути шкідливих звичок.

Шкідливі звички, навпаки, руйнують волю і здоров’я, зни­жують працездатність, скорочують тривалість життя. Шкідливі звички з’являються в різному віці. Чим раніше вони сформу­ються, тим згубніше буде їхня дія і тим складніше їх позбутися.

VІ. Робота по темі уроку

а) Сенсорно – моторний етап

Звучить спокійна музика.

Давайте трошки відпочинемо. Сядьте зручно, розслабтесь і уважно послухайте оповідання.

У саду, за дорогою металевою огорожею, було гарно, як у казці. Зеленіла молода травичка, п'янили запахом кущі різнокольорового бузку, жаром палали на клумбах тюльпани. А десь у глибині саду, в затінку розквітлих дерев, змагалися в мистецтві співу пташки. У глибокому кріслі-качалці в холодочку, напівлежала тяжко хвора дівчинка років 12-13. Легенький вітерець пустотливо ворушив її золотисте волосся, ніби намагався розвеселити. Але ніщо, здається, не радувало її: ні розкішний одяг, ні розкрита на маленькому столику книжка, ні навколишня краса, ні чудова

музика, записана на модерному магнітофоні.

Раптом звідки не взявся гурт дітлахів, босих, замурзаних, у якомусь лахмітті замість одягу. А тут, як на лихо, слуга виніс на дорогій таці запашну каву зі солодощами й попрямував стежкою до дівчинки. Очі дітей так і прикипіли до підноса, на якому були недосяжні для них ласощі. "От щаслива!" — із щирою заздрістю подумали діти і, налякані грізним поглядом слуги, відійшли від загорожі й почали собі гратися.

Якби вони дивились у сад трохи довше, то були б немало здивовані: дівчинка навіть не торкнулась ласощів, а згодом, кивком голови, відіславши слугу, стала кидати шматки печива собаці, що саме нагодився.

Неподалік гралися діти бідняків. Малюки галасували, сміялися, падали в пилюку й ще більше забруднювали свій одяг, дехто й набивав синяки, але вони, очевидно, нітрохи цим не журились.

"Щасливі... Боже, які вони щасливі!", — подумала дівчинка, і в її блакитних очах відбилися невимовна туга й біль...

б) Символьний етап

1.Бесіда

— Що подумали діти про дівчинку? (Щаслива!)

— А дівчинка про дітей? (Щасливі!)

— Чи можна вважати щасливими дітей, які ростуть у злиднях, упроголодь,

не мають пристойного одягу?

— Кого вам більше жаль: цих дітей чи дівчинку? Чому?

Учитель. Безумовно, не можна вважати щасливими дітей, які виростають у

бідності й нестатках.

Висновок: але у даному випадку вони таки щасливіші від цієї дівчинки, що купається у розкошах, їх радує весняне тепло, що дозволило нарешті покинути убогі оселі й весело гратись на вулиці, вони мають найбільше багатство — здоров'я, якого не має панночка.

А здоров'я — це неоціненний скарб, це щастя, якого ми недооцінюємо тоді,

коли маємо. І багато людей, як не парадоксально, самі є причиною своїх

хвороб, самі вкорочують собі життя через деякі шкідливі звички.

2.Створення образону.

(Діти малюють свої уявні образи, показують один одному).

VІІ. Фізкультхвилинка.

Ми вчились, ми трудились, і, напевно, вже стомились.

Тож зробімо для розрядки кілька вправ зарядки.

Раз! — підняли руки вгору.

Два! — нагнулися додолу.

Три! — повернулись вправо, вліво.

На «чотири» — раз присіли, похитали головою.

Ще й притупнули ногою,

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

в) Логічний етап

1. Робота з підручником.

Робота в 3 групах (обговорення ситуацій на с. 65)

2.Складання плану «порятунку» від шкідливої звички.

  •   Будь-якої шкідливої звички можна позбутися. Для початку кожному з вас необхідно визначити, якої саме, і тільки потім скла­дати план порятунку від неї.

Мій план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої я хочу позбутися_______

Час для роботи над собою___________________ 

Мені знадобиться допомога__________________

Я повинен (повинна) зробити_________________

Позбувшись звички, я______________________

г) Лінгвістичний етап

Розв'язання задачі «Вартість шкідливої звички»

Одна пачка цигарок коштує в середньому 10 гривень. Підрахуй­те, скільки грошей витрачає людина, щодня купуючи 1-2 пачки за середньою ціною (перша група — за тиждень, друга — за місяць, третя — за рік, четверта — за десять років). Як можна було б витратити ці кошти, якби їх не довелося витра­чати на цигарки?

(відповіді учнів)

VІІІ. Закріплення навичок використання знань.

д) Моторно – кінестетичний етап.

Завдання біля дошки (заздалегідь розміщено плакат із зображенням дерева, з одного боку дерево одягнене в листя, з гарною кроною, а з іншого — має лише голе сухе гілля).

На яку половину дерева випомістили б корисні звички, а на яку — шкідливі?

Учні по черзі виходять і кріплять до платкату  ті, які вважають корисними або шкідливими.

Список звичок:

  •               спати з відкритою кватиркою;
  •               обманювати;
  •               умиватися;
  •               чистити зуби;
  •               гризти нігті;
  •               сутулитися;
  •               класти речі на місце;
  •               виконувати домашнє завдання;
  •               їсти багато солодкого;
  •               розмовляти під час їжі;
  •               робити щоденну зарядку;
  •               пропускати уроки;
  •               говорити правду;
  •               читати лежачи;
  •               мити за собою посуд;
  •               брати участь у бійках;
  •               займатися спортом;
  •               подовгу сидіти біля комп’ютера чи телевізора;
  •               курити, уживати алкоголь, наркотики.
  •               вітатися
  •               прибирати у своїй кімнаті.

е) Архівування інформації

ІХ. Підсумок уроку.

Слово вчителя.

Людина сама вирішує — зміцнювати своє здоров’я чи псувати. Підліткам слід уникати обставин, за яких можна набути шкідливих звичок. Отже, якщо хочеш бути здоровим, — веди здоровий спосіб життя.

Х. Домашнє завдання.

І рівень: опрацювати статтю в підручнику.

ІІ рівень: змоделювати ситуації, які сприяють бажанню змінити шкідливу звичку.

ІІІ рівень: скласти міні-твір, що починається словами (на вибір): «Коли я бачу людину, яка палить...», «Коли я бачу нетверезу люди­ну...».

 

docx
Додано
28 липня 2018
Переглядів
4723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку