Розробка уроку з основ здоров'я для 6 класу

Про матеріал

Розробка комбінованого уроку за біоадекватною методикою з основ здоров'я для учнів 6 класу на тему: "Безпека руху велосипедиста." Конспект уроку буде корисний вчителям які викладають основи здоров'я в 6 класі.

Перегляд файлу

Розробка ноосферного уроку  з основ здоров'я у 6 класі на тему:

«Безпека руху велосипедиста»

Мета: ознайомити з конструктивними елементами велосипеда, що впливають на безпеку руху, навчитися грамотно добирати одяг для велопрогулянок, використовувати необхідні засоби безпеки для велосипе­диста; розглянути основні положення правил дорожнього руху, що стосуються пересування на велосипедах, розвивати увагу, швидкість реакції та здоров’язбережувальні  життєві навички користування сигналами маневрування для велосипедистів; виховувати відповідальне ставлення до обов’язків велосипедиста.

Матеріали та обладнання: кольорові олівці, лінійки, мікрофон, мультимедійна презентація до уроку, підручник, сантиметр, релаксаційна музика, шаблони боразонів, відеоролик «Райдуга», мультфільм «Пригоди Льоліка і Боліка на велосипеді», яблука.

Тип уроку: комбінований за біоадекватною методикою.

Хід уроку

№ з/п

Етапи ноосферного уроку

Ноосферна діяльність учителя

Ноосферна діяльність учнів

1.

Організаційний етап.

  1.        Гармонізація простору.

Створення умов для гармонізації психофізичного стану дітей.

Привітання вчителя, побажання учням і всім людям успіхів, радості, здоров'я, добра.

(На першому слайді розміщений вірш про посмішки).

Додаток 1.

Налаштування на наступну продуктивну роботу. Покращення настрою.

  1.        Коло єднання.

 

Установка на позитивний настрій.

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

Діти разом з вчителем виходять до дошки, стають у коло, беруться за руки та промовляють побажання здоровʼя і гарного настрою.

2.

Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів.

Вчитель організовує перевірку домашнього завдання й актуалізації опорних знань.

Розповідь вчителя з демонстрацією про елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху.

 

 

 

Додаток 3.

1.Вправа «Мікрофон». Один учень (кореспондент) бере інтервю у класу;

2.Виступ підготовленої дитини про одяг велосипедиста (зображення проектується на екран).

3.

Мотивація навчальної діяльності.

Підготовка учнів до сприймання навчального матеріалу.

Розповідь вчителя. Бесіда.

Додаток 4.

Підготовка до сприйняття навчального матеріалу.

4.

Оголошення теми, мети уроку та очікуваних навчальних результатів.

Вчитель оголошує тему уроку та разом з учнями встановлює мету та завдання уроку.

Тема й завдання уроку висвітлюються на екрані.

Додаток 5.

Підготовка до сприйняття навчального матеріалу.

5.

Вивчення нового матеріалу.

5.1. Етап набуття знань.

Робота з підручником.

 

 

 

 

 

 

Додаток 6.

Учні в підручнику знаходять інформацію про відповідність розміру велосипеда до зросту та де краще купувати велосипед.

а) Сенсорно - моторний етап

 

 

Набуття знань в стані релаксації. Відбувається мотиваційне формування «мислеобразу» навчального матеріалу з структурованою інформацією.

(Для релаксації вмикається запис шуму океану).

Вчитель повільно і спокійно читає текст для сприймання.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7.

Чуттєве сприйняття явища, що вивчається.

Психофізіологічна підготовка: учні сідають зручно, заплющують очі, розслаблюють обличчя, руки, шию, тіло. Усміхаються.

Після прослуховування релаксаційного тексту діти подумки повертаються до класу і обговорюють, що кому вдалось побачити чи почути.

б) Символьний етап.

Бесіда про уявну прогулянку.

Перевірка правильності написання інформації на образонах (зображення образону вчителя  виводиться на екран).

Фізкультхвилинка «Райдуга».

 

 

 

 

Додаток 8.

Представлення інформації. Створення образону. (Діти малюють той образ, який вони уявили, розповідають про те, що намалювали, які правила запам’ятали, показують один одному). Образони кріпляться до дошки.

5.2.Етап закріплення навичок використання знань.

в)Етап «архівування» інформації

Вчитель пропонує дітям скуштувати яблук і згадати які ж правила - заборони вони зустріли в літньому саду.

Додаток 9.

Синхронізація взаємозвязків між зоровими, слуховими, нюховими, дотиковими рецепторами.

Учні висловлюють свої думки.

 г) Лінгвістичний етап.

Перевіряється творча домашня робота (підготувати разом з батьками сигнали велосипедистів про виконання маневрів. Пропоную послухати і подивитися.

(Зображенн на слайді).

Додаток 10.

Творче використання інформації у свідомості через совообраз.

Виступи дітей.

 

д) Моторно - кінестетичний.

Закріплення інформації через тілесні реакції.

Гра на розвиток швидкості реакції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 11.

Один учень тримає лінійку (25-30 см) великим і вказівним пальцями. Несподівано він відпускає лінійку, а інший учень має зловити її великим і вказівним пальцями. Якщо лінійка пролетіла більш як 13 см, то реакція недостатня, щоб сідати за кермо велосипеда.

5.3.Етап формування вмінь використовувати знання.

е) Логічний етап.

Перегляд мультфільму «Льолік і Болік. Пригоди на велосипеді»

Зображення ситуацій подано на слайді.

 

 

 

 

Додаток 12.

Диструктивно – логічне осмислення інформації.

1.Учні, переглянувши мультфільм, називають правила, які порушили Льолік і Болік.

2.Аналізують ситуації, подані на екрані.

6.

Етап надання домашнього завдання.

Інструктаж з домашнього завдання.

Додаток 13.

Запис у щоденники

7.

Підведення підсумків уроку.

Заключне слово вчителя. Оцінювання роботи учнів на уроці.

Прийом «Одним словом».

 

Додаток 14.

Учні по черзі висловлюють свої враження від уроку за допомогою одного слова.

 

Додаток 1.

І. Організаційний етап.

  1.        Гармонізація простору.
  • Діти, у нас сьогодні чудовий незвичайний урок! Я сподіваюсь, що наші веселі посмішки, доброта та гарний настрій сприятимуть навчанню.

Слайд 1

 

Додаток 2.

  1.        Коло єднання.

(діти разом з вчителем виходять до дошки, стають у коло і беруться за руки)

  • Подивіться у вікно. Яка чудова весняна погода. Посміхніться золотому сонечку, деревам, квіточкам, пташкам, один одному. Ми – частиночка природи. Давайте пошлемо свою любов всьому живому, що нас оточує і побажаємо всім людям на планеті Земля здоров’я і гарного настрою! (Бажаємо всім здоров’я і гарного настрою).
  • Прошу, сідайте за парти, ми продовжуємо роботу.

 

Додаток 3.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів.

Гра «Мікрофон»

  • Вдома ви опрацювали тему «Ти – велосипедист». І творчим завданням вам було підготувати інтерв’ю  з однокласниками по цій темі. Хто бажає бути кореспондентом?

(1 учень виконує роль кореспондента)

Зразок виконання завдання:

Учень.

  1. Якого кольору повинен бути світловідбивач на велосипеді позаду?(червоного)

Дякую. Це правильна відповідь.

  1. А якого кольору повинні бути світловідбивачі по боках велосипеда?(оранжевого).

Дякую за відповідь.

  1. Якого кольору повинен бути світловідбивач або фара під час руху дорогою в сутінках і в умовах недостатньої видимості?(білого). Дякую.
  2. А які ще елементи конструкції велосипеда впливають на безпеку руху? (справний звуковий сигнал – дзвінок і справні гальма). Дуже дякую, мені сподобалась твоя відповідь.

Слайд 2

Слово вчителя.

  • Подивіться на слайд і запам’ятайте, які елементи конструкції велосипеда впливають на безпеку руху.
  1. Додатковим випереджувальним завданням В. М. було підготувати доповідь «Особливості одягу велосипедиста». Давайте послухаємо як він справився з завданням.

(Доповідь підготовленої дитини).

Слайд 3

Зразок виконання завдання.

Велосипедний одяг

Спеціальні елементи одягу для велосипедистів роблять людину набагато помітнішою на дорозі, що дуже важливо для всіх учасників руху.

Ще однією властивістю велосипедного одягу є те, що він покращує вашу аеродинаміку і вам легше на окремих ділян­ках дороги набирати й утримувати швидкість. Це важливо на деяких складних перехрестях і розвилках доріг.

Найкращий головний убір для велосипедиста – захисний шолом. У багатьох країнах світу без нього давно заборонено їздити на велосипеді. І не дивно, адже 75%  жертв велосипедних аварій загинули саме від черепно - мозкових травм.

Спеціальні вело рукавички захистять руки при падінні і допоможуть міцно тримати кермо. Взуття має бути міцним, із жорсткою підошвою (спортивне взуття).

Штани еластичні, або широкі з звуженими донизу холошами, влітку велосипедні або звичайні шорти. І тоді можна не турбуватися про те, що в найвідповідальніший момент у вас раптом «зажує» штанину в лан­цюг.

 

Додаток 4.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

Уже багато років у Нідерландах відзначають День вело­сипедиста. Кожну другу суботу травня майже все населення Нідерландів сідає на велосипеди та подорожує своєю місце­вістю.

У Харкові також багато років поспіль проводиться «Велодень».

Це спортивне свято, що відбувається зазвичай у травні, збирає велику кількість прихильників пересування на цьому екологічному виді транспорту.

12 вересня минулого року і в Бугаївці відбувся велокрос і багато хто з вас брав участь в цих змаганнях. Ми з вами сьогодні організуємо свій «велодень». От­же, почнемо!

Фронтальна бесіда

  •     Як ви гадаєте, велосипедист — це водій чи пішохід?
  •     З якого віку дозволяється їздити на велосипедах проїзною частиною дороги?

 

Додаток 5.

4. Оголошення теми, мети уроку та очікуваних навчальних результатів.

Тема нашого уроку «Безпека руху велосипедиста».

(запис у зошити – число, класна робота, тема уроку)

Наші завдання :

  • Розглянути правила дорожнього руху для велосипедистів
  • Правила перевезення вантажів
  • Виконання маневрів на велосипеді.

Слайд 4

 

Додаток 6.

  1. Вивчення нового матеріалу.
    1.        Етап набуття знань.

Робота з підручником.

  • Як підбирається розмір велосипеда?
  • Де краще купувати велосипед?

Слайд 5

Очікувана відповідь.

  •    Велосипед підбирається вимірявши довжину ноги від п’ятки до тазостегнового суглобу. Розмір велосипеда визначається відстанню від центра каретки до сидіння. І за таблицею визначити, який велосипед підходить для мене.

(за допомогою сантиметрової стрічки 2 учня демонструють як підбирається велосипед)

  •    Велосипед краще купувати в магазині.

 

Додаток 7.

а) Сенсорно – моторний етап

Звучить спокійна музика.

Слайд 6

Сядьте зручно. Давайте трішки відпочинемо. Закрийте очі, розслабте шию, плечі, руки, ноги. Дихайте глибоко і спокійно. Відчуйте, як тепло огортає ваше тіло. Ми вирушаємо на вело прогулянку.

Нас в гості запросило чарівне літо. Тепленько, сонячно, гарно! Та, ні… Не просто гарно, а чудово, казково! Літо приносить красу, тепло і радість. Теплі промені яскравого сонечка зігрівають навколишній світ. Дивовижна пора року, неповторна. У всьому панує гармоня і злагодженість. Ми їдемо на велосипедах, уважно придивляємось довкола і помічаємо, що колоситься збіжжя, наливаються солодкими соками сади і городи. У повітрі пахне  чимось таким дивовижно ніжним і надзвичайним. А яке небо! Небо несказанно чисте, синє – синє, а в ньому літають пташки. Все цвіте, достигає. І кожна ягідка додає радість і задоволення.

Дорога, по якій ми їдемо, стелиться через фруктовий сад. Відчуйте аромат свіжих яблук, груш, слив. Ми зупиняємось і йдемо стежинкою поміж дерев, які радо вітають нас. Тут не так спекотно, як у полі, а прохолодно, приємно. Ось ми підходимо до яблуні, рясно всипаної плодами, і помічаємо, що на одному найбільшому яблуці дивом з’являється для нас інформація: «Хизування, їзда без рук – велика ймовірність падіння». А на іншому яблуці ми бачимо напис: «Занадто важкий вантаж на багажнику порушує стійкість, заважає виконувати маневри». Ми рухаємось далі і нашу увагу привернула розлога груша зі спілими, соковитими плодами. Ми беремо в руки грушу і читаємо напис «Пасажир на рамі заважає велосипедисту дивитись на дорогу», а інша груша розповідає нам про «Вантаж, що виступає по ширині чи довжині небезпечний для пішоходів і велосипедиста». На третій груші написано «Тягти на буксирі інший велосипед нерозумно. Впадете обоє». Пройшовши десь 20 кроків ми побачили дивовижне явище природи – веселку. Її дуже рідко випадає можливість побачити. Та нам пощастило. Таке видовище не забувається. Вона просто зачаровує. Але, що це? Зверніть увагу на червоному кольорі веселки написано «Два велосипеда поруч на дорозі перешкоджають безпечному руху транспорту», на зеленому кольорі – «Перевезення вантажів на кермі зміщує центр рівноваги велосипеда», а на блакитному - «Чіпляння до автомобіля на ходу – прямий шлях до серйозних травм». Ми милуємось веселкою. Сад тихенько шелестить, радо розмовляючи з нами.

Чудова пора року. І ми закохано дивимося на цей казковий і дивовижний світ, у якому випало щастя жити.

Подякуйте саду за відпочинок, за казку і нові знання, пошліть йому свою любов! А тепер настала пора завершувати нашу уявну подорож. Відчуйте прилив сил до рук і ніг. Це нові сили здоров’я наповнили вас! Вдихніть глибоко, посміхніться. І давайте обговоримо, що кому вдалося побачити.

 

Додаток 8.

б) Символьний етап

Бесіда

Слайд 7

  •     Що ви уявили під час уявної прогулянки?
  •     Який настрій був у вас?
  •     Які кольори ви бачили?
  •     Скільки фруктів ви бачили і на яких кольорах веселки була написана інформація?
  •     Яка інформація була на них написана?
  1. Створення образону.

(Діти малюють той образ, який вони уявили, розповідають (2 учні) про те, що намалювали, які правила запам’ятали, показують один одному). Образони кріпляться до дошки.

Перевірте правильне написання правил.

Слайд 8.

Фізкультхвилинка. «Райдуга»

 

Додаток 9.

5.2. Закріплення навичок використання знань.

а) Архівування інформації

Вчитель пропонує дітям скуштувати яблук і згадати які ж правила - заборони вони зустріли в літньому саду.

 

Додаток 10.

б) Лінгвістичний етап

Творча домашня робота

Сьогодні на урок ви отримали завдання підготувати разом з батьками сигнали велосипедистів про виконання маневрів. Пропоную послухати і подивитися.

Виступ підготовленої дитини.

Слайд 9

 

Додаток 11.

в) Моторно – кінестетичний етап.

Ти їдеш на велосипеді. Раптом на дорогу вибігає собака. У таких ситуаціях багато залежить від твоєї реакції – чи встигнеш загальмувати або повернути в бік. Для водія дуже важливою є  швидка реакція на зміну дорожньої ситуації. Розвинути її допоможе така цікава гра. В неї грають удвох. Один учень тримає лінійку (25-30 см) великим і вказівним пальцями. Несподівано він відпускає лінійку, а інший учень має зловити її великим і вказівним пальцями. Якщо лінійка пролетіла більш як 13 см, твоя реакція недостатня, щоб сідати за кермо велосипеда.

 

Додаток 12.

5.3.Етап формування вмінь використовувати знання

  1. Логічний етап

Перегляд мультфільму «Льолік і Болік. Пригоди на велосипеді»

  • Так які ж правила їзди на велосипеді порушили Льолік і Болік?
  1. Аналіз ситуацій.

Слайд 10    Слайд 11

 

Додаток 13.

 

6. Домашнє завдання.

І рівень: опрацювати параграф 30, 31.

ІІ рівень: намалювати дорожні знаки для велосипедистів.

ІІІ рівень: підготувати доповіді за темою: «Поведінка в екстремальних ситуаціях» (випереджувальне завдання).

 

Додаток 14.

7. Підсумок уроку.

  1. Слово вчителя.

Щоб здоровим завжди бути,

Треба добре те збагнути,

Що дорога, безперечно,

Дуже-дуже небезпечна.

Та як правила всі знаєш

І щодня їх пам’ятаєш,

То, звичайно, що тоді,

Ти не будеш у біді .

Оцінювання

Прийом «Одним словом»

Слайд 12

Учні по черзі висловлюють свої враження від уроку за допомогою одного слова. Наприклад: цікаво, корисно, склад­но, весело тощо.

doc
Додано
28 липня 2018
Переглядів
3362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку