Розробка уроку з предмету «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА» для здобувачів освіти 5-х класів
спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з вадами слуху
Комунальний заклад «Харківська спеціальна загальноосвітня
школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 6» Харківської обласної ради
Автор-укладач:
учитель фізичної культури, спеціаліст «другої кваліфікаційної категорії»
Безкровна Д.Д.
Харків
2018
Дата_______ Вчитель: Безкровна Д.Д.
Конспект уроку №28
з фізичної культури
для здобувачів освіти 5-Б класу
Задачі уроку:
Структура уроку: комбінований урок.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: кеглі, скакалка, прапорці.
Словник: правила поведінки, техніка безпеки, стрибкові вправи, стрибки зі скакалкою.
Частина уроку
|
Зміст уроку
|
Доз.
|
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина уроку 15 хв. |
1. Шикування. Рапорт. Повідомлення задач уроку.
Фонетична зарядка Під час занять фізичними вправами потрібно бути дуже уважними з метою запобігання травм.
Розмовна хвилинка Що таке урок фізичної культури? Чим ви займаєтесь на уроках фізичної культури? Що треба знати, щоб запобігти травмуванню?
Теоретичні знання: «Правила безпеки життєдіяльності на уроках фізичної культури ».
2. Стройові вправи
*Команда для розрахунку: «На перший та другий - розрахуйсь!». Команда: «У дві шеренги - ставай!». Другі номери стоять на місці. Перші номери роблять крок правою назад, крок лівою убік і приставляючи праву стають у потилицю другим номерам утворивши другу шеренгу. *Команда: «В одну шеренгу - ставай!». Другі номери стоять на місці. Перші номери роблять крок правою убік, крок лівою та приставляючи праву стають на свої місця утворивши одну шеренгу. * Виконання команд: «Рівняйсь!», «Струнко!», «Вільно!». Повороти направо, наліво, кругом. 3. Різновиди ходьби: - На носках; - На п’ятах; - На зовнішній стороні ступи; - На внутрішній стороні стопи; - Перекатом з п’яти на носок. 4. Повільний біг.
*Команда: «Наліво, в обхід в колону по два – кроком РУШ!», після повороту першої двійки слідуючи виконують поворот під команду свого замикаючого на тому ж місці, що і перші. Команда: «Клас! На місці, стій!».
|
1 хв.
2 хв.
2 хв.
2 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
1 хв.
2 хв. 2 хв.
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.
Проводити корекційну роботу, використовуючи читання з лиця, з перешкодами. Корегувати вимову учнів.
Слідкувати за правильною вимовою звуків «Ч-Ш». Слідкувати за правильною постановою наголосу у словах.
Отримати зворотну інформацію. Корегувати вимову звуків. Відповідати повними реченнями. Звернути увагу на вірне виконання перестроювання. Тренувати увагу школярів. Перешикування з однієї шеренги в дві. Перешикування виконується на три рахунки.
Перешикування з двох шеренг в одну. Перешикування виконується на три рахунки.
Звернути увагу на поставу, правильне виконання повороту.
дистанції між учнями Руки на поясі
Тримати дистанція між учнями. Під час бігу руки працюють в передньо - задньому напрямку: вперед до підборіддя, назад до опори. Звернути увагу на правильне виконання перестроювання.
Навчальна картка №1 додається. Навчальна картка №2 додається. Розвивати увагу учнів. Гра починається за зоровим сигналом вчителя. |
Основна частина уроку 20-25 хв. |
*На місці на правій, на лівій нозі; *На двох з просуванням вперед; *На двох ногах з поворотом на 180⁰ і 270⁰. *Біг стрибками.
9. Естафета з м’ячем. 10. Рухлива гра «Вудочка».
11. Вправи на відновлення дихання. |
|
Учні стають у дві у колони по одному, виконують стрибки за зоровим сигналом вчителя, поточно. Руки на поясі Руки на поясі Руки на поясі,по сигналу вчителя робити поворот на 180⁰ і 270⁰ Максимальна частота виконання вправи. Акцентувати увагу на відштовхування. Руки працюють,як при бігу: вперед до підборіддя,назад до опори.
Дотримуватися Навчальна картка № 4 додається. чітко встановлених правил гри. Звернути увагу на самостійне відновлення дихання. |
Заключна частина уроку 5 хв. |
12. Шикування, підведення підсумків уроку, домашнє завдання.
|
|
Звернути увагу на стан школярів. Відмітити кращих школярів, які найкраще впоралися з задачами уроку. Домашне завдання: повторити комплекс загально- розвивальних вправ на місці.
|
Навчальні картки
№ навчальної картки |
Назва навчальної картки |
Зміст |
1 |
Комплекс загально- розвивальних вправ на місці |
1-2 – піднятись на носки, руки уверх, долонями уверх 3-4 – В.п. Повторювати 4р
1-2 – напівприсід на правій, ліву уперед, руки уперед 3-4 – В.п. 5-8 – те саме з іншої ноги. Повторити 4р.
1 – згинаючи ліву, нахил вправо, праву руку зігнути за спину, ліву над головою, дивитися через праве плече 2 – В.п. 3-4 – те саме в іншу сторону
1-2 – поворот направо, нахил назад, правою рукою торкнутися п’яток 3-4 – В.п. 5-8 – те саме в іншу сторону Повторити 8р
1 – піднімаючи ноги, хлопок в долоні під ними 2 – В.п. Повторити 8р
1-2 – упор лежачи ззаду, праву уперед 3-4 – В.п. 5-8 – те саме з іншої ноги Повторювати 4р.
1 – пружинистий нахил до лівої ноги, торкнутися руками носка 2 – те саме уперед, торкнутися руками підлоги 3 – те саме до правої ноги 4 – В.п. Повторити 8р.
1-2 – міст 3-4 – В.п. Повторити 8р.
1 – зігнути руки, ліву назад 2 – В.п. 3-4 – те саме, але праву назад. Повторити 4р.
1 – стрибок уверх і хлопок в долоні перед собою 2 – стрибок уверх з хлопком в долоні за спиною. Повторити 16р. Ходьба на місці. |
2 |
Гра на увагу учнів |
«Заборонений рух»
Вказівки до гри. Гравці повинні повторювати всі вправи, крім «забороненого» руху. Штраф може бути таким: пострибати на обох ногах як «зайчик»; відгадати загадку... |
3 |
Естафета на розвиток швидкості та спритності
|
«Біг за м’ячем » Розвивати швидкість, спритність та організованість. Виховувати інтерес до рухливих ігор. Діти стають у дві колони. На рахунок: «1,2,3 – початок гри!» Діти під номером «1» швиденько, переганяючи один одного, біжать до кеглі, беруть м’яч,ведуть м’яч (як у баскетболі, однією рукою), добігають до учня під номером «2», передають йому м’яч та стають у кінець колони. Естафету починаю учень під номером «2». Перемагає команда, яка перша виконала завдання естафети. Під час гри слід не забувати про правила безпеки, вміти контролювати свої емоції. |
4 |
Рухлива гра на розвиток уваги та кмітливості |
«Вудочка» Учні стоять у колі обличчям до центру, на відстані витягнутих у сторони рук. Учитель - «рибак» (використати солом'яний бриль) стоїть у центрі кола.
Учні стрибають тоді, коли «вудочка» наближається до них. |
Даний урок відповідає календарному плануванню з фізичної культури у 5 класі.
Під час уроку застосовані: фронтальний, груповий, ігровий методи.
Теоретичний матеріал про правила безпеки під час проведення рухливих ігор, подається у вигляді малюнків.
Акцентується увага на розвиток швидкості, точності засобами рухливих ігор.