11 травня о 19:00Вебінар: Трудові відносини в закладі освіти: права, обов’язки та соціальні гарантії

Розробка уроку з природознавства 2 клас "Зустріч № 13.Як народні прикмети допомагають передбачити погоду?"

Про матеріал
Урок природознавства 2 клас. Зустріч № 13. "Як народні прикмети допомагають передбачити погоду?". Цікавий та насичений урок для 2-го класу ( для шкіл з українською мовою навчання).
Перегляд файлу

Природознавство 2 клас

Зустріч  № 13

 

Тема: Як народні прикмети допомагають передбачити погоду?

Мета: навчати учнів спостерігати за погодою свого краю, перевіряти народні  

            прикмети передбачення погоди; розвивати спостережливість; виховувати 

            розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни.

 

Обладнання : комп'ютерна презентація, кросворд, повітряні кульки, 

                         індивідуальні картки.

 

Тип уроку : формування нових знань з використанням ІКТ.

 

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

          Весела пісенька дзвіночка

          Покликала нас на урок.

          Я бачу ваші милі личка

          І очі з безліччю думок.

          Ми помандруєм в світ чудовий,

          Який природою зовуть.

          Та лиш кмітливість і увагу

          З собою взяти не забудь!

  • Погляньте уважно на дошку! Вітер — пустун залетів до нас і розсипав слова в реченні,  що має стати девізом нашого урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Хто хоче все знати, того добре навчати)

  • Хто з вас хоче багато знати? (відповіді учнів — технологія “Мікрофон”)
  • я задоволена, що знайшла так багато однодумців!
  •  

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯОПОРНИХ ЗНАНЬ.

(слайд 2  “Осінній пейзаж”)

 

      Вже в гайочку лист жовтіє.

З небе часом дощик сіє.

Червонясте, золотисте,

Опадає з клена листя.

  • А що допомогає швидко скинути листву?

(слайд “Користь вітра, шкода вітра.”)

  • Яку користь та яку шкоду приносить вітер людям?

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 

Навкруги вітер гуляє,             (ходьба на місці)

 Моє деревце хитає.                 (руки підняти вгору, нахилитися праворуч — ліворуч)

Угору тягнуться                      (Встали навшпиньки)

А йому не піддаються.

Тихше, тихше, вітерець,         (потягнулися)

Вгомонися накінець.               (повільно опустили руки)

 

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

  1. Завдання на картках :

З'єднай лініями поняття і відповідні приклади.

 

 

 

 

                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Так ось, сьогодні на уроці, ми розглянемо народні прикмети, і навчимося при допомозі неживої природи спостерігати за погодою.
  •  

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

 

  1. Робота за слайлом “Жива і нежива природа.”

(слайд 3 «Жива і нежива природа»)

- Пригадайте, що належить до неживої природи, назвіть цифри предметів неживої природи.

  1.  Робота за підручником (с.30)

- З яких показників складається погода?

  1. Робота в групах.(з картинками, які дублюють слайд)
  • Чому хмарного дня прохолодніше?
  • Яка вода падає з хмар на землю влітку та взимку?
  • Стан водойм та грунту в різні пори року?
  1. Знайомство з народними прикметами, які передбачають погоду.
  • Послухай і відгадай.

Ти весь світ обігріваєш

І втоми не знаєш.

Посміхаєшся у віконце

І звуть тебе усі... (сонце)

  • Так, правильно, це сонце. Здавна для людей воно було найголовнішим на всій землі, наші пращури вважали його Богом Ярилом і саме з ним пов'язано багато народних прикмет.

 

Робота за підручником (с.31 малюнок №1 — прочитай і роздивись)

 

  • - Що дає сонце усьому живому?

-А від чого залежить температура повітря? (від висти сонця)

- У яку пору доби сонце найвище стоїть над горизонтом?

- А зараз погляньте на малюнок №2. Який колір небе на цьому малюнку, що ви можете сказати про сонце?

Ось так, спостерігаючи за таким станом неба, народ зробив такий висновок.(прочитай)

 

  • Послухай і відгадай.

Ніг немає, а йде.

Очей немає, а плаче! (хмара)

 

  • Люди досліджували народні прикмети не тільки за температурним режимом повітря, але й за хмарністю.(прочитай, роздивись №3, с.31)

 

  • Послухай і відгадай.

Хтось відкрив на небі душ,

Повно на землі калюж.

І на нас водиця ллється.

Як це явище заветься? (дощ)

(Прочитай і роздивись №4, с.31)

 

 

Фізкультхвилинка з повітряними кульками.

 

Взяли кульки дружно в руки

І давай щосили дути,

Потім кульки ми пустили -

Вони швидко полетіли.

 

- Що ви почули?

 

 

  • Послухай і відгадай.

Летить коник, басує.

Полем — полем пустує.

Ніхто його не впіймає

І ніхто не загнуздає. (вітер)

  • Правильно, вітер, і саме за вітром найлегше спостерігати за погодою. (прочитай, роздивись №5, с.31)

 

  1. ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ У  ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 

1. Хвилинка – цікавинка (слайд 4  “Акваріумні рибки”)

- Зміну погоди можна визначити і за поведінкою акваріумних рибок. Якщо вони плавають біля самої поверхні води, очікується негода. А якщо вони риються на дні в піску — буде гарна погода.

(слайд « Бджоли і квіти»)

  • Пасічники знають: бджоли не летять у поле на негоду. Адже багато квіток перед дощем закриваються, тож нектару бджолі не набрати.

2. Розгадування кросворда  “Прогноз погоди” (біля дошки).

  1. Летить коник, басує, полем — долом пустує.

Ніхто його не впіймає, ніхто його не загнуздає. (вітер)

  1. У річці купалася, у хмарі ховалася,

від блискавки грому полинула додолу.

На землю спустилася — на сто крапель розбилася. (гроза)

  1. Сидить дід за подушками

І стриляє галушками. (град)

  1. Не сніг, не лід, а взимку дерева прикрашає. ( іній)
  2. Хто малюнки на вікні уночі зробив мені? (мороз)
  3. Що сходить без насіння? (сонце)
  4. Я падаю на ваші хати. Я білий — білий, волохатий.

Я прилітаю вам до ніг, а називаюсь просто - ... (сніг)

  1. Вранці хтось в саду бродив і намисто загубив.

Потім сонечко гуляло, намистинки позбирало. (роса)

  1. Мене просять і чекають, а як прийду — утікають. (дощ)
  2.                      То чорні, то сині по небу ходили,

А як набив їх вітер — сльози розпустили. (хмари)

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

6

 

8

 

 

п

р

о

3      г

н

о

з

п

о

г

о

9   д

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.

 

(звучить музика А. Вівальді “Осінь”, вчитель проводить бесіду під музику)

  • Що вам сподобалося на уроці?
  • Для чого люди спостерігають за погодою?
  • Які народні прикмети передбачення погоди ви запам’ятали?(робота в зошиті з друк.основою с.10)

 

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

с.31 завдання для друга природи.

- Користуючись джерелами інформації, знайдіть додаткові відомості про те, як за поведінкою рослин і тварин люди передбачають погоду.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку