Розробка уроку з природознавства для 3 класу "Які джерела енергії є невичерпними. Використання людиною джерел енергії"

Про матеріал

Урок розроблено з використанням інтерактивних технологій, що робить його динамічним та цікавим. Наприкінці уроку діти роблять висновок, що людству з доцільно переходити на використання невичерпних джерел енергії.

Перегляд файлу

Підготувала Іванисенко Марина Олександрівна,

 учитель Лиманського навчально - виховного  комплексу

«гімназія – загальноосвітня школа І ступеня»

                                                   Природознавство 3 клас

Тема.  Які джерела енергії є невичерпними.

Використання людиною джерел енергії.

Мета:

  • дати дітям уявлення про різні джерела енергії, їх позитивні і негативні сторони;
  • розвивати цікавість учнів до проблеми пошуку нових джерел  енергії;
  • формувати навички економного використання різних джерел енергії, бажання використовувати у дорослому житті альтернативні джерела енергії;
  • сприяти усвідомленню актуальності проблем забруднення навколишнього середовища.

Обладнання: презентація, малюнки, картки для опитування, кросворд, свічка, скло.

Тип уроку: комбінований

                                                        Хід уроку

І. Орг.момент   Привітання.

ІІ.Фенологічні спостереження 

ІІІ. Актуалізація опорних знань  

-Яку тему ми почали вивчати на попередньому уроці?

 

 

  1. Завдання на картках
  2. На дошці учень складає схему  видів енергії.
  3. Фронтально

     Відповідайте на всі питання одним словом

     Для руху потрібна …(енергія).

     Для виконання будь-якої роботи потрібна….

     Дітям для росту і розвитку потрібна ….

  Сила у перекладі на грецьку - …

  Їжа потрібна тваринам, рослинам, людям для того , щоб в них з’явилася…

  Теплова, світлова, механічна, електрична….

       Сонце, вітер, вода, корисні копалини – це джерело….

 

  1. Розгадування  кросворду від Струму (у групах)

1. Усі  його  люблять,  усі  -  чекають.

    А  хто  подивиться – кожен  скривиться  (Сонце)

 

2. Рідка корисна копалина, чорного кольору. Використовується як паливо. (нафта)

 

3. Крутиться, вертиться,  Берега держиться.
(річка)

 

4. Під  землею  сидить,  а  як  наверх  вийде,  зразу  ж  і  обід  кипить.                       . …(                                                                                                 (Природний  газ)

 

 

5. Невидимий дух.  Скинув з мене капелюх.
(вітер)

6. Тверда   чорна   корисна  копалина,  яка  залягає  під  землею,  видобувається  в  шахтах.  (Кам’яне  вугілля) 

 

ІV. Оголошення теми уроку.

– Діти, а як ви думаєте, чому саме ці запитання  обрав Струм? Що спільного в цих природних об’єктах ?– Отож, і тема нашого уроку: «Джерела енергії».(Слайд )

  • Сьогодні на уроці ми  поговоримо про різні джерела енергії, їх використання людиною,

Та відповімо на питання

Яким джерелам енергії мають віддавати перевагу сучасні люди?

 

       Фронтальна гра: види енергії

1 ряд – енергія світла

2 ряд – ен. Тепла

3 ряд  - ен. Руху

Всі – електрична

Вариться борщ, Працює телевізор, їде потяг, їде ліфт, батарея,  працює  швейна машина,

Біжить кішка, …

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з підручником (с.68)

а)Роздивись, поміркуй і розкажи!  Роздивіться малюнки. Як люди зігрівалися й освітлювали свої оселі в давнину?  Що слугувало їм джерелами енергії?  Запишемо ці відповіді у зошити.

б)Читання тексту у підручнику с. 68  Запишіть відповідь на 3,4 питання.

2. Складання схеми Енергія

Отже, утворилася така схема

Джерела енергії :  кор.коп., сонце, вітер, вода,

                                          Енергія

  Освітлення, опалення, робота приладів, техніки, транспорт.

3.Проблемне питання

Прочитайте 5 питання. Чи можете ви зараз на нього відповісти?

4. Джерело енергії  - корисні копалини. 

 - Ще раз прочитайте відповідь на 4 питання.

- Що використовує сучасна людина, щоб отримати енергію? (корисні копалини)

 - Назвемо їх (слайд). Ми докладно обстежили ці корисні копалини на минулому уроці.

До якої групи корисних копалин їх відносять? (паливні або горючі). Чому вони так називаються? Яким шляхом отримують енергію з природних копалин? (спалюють)

Так при спалюванні корисні копалини виділяють тепло і слугують джерелом …якої енергії?

(теплової). Але ж ми користуємося здебільшого електричною енергією?

Звідки ж отримують електричну енергію?  ЇЇ можна видобувати?

( перегляд  уривку мультфільму).

Отже електричество виробляють на електростанціях. Ви щойно подивились, як працює теплова електростанція. Чому її називають Тепловою?( теплову енергію перетворює на електричну)

Так скорочено ТЕЦ. Але  в роботі ТЕЦ є певні недоліки.

  1. При виробленні електричества на ТЕЦ відбувається процес згорання. Проведемо дослід.

 Запалимо свічку. Що вона дає?(Світло і тепло) 

ca21cc35b167

– А чи забруднюється при цьому повітря? Перевіримо. Піднесемо до полум’я скло і переконаємось, що на ньому утворилася кіптява.

При згоранні будь яких речовин в повітря виділяються речовини, дим, сажа, кіптява. Вони знаходяться і в повітрі, яким ми з вами дихаємо. Чи шкідливо це для здоров’я? Так ТЕЦ  вибрасує в атмосферу велику кількість шкідливих речовин, що забруднюють атмосферу.

  1. Недолік

Скільки разів можна спалити  одне відро вугілля? (один раз). А потім? ( потім треба брати ще ). Якщо весь час брати і брати горючі  корисні копалини, то що станеться? (вони будуть зменшуватись і врешті решт закінчуться). А можуть утворитися нові? (ні) Чому?

Прочитаємо про це у підр. С 69.(1,2 абзаци)

Розповідь вчителя. 

– Я думаю, що усім зрозуміло, що сучасним людям, щоб мати усі блага, які в нас є, потрібна велика кількість енергії. Причому, вчені прогнозують, що енергоспоживання буде неухильно збільшуватися. Бо це залежить від чисельності населення Землі (а воно зростає), від рівня економічного та технічного розвитку.

Розглянемо діаграму

На скільки років вистачить горючих корисних копалин, якщо не скоротити темпи споживання та економного використання:

– Ці корисні копалини утворювалися десятки і сотні мільйонів років, а закінчитися можуть вже за 30-60 років.

Чи можемо ми сподіватися на таке джерело енергії, як корисні копалини, якщо їх запаси вичерпні і відновити їх неможливо?

– В наш час не тільки вчені, а й прості люди, замислилися над питанням: Як знайти нове джерело енергії і зберегти довкілля? Це питання поки що залишається без відповіді.

Висновок   Корисні копалини – це  вичерпне джерело енергії.

  1. Невичерпні джерела енергії

А зараз знову повертаємось до завдань нашого уроку. І знову погляньте уважно на малюнок

 Які ще джерела енергії залишились на Землі чи над нею? Так, Сонце, вода і вітер це джерела нової енергії – чистої.

Підручник с. 69

Чи може перестати світити сонце? А дути вітер? А текти річка? Ні!.

Отже , зробимо висновок. Невичерпні (тобто не можуть скінчитися) джерела енергії, це Сонце, вода, вітер.

VI. Узагальнення та закріплення знань

1.Складання  схеми «Вичерпні та невичерпні джерела енергії»

Перевірка за презентацією

2.Робота в зошиті

-Тепер ви можете відповісти на 5 питання в зошиті?  Як? Запишіть.

Це буде висновок  нашого уроку.

 

VІІ.Підсумок уроку. (учні витягують запитання, відповідають)

 - Що ж використовують люди зараз для отримання енергії?

 - Чому перед людьми стоїть проблема вироблення енергії?

 - Які джерела енергії існуватимуть у природі завжди?

 - Яким джерелам енергії люди мають надавати перевагу?

VІІІ. Дом.завд. с 68-69.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
3352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку