Урок природознавства в 3 класі на тему "Гірські породи. Корисні копалини. Навчальний проект "Корисні копалини рідного краю"

Про матеріал

На уроці формуватиметься поняття „гірська порода”, „корисні копалини”; діти будуть знайомитися з найвідомішими гірськими породами, із їх різноманітністю у природі; спостерігатимуть; виховуватиметься почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини.

Перегляд файлу

Тема. Гірські породи. КОРИСНІ КОПАЛИНИ. НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ «КОРИСНІ КОПАЛИНИ РІДНОГО КРАЮ»

Мета:    формувати поняття „гірська порода”, „корисні копалини”; ознайомити з найвідомішими гірськими породами, із їх різноманітністю у природі; розвивати спостережливість; виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент (слайд 1)

  1. Емоційне налаштування класу

Ах, посмішка — не так уже й багато…

Подумаєш, всміхнувся, та й усе.

А в когось на душі від цього свято,

Когось вона до сонечка несе.

То ж не скупіться, усміхніться щиро.

Нехай вона, як маківка цвіте.

І буде більше радості і миру —

Усім проблемам рішення просте.

 

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0833.JPG

 

 

  1. Перевірка готовності учнів до уроку

 – Перевірте, будь ласка, чи все готове до уроку: підручник, щоденник, ручка, зошит, лінійка, простий олівець.

ІІ. Фенологічні спостереження (слайд 2)

1. - Почнемо наш урок природознавства із хвилинки спостережень.

 - Який зараз місяць?

 - Чому він так називається?

 - Які зміни відбулися в живій і неживій природі?

2. -  Надаю слово нашому синоптику.

 - Вітаю всіх кого цікавить, якою буде погода сьогодні, 18 листопада. 

( Учні записують спостереження за погодою у зошит.)

 

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0852.JPG

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

- З чого будують будинки? (Будують з цегли, піску, глини).

 - Де беруть камінь, пісок, глину? (Видобувають із-під землі).

 - Без чого не поїде жодна машина ? (Машини не поїдуть без бензину).

 - Без чого не буде у наших будинках тепла? (Тепла не буде без вугілля).

 

ІV. Оголошення теми і мети уроку (слайд 3)

  • Розумники і розумниці, це завдання для вас.   Визначте тему нашого уроку.  Для цього скористуйтеся аркушами паперу, що лежать у мене на столі. Візьміть кожен по аркушу,  погляньте на цифру. Вишикуйтесь у порядку зростання цифр.

1 2  3  4  5 6  7           8   9  10   11  12   13

г   і   р  с  ь  к   і          п   о   р     о    д      и 

— А тепер переверніть аркуші іншим боком, прочитайте, що там написано. Отже, яка тема нашого уроку? (Слайд 4,5)

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0840.JPG

- Сьогодні ми дізнаємося, як називаються одним словом камінь, пісок, глина, де і як вони утворюються.  Ці знання вам необхідні, тому що ви майбутнє нашої країни. Згодом вам потрібно буде займатися будівництвом житла, господарських споруд.

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Мозковий штурм

Розгляд ілюстрації на слайді 6.

  • Перед вами природні тіла. Їх створила природа за багато мільйонів років.

— До якої природи (живої чи неживої) їх віднесемо?

— Як ви думаєте, з чого складаються гори?

Каміння – це гірська порода. Що ще відноситься до гірських порід, дізнаємося із відеоролика.

  1. Перегляд відеоролика про гірські породи.
  2. Робота з підручником на с.44.

а) Читання  розповіді пана Крота, визначення  (слайд 7,8).

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0849.JPG

 

б)Робота в парах. Кожен учень розповідає правило сусідові по парті.

в)Розповідь учителя, розгляд бурової установки.

  1. Розгляд колекції  корисних копалин.
  2. Робота в зошитах на с.15 завдання 1-2. (Слайд 9)

Завдання 1 виконати фронтально, завдання 2 – робота в групах.

 

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0863.JPG

  1. Фізкультхвилинка

Пісня «Черепаха Аха».

  • До нас завітала черепаха. А чому саме вона? Яке відношення  має ця тварина до теми нашого  уроку? На якій корисній копалині сиділа наша черепаха? ( На піску.)

 

Довідка. (Слайд 10)

Спосіб створення кладки однаковий серед всіх видів морських черепах: самка шукає відповідне місце на пляжі і починає розгрібати пісок задніми лапами, поки не утворюється кругла виїмка 40—50 сантиметрів в глибину. У цю ямку самка і відкладає яйця, після чого засипає піском і акуратно утрамбовує, роблячи кладку якомога більш непомітною. Весь процес займає близько години, після чого самка повертається в океан і більше не піклується про своє потомство.

  1. Учнівські презентації навчального проекту  «Корисні копалини рідного краю»

І група «Краєзнавці». (Слайд 11)

Завдання:  на території села відшукати і з’ясувати причини відкриття глинищ  та місць, де знаходиться пісок.

Форма звітності: буклет, створений учнями за допомогою вчителя.

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0882.JPG

 

ІІ група «Будівельники». (Слайд 12)

Завдання: з’ясувати, як використовують жителі села гірські породи рідного краю  в будівництві.

Форма звітності: презентація, створена учнями за допомогою вчителя.

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0891.JPG

 

ІІІ група «Народознавці». (Слайд 13)

 Завдання: дослідити, який посуд та іграшки із гірських порід зберігся у жителів села і є предметами повсякденного вжитку.

 Форма звітності:  виставка.

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0915.JPG

 

Висновок. Усі гірські породи, що використовують люди, називаються корисними копалинами. (Слайд 14)

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

 

  1. Ніф-Ніф побудував хату з піску, а Наф-Наф  -  з глини. Який будинок більш міцний? (Слайд 15)
  2. Який зв’язок між піском і склянкою? (Слайд 16)
  3.  Відгадування ребусів (слайд 17 –21)

 

Г             А

  •                 Т Ф    

МГ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/Maz_truck_mims_2006.JPG

Пі      http://spiningribolov.com/sites/default/files/large.jpgм к

4. Екологічна  казка

       Біля одного великого міста, в лісі, жив чоловік. Були у нього шматочок поля,  діляночка лісу і велике болото. Занедужав чоловік, відчув, що не проживе довго. 

       Покликав він тоді синів і розділив своє багатство. Старшому віддав поле,          середньому – ліс, а найменшому дісталось велике болото, що межувало з полем і лісом братів. Побачив батько, що найменший син зажурився, одержавши такий спадок, і сказав тоді: «Коли будеш мати мудру голову і працьовиті руки, то й болото зробить тебе багатим».

     -  Як би ви порадили найменшому синові розпорядитись спадком? (Видобувати торф і  продавати, розчистити болото, зробити став: розводити рибу, продати болото,  осушити болото, вирощувати культурні рослини).

 

 

VІІ. Рефлексія(слайд 22)

  • Перед вами казкова гора. (Малюнок гори прикріплений на дошці.)  У кожного із вас є прапорець.  Поставте його на гору там, де вважаєте за потрібне, зважаючи на успіхи, яких досягли сьогодні на уроці.

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0960.JPG

 

VІІІ. Домашнє завдання(слайд 23)

  1. Перечитати статтю підручника на с. 44-45.
  2. У зошиті на сторінці 15 виконати завдання 3.
  3. Відгадати кросворд.
  4. Придумати казку, кросворди  про корисні копалини.

ІХ. Підсумок уроку

  1. Бесіда
  • Які корисні копалини запамятали ?
  • Що на уроці сподобалося найбільше?
  1. Оцінювання роботи учнів на уроці.

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0968.JPG

C:\Users\ASUS\Desktop\Блог\IMG_0982.JPG

 

  1. Виконання пісні «Не давайте суму жити»
  • З усмішки починався наш урок. Чи змінився ваш настрій ? Тож давайте закінчимо наш урок посміхаючись і виконаємо пісню.

Література

  1. Сучасний тлумачний словник української мови: 100 000 слів/ За заг. ред. д-ра філол. наук, проф. В. В. Дубічинського. – Х.: ВД «ШКОЛА», 2008. – 1008с.

Джерела

1.www.yrok.net.ua/load/0-0-0-1130-20

2. www.youtube.com/watch?v=aUA53z6q0e0

3. www.greenpack.in.ua/.../21ce0c14401e302ba6...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
15 лютого 2018
Переглядів
2735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку