Розробка уроку з природознавства у 2 класі "Тварини взимку. Як зимують птахи. Зимуючі та осілі птахи"

Про матеріал

Мета: розширити знання учнів про тварин, формувати уявлення про життя птахів взимку, про необхідність їхньої охорони; дати рекомендації щодо правильної підгодівлі пта­хів, виготовлення годівниць для них; розвивати процеси мислення, спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати турботливе ставлення до птахів, бажання брати участь у їх охороні.

Перегляд файлу

природознавство.bmp

 

 

 

Тема. Тварини взимку. Як зимують птахи. Зимуючі та осілі птахи

Мета: розширити знання учнів про тварин, формувати уявлення про життя      птахів взимку, про необхідність їхньої охорони; дати рекомендації щодо правильної підгодівлі пта­хів, виготовлення годівниць для них; розвивати процеси мислення, спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати турботливе ставлення до птахів, бажання брати участь у їх охороні.

                                              ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. ФЕНОЛОГІЧНІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ.

ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО

   Інтерактивна вправа  «Незакінчені речення»

За вікном зараз зима. Природа завчасу приготувалася до неї.

Як саме зараз повторимо за допомогою незакінчених речень

Одні комахи восени відкладають яйця і ……….гинуть.

Інші прилаштовуються у………затишні місця.

Ведмідь , їжак залягли …  …в сплячку.

Хутро звірів стає …..густішим.

Заєць, лисиця, вовк на зиму запасів  …….не  роблять.

Птахи, які полетіли у вирій називаються……..перелітними.

Ті, що залишились називаються……осілими.

Першими відлітають птахи, що живляться ………комахами.

Потім ті,що живляться…….. зерном.

Останні відлітають…….водоплавні. 

ІV. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Гра «Чи знаєш ти птахів?»

(На дошку кріпляться малюнки.)

1.            Що об'єднує всіх цих тварин?

2.            Назвіть птаха,якого немає в нашій місцевості.

 Гра «Хто куди летить?»

Дошку поділено на три частини. У середній частині в стовпчик за­писано назви птахів. Учні по черзі виходять до дошки та ведуть стрілку від назви птаха праворуч, якщо зазначений птах залишається зимувати, ліворуч — якщо відлітає.    ;

Орієнтовний перелік птахів: ворона; соловей; голуб; сорока; лас­тівка; дятел; синичка; лелека; лебідь; журавель; горобець.

1.            Як називаються птахи, що відлітають?

2.            Як називаються птахи, що залишаються зимувати?

 

VІ. ОГОЛОШЕНННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні на уроці ми ближче познайомимося з  осілими птахами, дізнаємося, як їм живеться взимку, та поміркуємо разом: чим діти можуть допомогти нашим пернатим друзям.

 

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Інтерактивна вправа «Навчаючи — учуся»

(Кілька підготовлених учнів розповідають по одному абзацу наданого тексту.)

Усі готуються до зими по-різному. Люди — купують теплий одяг та взуття. Багато лісових тварин також готується до морозів: утепляють «шубки», роблять запаси, а дехто лягає спати. А ось доля осілих птахів багато в чому залежить від доброти, щедрості й милосердя людини.

Птахи взимку дуже страждають від холоду й голоду. Крижаний вітер гуляє, носиться між будинками й деревами, забирається і під густе  пір'ячко. Важко всидіти маленьким пташкам і на землі, і на гілці: холонуть лапки. Щоб зігрітися, треба їм стрибати, літати. Шукають вони де б сховатися від холоду, від страшного зимового вітру.

Лютий — найважчий для птахів місяць. Місяць лютого холоду й голоду. Зима відчуває, що скоро їй доведеться поступитися свої правами, ось вона й лютує: то мороз розгуляється, то замете буревій. Найгірше, коли після денної відлиги вдарить вночі мороз і відразу зморозить сніг зверху. Таке крижане покриття на снігу міцне, жорстке, слизьке. Його не розбити ні слабкими лапками, ні дзьобом. Як птахам дістати з-під льоду їжу: травичку, зернятка?

Але добре відомо: хто ситий, тому холод не страшний, тому ми повинні допомагати своїм маленьким, слабким пернатим друзям. їм багато не треба. Хто дасть зерняток, хто — сальця, хто — ягід, хто — хлібних крихт .

Презентація «Птахи взимку»

Робота з підручником

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІІ. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

Робота з  зошитом.

Пташині прикмети

Снігурі прилетіли в грудні — зима буде суворою.

Горобці ховаються в затишок — на мороз і заметіль.

Птахи сідають на нижні гілки дерев перед потеплінням.

 Снігур цвірінькає; під вікном — на відлигу.

 Горобці «заглядають» у вікна — на сильний мороз.

У небі воронячий «хоровод» — чекай на снігопад.

Снігурі туляться до оселі — на снігопад..

Голуби туркочуть — тепло віщують.

Галки збираються зграями та кричать — на мороз.

Якщо ворона вранці сидить на верхівці дерева та каркає хурделиця.

 

Практикум «Як облаштувати пташину їдальню?»

 1.     Як ще можна врятувати від голодної смерті птахів?

2,     Чому птахи взимку наблизилися до жител людей? Чому їх необхідно підгодовувати?

Слухання вірша

ГОДІВНИЧКИ

Я ладнаю годівнички

Для горобчика й синички,

Для малого снігурця

Крихт насиплю і пшонця.

Прилітайте, друзі милі,

Не лякайтесь заметілі!

(А Камінчук)

 

КАРТКА-НАГАДУВАННЯ

(Картка містить текст з обох боків. Вручається кожному учневі та розміщується у класному куточку.)

Скільки б не було в тебе різних справ,        

розваг і веселощів, не забувай про своїх     

крилатих друзів. Допоможи їм і вони

стануть тобі у пригоді, сторицею віддячать

своєю невтомною працею та піснями.

 

Сире насіння соняшника, конопель, проса,

вівса, гарбуза, кавуна, дині, крихти сиру,   

білого хліба, шматочки несолоного сала,   

насіння дикорослих трав, зібране з осені,   

 яблука й кукурудзу настроми

                    на гілки кущів.

 

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

ІХ. ПІДСУМОК УРОКУ

 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
2197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку