Розробка уроку з рідної мови 4 клас "Правопис особових закінчень у дієсловах першої особи"

Про матеріал

Правопис особових закінчень у дієсловах першої особи. Закріпити вміння визначати до якої дієвідміни належать дієслова. Розвивати вміння розпізнавати дієслова першої особи, правильно писати і вживати у мовленні.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правопис особових закінчень

 

 

 

у дієсловах першої особи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                              Підготувала

                                                                                                             вчитель початкових

                                                                                    класів

                                                                                                Гармаш Л.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Правопис особових закінчень у дієсловах першої особи.

Мета. Закріпити вміння визначати до якої дієвідміни належать дієслова.

            Розвивати вміння розпізнавати дієслова першої особи, правильно писати і вживати у мовленні.

 

Хід уроку

 

І. Оргмомент.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- Які частини мови ви вивчили? (Іменник, прикметник, числівник, займенник, займенник).

- На які питання відповідає іменник? (Хто? що?)

- На які питання відповідає прикметник? (Який? Яка? Яке? Які?)

- На які питання відповідає дієслово? (Що робить? Що зробить? …)

 

Вчитель:

  • Зараз перевіримо, як же ви засвоїли теми про частини мови.

 

Робота з перфокартами.

 

- Поставте «+» навпроти кожного слова, визначивши, до якої частини мови воно належить:

 

Іменник

Прикметник

Дієслово

Жито

 

 

 

Солов’їні

 

 

 

Шелестить

 

 

 

Звичай

 

 

 

Життя

 

 

 

Сонячний

 

 

 

Ласкавий

 

 

 

Рідний

 

 

 

Рідня

 

 

 

Цвітуть

 

 

 

 

 

- Яку частину мови вивчаємо зараз? (Дієслово)

- Охарактеризуйте частину мови – дієслово (відповіді дітей).

- На які дієвідміни поділяється дієслово? (На І і ІІ)

- Як визначити дієвідміну дієслова?

- Які дієслова належать до першої дієвідміни? ( -уть, -ють)

- Які дієслова належать до другої дієвідміни?  (-ать, ять)

 

- А зараз попрацюємо в парах і перевірими, як ви засвоїли тему про дієвідміни.

 

Запиши дієслова у таблицю.

 

Казати, говорити, балакати, читати, молотити, сидіти.

І дієвідміна

ІІ дієвідміна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Тепер пограємо в гру «Колонки»

 

Клас ділимо на дві команди. Представники кожної команди (по 1 учневі) грають від імені своєї команди. Вчитель контролює, команди спостерігають і перевіряють правильність виконання завдань.

Напроти кожного дієслова потрібно поставити дієвідміну.

 

1 команда

 

Лежу

Стоїш

Робить

Риємо

Миєте

Вміємо

 

 

2 команда

Течу

Пишеш

Мовчить

Горимо

Малюєте

Говорю

 

 

ІV. Фізкультхвилинка (за вибором дітей).

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.

 

1. Каліграфічна хвилинка.

 

    З  З  З  з  Зз  за  зг  зграя

                   Заспівали, задзвеніли,

                    мов заграли кобзарі…

                   Де взялась весела зграя,

                   Жарогруді снігурі.

                                      (Олександр Олесь)

 

- Назвіть дієслова у вірші. Визначте їх час та дієвідміну.

- Доберіть синонім до слова «жарогруді»  (Червоногруді).

- Назвіть слова, в яких звуків більше, ніж букв. (Зграя).  

 

2. Творче ознайомлення із закінченнями дієслів теперішнього і майбутнього часу 1-ої особи однини і множини. (За табличкою вправи ).

 

3. Вивчення правила – висновку .

 

 

 

 

 

4. Списування з граматичним завданням.

Замість крапок вставте потрібні букви. Над дієсловами зазначте дієвідміну.

 

Ми з Оверком друж…мо,

жив…мо – не туж…мо:

разом ход…мо до школи,

поруч в класі сид…мо,

разом з школи ід…мо

і не свар…мось ніколи.

Ми з ним діл…мось усім,

Бо на те ж ми й друзі з ним!

 

 

VІ. Робота з фразеологізмами.

В групах

 

Накивати п’ятами -                                                  вередувати

Варити воду -                                                           покарати

Намилити шию -                                                      перебільшувати

Пекти раків -                                                             втікати

Робити з мухи слона -                                              червоніти

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

  • Яку тему вивчили сьогодні на уроці?
  • Чи сподобався урок? Чому?
  • Як ви будете надалі працювати?

 

 

VІІІ. Домашнє завдання.

 

Вивчити правило, виконати вправу в підручнику.

Високий рівень : виписати з творів художньої літератури дієслова першої особи.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку