Розробка уроку з розвитку зв’язного мовлення ,,Відгук про казку’’

Про матеріал
Мета: ввести учнів у ,,техніку’’ спостережень та складання робочих матеріалів до відгуку, за допомогою плану запитань: формувати вміння самостійного групування матеріалу, теорія літератури художня розповідь; сприяти моральному та естетичному вихованню дітей.
Перегляд файлу

ЗАР. ЛІТ. 5 КЛАС.

Розробка уроку з розвитку зв’язного

мовлення

                    ,,Відгук про казку’’

Розділ: Літературна казка

Вчитель: Саєнко М.С.

Тема уроку: Відгук про казка.

Мета: ввести учнів у ,,техніку’’ спостережень та складання робочих матеріалів до відгуку, за допомогою плану запитань: формувати вміння самостійного групування матеріалу, теорія літератури художня розповідь; сприяти моральному та естетичному вихованню дітей.

Тип уроку: розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання: збірки казок, прочитаних на уроках зарубіжної літератури і позакласному читанні, ілюстрації та малюнки до казок, портрети відомих казкарів.

Епіграф: ,,Чини з людьми так, як ти хотів би, щоб вони чинили з тобою’’.                                                         Біблія.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

Слово вчителя.

Художній відгук відрізняється від інформаційного повідомлення. Диктор лише повідомляє про події, але не аналізує їх, читець завжди оцінює твір, передає зміст друзями, чи просто в своїх думках аналізує твір. Відгук – (або рецензія, на вищому рівні, якщо її пише літературознавець) – один із жанрів критики, газетний чи журнальний відгук про художній твір, з метою оцінки і розбору, характеристики проблеми твору, його літературної якості, місця в творчості даного письменника і в сучасності літературі.

Художній відгук

Інформаційне повідомлення

Аналізує читець критики

Повідомляє диктор

Т. л. Відгук – це письмовий, або усний виступ про книгу, спектакль, фільм – вислів, в якому є наша оцінка твору.

ІІ. Колективна розробка плану у запитаннях для відгуку про казку.

   В житті нерідко виникають суперечливі ситуації, коли кожен вважає свою думку правильною, але ви, діти, не писали відгуків, тому складемо план до вашої письмової оцінки казки разом.

   Під час бесіди діти, з допомогою вчителя складають план у запитаннях:

1.Коли я вперше прочитав цю казку

2.Як вона називається

3.Коли була написана казка

4.Хто її автор, що я знаю про нього

5.Назвіть головних персонажів цієї казки.

6.Чи є у казці пейзажі, портрети героїв? Чим вони вам сподобалися

7. Що вам здається казковим, фантастичним і неймовірним?

8. Це літературна, чи народна казка?

9. Вам сподобалась кінцівка казки? Чому?

10. Що б ви змінили, по – своєму, у казці

11. Ваші особисті враження симпатії героям, автору, перекладачам

12.Як би ви назвали казку по – іншому?

13. Ваша оцінка казки в загалом

 ІІІ. Відгук про казку.

1 етап

Зібрати матеріали до кожного запитання.

2 етап

Зафіксувати свої думки, враження, зробити виписки із енциклопедії, підручника, збірки казок.

3 етап

Використати зібраний матеріал  у відгукові.

Вчитель. У відгукові про казку ми говоримо не тільки про її зміст, або про змальовані події, героїв, їх думки, - а й про те, як ми зрозуміли тему і ідею твору: про що хотів сказати автор, що він захищає, проти чого бореться.

Казка може нам сподобатись, або ні: але висловити свою т. з. ми обов’язково повинні: спираючись на текст, приводити приклади, які підтверджують наші думки, нашу оцінку.

4 етап

Прослухайте приклад відгуку про казку одного із учнів нашої школи.

         ˟                         ˟                        ˟

Казку ,,Снігова королева’’ я прочитав у 5 – му класі. ЇЇ автор Ганс Крістіан Андерсен. Народився автор у 1805 р. 2 квітня, жив у дацькому містечку Оденсі. Коли Андерсену було 14 років, помер його батько. Андерсен вирушив у Копенгаген. Багато негараздів випало на долю доброго, працьовитого юнака, перш ніж він став відомим письменником. Андерсен говорив, що за своє життя випив не одну чашку гіркоти. Але його казки ,,Огниво’’, ,,Русалочка’’, ,,Нова сукня короля’’, ,,Принцеса на горошині’’, ,,Снігова королева’’ та б. і. переповнені любов’ю до людей.

,,Часом мені здається, - говорив Андерсен, що кожна дошка з за паркану, кожна квітка говорять мені: ,,Ти лише кинь на мене погляд, і тоді моя історія перейде в тебе’’. І варто мені захотіти, як у мене відразу з’являються історії.

Казка ,,Снігова королева’’ була написана у 1844 р. ЇЇ головні персонажі: Герда, Кай та Снігова королева. Конфлікт розгортається між Гердою та Сніговою королевою за добро і зло у серці Кая.

У цій казці є пейзажні та портретні картини. Портрет принцеси, розбійниці, пейзажі саду чаклунки, палац Снігової королеви і т. і.

  Мені сподобалась казка тим, що Герда вирішила знайти Кая і , долаючи великі труднощі, знайшла його.

  Я вважаю, що незвичайним у казці було те, що у Кая стало серце льодяним , що в саду чаклунки постійно було літо, що звірі і птахи розмовляють, що палац Снігової королеви весь із книги.

  Ця казка літературна, тому  що в неї є автор, Г. Х. Андерсен.

Мені сподобалось, що у казці ,,Снігова королева’’ щаслива кінцівка, якби Герда не знайшла Кая він на все життя залишився б жорстоким і з крижаним серцем.

Мені не сподобалось, що чаклунка відмовилась допомогти Герді у пошуках Кая.

  Я назвав би казку ,,Льодяне серце Кая’’, хоча і назва, придумана Г. Х. Андерсеном ,,Снігова королева’’ досить вдала.

5 етап

Написання чорнового варіанту відгуку про обрану вашу казку.

ІV. Підведення підсумків уроку.

V. Домашнє завдання.

Переписати чорновий варіант, відредагований власноруч, у контрольні зошити.

 

 

 

docx
Додано
8 червня 2020
Переглядів
2942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку