Тема уроку: Миття голови. Шампуні.
Мета уроку:
• навчальна: розширити й поглибити знання учнів про миючі засоби для голови, закріпити знання з теми миття голови.
• виховна: виховувати інтерес до спецпредмета, відповідальність, спостережливість, чуття такту, повагу до думок інших учнів, культуру конструктивного мислення, культуру мовлення, естетичні смаки, любов до професії;
• розвивальна: розвивати активність, послідовність у роботі, пізнавальний інтерес, уміння осмислювати отриману інформацію, робити висновки й узагальнення.
Тип уроку: комбінований.
Метод навчання: пояснювально-ілюстративний.
Обладнання: підручник, мультимедійне обладнання.
Міжпредметні зв’язки: охорона праці, основи санітарії та гігієни.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина
• Перевірка присутності учнів.
• Перевірка підготовки учнів до уроку.
IІ. Повідомлення теми, цілей і завдань уроку
Викладач. Ми з вами продовжуємо вивчати розділ «Миття голови» тема сьогоднішнього уроку «Миття голови. Шампуні». Незважаючи від віку чи статі процедуру миття волосся виконують всі, тож знання з даної теми будуть корисними для вас навіть якщо ви не працюватимете в перукарнях чи салонах краси.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Миття голови в перукарнях – одна з основних операцій, що застосовується майже при всіх видах обробки волосся. Роль цієї операції в даний час все зростає. Так, в останні роки разом із застосуванням філірувальної бритви був освоєний новий метод обробки волосся – стрижка, яка вимагає обов'язкового миття голови. Тому, я вважаю, що знання які ви сьогодні отримаєте знадобляться вам надалі.
ІV. Актуалізація опорних знань
Викладач. Перед тим, як перейти до вивчення нового матеріалу давайте дещо пригадаємо з попередніх тем:
V. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу
Доповідь учениці (результат випереджувального завдання).
Твердження, що щоденне миття шкідливе для волосся, — неправильне. Склад сучасних високоякісних шампунів забезпечує м'яке, ефективне очищення і кондиціювання волосся.
Шампуні випускають для волосся різних типів, для універсального та щоденного використання. Щоб зберегти волосся блискучим і непошкодженим, слід дуже уважно підійти до вибору шампуню, особливо при частому митті. Більшість шампунів нейтральні або відповідають рН 5,5. Шампуні за консистенцією бувають рідкі та концентровані. Концентровані шампуні перед використанням необхідно розводити водою у співвідношенні 1:1.
За призначенням шампуні поділяють на такі типи:
звичайні — потребують додаткового використання інших косметичних засобів, кондиціонерів, ополіскувачів;
спеціальні — м'якої дії, ними можна користуватися щодня. Вони поліпшують будову волосся, не подразнюють шкіру голови, оскільки мають нейтральний рівень рН. До них належать препарати «2 в 1» — шампунь і бальзам-ополіскувач;
лікувальні — призначені для «проблемного», особливо чутливого і пошкодженого волосся. До їхнього складу входять спеціальні лікувальні препарати;
шампуні особливого призначення — використовуються до або після хімічної завивки чи фарбування волосся, нейтралізують залишки окисника, надають волоссю міцності, закривають луску кутикули.
Викладач: Кожна людина миє волосся приблизно два рази на тиждень починаючи з дитинства протягом всього життя. Отже, давайте зараз спробуємо відтворити процедуру миття волосся.
1) Для цього вам необхідно розділитися на три команди.
2) Один з членів команди буде в ролі «клієнта», решта членів команди –«експертів».
(Бажано, щоб в ролі клієнтів були учні з різним типом волосся)
3) У нас на уроці є уявні косметичні засоби, інструменти та пристосування (Додаток А, Б). Ви можете обрати все необхідне для вашої команди.
4) За спільним рішенням експертів складіть послідовність миття та сушіння волосся «Клієнта». Та запишіть послідовність виконання операцій на аркуші. З Додатків А, Б. Ви можете вирізати інструменти, матеріали чи пристосування, які ви обрали і приклеїти на проти конкретної операції.
5) Потім команди, по черзі, почнуть виконувати імітацію миття волосся.
Викладач: Зараз для до вашої уваги пропонується перегляд короткого відеоролика з порадами від стилістів та лікарів трихологів.
(перегляд відеоролика)
VІІ. Підбиття підсумків уроку
А тепер проаналізуємо, чи впоралися ми із завданнями уроку (Проводиться з використанням методу «Незакінчені речення»)
Я познайомилась з…
Мені запам’яталося…
Для мене сьогодні важливим було…
В мене вийшло…
ІХ. Оголошення оцінок. Домашнє завдання
Додаток А
Інструменти та пристосування
Металева щітка для волосся |
Дерев’яна щітка для волосся |
Пластмасова щітка для волосся |
Шпильки |
Невидимки |
Прикраси для волосся |
Дерев’яний гребінець з щільним розташуванням зубчиків |
Металевий гребінець з рідким розташуванням зубчиків |
Дерев’яний гребінець з рідким розташуванням зубчиків |
Зажими для волосся |
Праска для вирівнювання волосся |
Електрощипці |
Фен з холодним повітрям |
Фен з гарячим повітрям на мінімальній швидкості. |
Фен з гарячим повітрям на максимальній швидкості. |
Бавовняний рушник |
Синтетичний рушник |
Паперовий Рушник |
Ножиці для стрижки |
Насадка дифузор |
Небезпечна бритва |
Фарба для волосся |
Гумові рукавички |
Лак для волосся
|
Пам’ятка
Вода: |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
Миття: |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
Сушіння: |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
8. |
|
9. |
|
Ще декілька корисних порад: |
|
1. |
|
2. |
|