Розробка уроку з спецпредмету Оволодіння основами розвитку перукарського мистецтва з теми "Миття голови. Шампуні"

Про матеріал
Розробка уроку з спецпредмету Оволодіння основами розвитку перукарського мистецтва для вивчення теми "Миття голови. Шампуні". У розробці наведені основні етапи комбінованого уроку виробничого навчання.
Перегляд файлу

Тема уроку: Миття голови. Шампуні.

 Мета уроку:

навчальна: розширити й поглибити знання учнів про миючі засоби для голови, закріпити знання з теми миття голови.

виховна: виховувати інтерес до спецпредмета, відповідальність, спостережливість, чуття такту, повагу до думок інших учнів, культуру конструктивного мислення, культуру мовлення, естетичні смаки, любов до професії;

розвивальна: розвивати активність, послідовність у роботі, пізнавальний інтерес, уміння осмислювати отриману інформацію, робити висновки й узагальнення.

Тип уроку: комбінований.

Метод навчання: пояснювально-ілюстративний.

Обладнання: підручник, мультимедійне обладнання.

Міжпредметні зв’язки: охорона праці, основи санітарії та гігієни.

ХІД УРОКУ

 І. Організаційна частина

• Перевірка присутності учнів.

• Перевірка підготовки учнів до уроку.

IІ. Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

Викладач. Ми з вами продовжуємо вивчати розділ «Миття голови» тема сьогоднішнього уроку «Миття голови. Шампуні». Незважаючи від віку чи статі процедуру миття волосся виконують всі, тож знання з даної теми будуть корисними для вас навіть якщо ви не працюватимете в перукарнях чи салонах краси.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Миття голови в перукарнях – одна з основних операцій, що застосовується майже при всіх видах обробки волосся. Роль цієї операції в даний час все зростає. Так, в останні роки разом із застосуванням філірувальної бритви був освоєний новий метод обробки волосся – стрижка, яка вимагає обов'язкового миття голови. Тому, я вважаю, що знання які ви сьогодні отримаєте знадобляться вам надалі.

ІV. Актуалізація опорних знань

Викладач. Перед тим, як перейти до вивчення нового матеріалу давайте дещо пригадаємо з попередніх тем:

  • Які типи волосся ви знаєте? (сухе, жирне, нормальне та змішане волосся)
  • Чи впливає тип волосся на вибір шампуню?
  • Чи можна людям з сухим типом волосся використовувати шампунь для жирного волосся? Чому?
  • З якою метою виконується миття голови? (видалення бруду з волосся, видалення залишків попереднього укладання, оздоровчою, розрихлення зовнішнього шару волосся).
  • Які ви знаєте техніки миття голови? Назвіть переваги та недоліки.
  • Назвіть, які підготовчі роботи повинен провести перукар перед миттям голови клієнта.

V. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу

Доповідь учениці (результат випереджувального завдання).

Слово «шампунь» прийшло до нас із мови хінді, де воно означає «натискати, терти», бо миття зводиться до масажу волосся і шкіри голови. Вода має очищувальні властивості, а шампунь необхідний для збільшення ефективності дії. Шампуні не просто очищують, а й поліпшують стан волосся, роблять його м'якшим, полегшують укладання. Пошуки нових засобів для догляду за волоссям призвели до значного поліпшення їхньої якості. У сучасних розробках нових м'яких шампунів урахову­ється і той факт, що нині волосся миють частіше, ніж декілька років тому.

Твердження, що щоденне миття шкідливе для волосся, — непра­вильне. Склад сучасних високоякісних шампунів забезпечує м'яке, ефективне очищення і кондиціювання волосся.

Шампуні випускають для волосся різних типів, для універсаль­ного та щоденного використання. Щоб зберегти волосся блискучим і непошкодженим, слід дуже уважно підійти до вибору шампуню, особливо при частому митті. Більшість шампунів нейтральні або відповідають рН 5,5. Шампуні за консистенцією бувають рідкі та концентровані. Концентровані шампуні перед використанням не­обхідно розводити водою у співвідношенні 1:1.

За призначенням шампуні поділяють на такі типи:

звичайні — потребують додаткового використання інших косме­тичних засобів, кондиціонерів, ополіскувачів;

спеціальні — м'якої дії, ними можна користуватися щодня. Вони поліпшують будову волосся, не подразнюють шкіру голови, оскільки мають нейтральний рівень рН. До них належать препара­ти «2 в 1» — шампунь і бальзам-ополіскувач;

лікувальні — призначені для «проблемного», особливо чутливо­го і пошкодженого волосся. До їхнього складу входять спеціальні лікувальні препарати;

шампуні особливого призначення — використовуються до або після хімічної завивки чи фарбування волосся, нейтралізують залишки окисника, надають волоссю міцності, закривають луску кутикули.

Викладач: Кожна людина миє волосся приблизно два рази на тиждень починаючи з дитинства протягом всього життя. Отже, давайте зараз спробуємо відтворити процедуру миття волосся.

1) Для цього вам необхідно розділитися на три команди.

2) Один з членів команди буде в ролі «клієнта», решта членів команди –«експертів».

(Бажано, щоб в ролі клієнтів були учні з різним типом волосся)

3) У нас на уроці є уявні косметичні засоби, інструменти та пристосування (Додаток А, Б). Ви можете обрати все необхідне для вашої команди.

4) За спільним рішенням експертів складіть послідовність миття та сушіння волосся «Клієнта». Та запишіть послідовність виконання операцій на аркуші. З Додатків А, Б. Ви можете вирізати  інструменти, матеріали чи пристосування, які ви обрали і приклеїти на проти конкретної операції.

5) Потім команди, по черзі, почнуть виконувати імітацію миття волосся.

  • Робота команд.
  • Представлення результатів роботи.

Викладач: Зараз для до вашої уваги пропонується перегляд короткого відеоролика з порадами від стилістів та лікарів трихологів.

(перегляд відеоролика)

  • Аналіз помилок процедури миття волосся.
  • Систематизація порад.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

 А тепер проаналізуємо, чи впоралися ми із завданнями уроку          (Проводиться з використанням методу «Незакінчені речення»)

Я познайомилась з…

Мені запам’яталося…

Для мене сьогодні важливим було…

В мене вийшло…

ІХ. Оголошення оцінок. Домашнє завдання

  • Знати  теоретичні відомості з вивченої  на уроці теми.
  • Підготувати реферат на тему «Миття голови хною».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

Інструменти та пристосування

 

Металева щітка для волосся

 

Дерев’яна щітка для волосся

 

Пластмасова щітка для волосся

 

Шпильки

 

Невидимки

 

Прикраси для волосся

 

Дерев’яний гребінець з щільним розташуванням  зубчиків

 

Металевий гребінець з рідким розташуванням зубчиків

 

Дерев’яний гребінець з рідким розташуванням зубчиків

 

Зажими для волосся

 

Праска для вирівнювання волосся

 

Електрощипці

 

Фен з холодним повітрям

 

Фен з гарячим повітрям на мінімальній швидкості.

 

Фен з гарячим повітрям на максимальній швидкості.

 

Бавовняний рушник

 

Синтетичний рушник

 

Паперовий

Рушник

 

Ножиці для стрижки

 

Насадка дифузор

 

Небезпечна бритва

 

Фарба для волосся

 

Гумові рукавички

 

Лак для волосся

 

 

 

 

 

 

Пам’ятка

Вода:

1.

  • Найкраща вода для миття – м’яка (дощова, або тала снігова);

2.

  • Жорстка вода (колодязна, джерельна, морська) – гірша для волосся;

3.

  • Пом’якшити воду можна: кип’ятінням, питною содою (2-4 чайні ложки на 3-4 літри води.)

Миття:

1.

  • Перед миттям необхідно ретельно розчесати волосся;

2. 

  • Після чого необхідно змочити волосся і трохи  зачекати;

3.

  • Шампунь перед нанесенням спінити в руках;

4.

  • Наносити шампунь на волосся необхідно  2 рази;

5.

  • Змийте піну теплою водою;

6.

  • Бальзам, кондиціонер, маску наносимо на кінчики.

7.

  • В кінці промийте волосся злегка прохолодною водою;

Сушіння:

1.

  • Рушник на волоссі тримаємо не більше 10-15 хв;

2.

  • Не можна терти та викручувати волосся просто промокніть м’яким рушником;

3.

  • Розчісувати волосся необхідно починаючи від кінчиків до коренів;

4.

  • Розчісуємо мокре волосся гребінцем з рідкими зубчиками;

5.

  • Ідеальна щітка для розчісування –  дерев’яна;

6.

  • Відстань фену від волосся 15-20 см.

7.

  • Фен на середньому режимі;

8.

  • Сушити за ростом волосся;

9.

  • Закріпити укладку краще холодним повітрям;

Ще декілька корисних порад:

1.

  • На ніч волосся розпускати;

2.

  • Хвіст носити у різному розташуванні не частіше ніж через день.

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку