Розробка уроку з технології кам’яних робіт на тему «Види монтажних кранів. Правила сигналізації під час монтажу.»

Про матеріал
Розробка уроку з предмета «Технологія кам’яних робіт» за темою «Види монтажних кранів. Правила сигналізації під час монтажу.» з теми програми «Стропальні та монтажні роботи у будівництві», вид уроку - дослідницько-пошуковий. Мета уроку - вивчити види монтажних кранів, їх характеристики, поняття про небезпечну зону, правила сигналізації під час монтажу; сприяти розвитку в учнів навиків застосування теоретичних знань на практиці; формування самостійності, інформованості, творчої професійної компетентності. В ході уроку здобувачі освіти мають можливість ознайомитись з історією виникнення перших кранів та пійомних пристроїв, взяти участь у діловій грі, та переглянути захолююче "Шоу кранів".
Перегляд файлу

Спеціальність: «Муляр, штукатур, лицювальник-плиточник»

 

Предмет: «Технологія кам’яних  робіт»

 

Тема програми : «Стропальні  та монтажні роботи у будівництві»

 

Тема уроку : «Види монтажних кранів. Правила сигналізації під час монтажу.»

 

Мета уроку :

навчальна   вивчити види  монтажних кранів  та сучасних, їх характеристики, поняття про небезпечну зону, правила сигналізації під час монтажу;

розвиваюча - розвивати вміння та вдосконалювати навики роботи та володіння інструментом; сприяти розвитку в учнів навиків застосування теоретичних знань на практиці; формування  самостійності, інформованості, творчої професійної компетентності;

виховна - виховувати в учнів ініціативність, винахідливість та почуття відповідальності за результати роботи, повагу до праці, любов до обраної професії; готувати конкурентоздатного робітника на сучасному ринку праці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Вид уроку: дослідницько-пошуковий.

 

Матеріально-технічне забезпечення  уроку: компютер, мультимедійний проектор,  електронні носії з презентацією, макет автокрану.

Навчально-методичне забезпечення: плакат «Небезпечна зона крану», відео «Монтаж найбільшого крану», «Шоу кранів», презентація до уроку.

Міжпредметні  зв’язки:
1.Матеріалознавство – теми «Властивості будівельних розчинів», «Сухі суміші для плиткових робіт. Клейові суміші»
2.Охорона  праці – теми «Робота з електроінструментом», «Техніка безпеки під час приготування розчинових сумішей».

Література

 [1] Добровольський Г.М. Штукатурні і облицювальні роботи

 [2] Кошман В.І. Спеціальна технологія штукатурних і облицювальних робіт

 [3] Карапузов Є.К. Матеріали і технології в сучасному будівництві

 [4] Винокурова Л.В. Основи охорони праці

 [5] Т.Є.Остапченко Технологія опоряджувальних робіт

 

 

Структура уроку

 

І. Організаційний момент (2 хв.).

  • привітання;
  • перевірка присутності учнів на уроці;

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, актуалізація опорних знань та формування мотивації учня. (3 хв.)

  1. Вступне слово викладача;
  2. Узагальнення знань про призначення кранів;
  3. Історія виникнення кранів та їх застосування в древні часи.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями фактичного матеріалу, осмислення зв’язків і залежності між елементами вивчення матеріалу. (15 хв.)

  1. Види будівельних кранів. (5 хв.)
  2. Вимоги безпеки праці під час роботи в зоні дії крана, поняття про небезпечну зону. (5 хв.)
  3. Правила сигналізації кранівнику під час монтажу. (5 хв.)

ІV. Узагальнення і систематизація нових знань (15 хв.)

  1. Виконання вправи «Кубування».
  2. Ділова гра «Стропальник».
  3. Відео «Шоу кранів».

V. Підведення підсумків уроку (3 хв.).

  • оголошення оцінок;

VІ. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

  • привітання;
  • перевірка присутності учнів на уроці;

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, актуалізація опорних знань та формування мотивації учня.

Викладач. Перед тим, як оголосити тему уроку я хочу, щоб ви зосередились і дали відповідь на питання, яка перша асоціація з’являється у вас при слові «будівництво»?сл.1

Орієнтовна відповідь учнів: будівельний кран.

Викладач. Звичайно в наш час, без будівельних кранів не обходиться навіть не дуже масштабне будівництво. Крани стали символами будівельників і їх незмінними помічниками, тому сьогодні поговоримо саме про них. Сл.2

Тема уроку -  «Види будівельних кранів. Правила сигналізації під час монтажу.»

 Мета  уроку – навчитись розрізняти види будівельних кранів, вивчити правила сигналізації під час монтажу та засвоїти вимоги безпеки праці в зоні роботи крану, ознайомитись з поняттям «небезпечна зона дії крану».

 В наш час кран став необхідним механізмом в різних галузях народного господарства і сприймається, як щось звичайне і повсякденне. А чи задумувались ви над тим, як і де з’явились перші крани і якими вони були?

 Своєю назвою кран зобов’язаний журавлю, це слово англійською мовою так і звучить «сrane».

 За даними істориків та археологів перші крани першим прототипом підйомного крана був шадуф, або простіше кажучи ричагова система піднімання води з колодязя, яку вперше стали використовувати в Древньому Єгипті більше 4000 років тому. У віддалених районах цієї країни такі механізми застосовують і зараз.

Подумайте, чи є аналоги такого механізму в українських традиційних садибах?

Орієнтовна відповідь учня. Так, це криниці-«журавлі».

Викладач. Вірно, але першим саме будівельним краном,став пристрій створений древніми греками у VI - початку V століття до нашої ери, яке піднімало великі вантажі за допомогою мотузки і шківа.

У І столітті тяговою силою для роботи підйомного крана стали людина і домашні тварини. Пізніше люди стали застосовувати ступальне колесо, яке рухалось за допомогою ніг і застосовувалось у портових кранах. Деякі з цих кранів існують і нині, як музейні експонати у Данії, Польщі та Німеччині.

Уже в XIX столітті люди винайшли паровий двигун. Ця технологія стала вирішальною у створенні підйомних кранів, такими, як ми знаємо їх зараз.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями фактичного матеріалу, осмислення зв’язків і залежності між елементами вивчення матеріалу.

І хоча людиною придумано велику кількість кранів, всі вони виконують приблизно однакові функції і мають деяку зовнішню схожість, але насправді різняться конструктивно, використовуючи різні принципи роботи. Давайте розглянемо основні види монтажних кранів.

Баштовий кран – вантажопідйомна машина, яка рухається по рельсових шляхах і має башту зі стрілою. Широко застосовуються у громадянському будівництві.

Козловий кран -  підйомний пристрій мостового типу. Несучі елементи кріпляться на чотирьох опорах. Є моделі з одними або з двома підйомними механізмами які зазвичай мають різну вантажопідйомність з чітким розподілом підйомників на основний та допоміжний.

Мостови́й кран  підіймальний кран, що пересувається рейками на нерухомих опорах. Мостовий кран буває однобалковий (т. зв. «кран-балка») і двобалковий.   Кран мостовий має широку сферу застосування — він призначений для підйому і переміщення вантажу в приміщенні або під навісом.

Самохідні крани – мають привод для вільного переміщення по будівельному майданчику, до них відносяться автомобільні, пневмоколісні і гусеничні крани.

Автомобільний кран – монтується на кузові вантажного автомобіля, мобільні, має велику швидкість пересування. Застосовуються у малоповерховому будівництві при вантажно-розвантажувальних роботах, працюють на виносних опорах - аутригерах.

Пневмоколісні крани – мають незалежну ходову частину з поворотною платформою, стрілу і кабіну керування. Недоліком даного виду кранів є можливість руху тільки по утрамбованій території.

Гусеничні крани -  подібні за конструкцією до пневмоколісних, але рухаються за допомогою гусеничного механізму. Застосовуються при монтажі виробничих будівель, працюють без виносних опор.

Існують крани-гіганти, плавучі і навіть літаючі крани.

Пропоную вам визначити вид кожного крану у вашому робочому зошиті. (виконання вправи)

Як бачите, кран це потужна і небезпечна машина, тому під час роботи слід дотримуватись вимог безпеки праці. Але до того,як ми їх вивчимо, я розкрию вам секрет. У цій скриньці те, що є найбільшою цінністю у світі і я покажу це кожному з вас. (демонстрація) Що ви там бачите?

Орієнтовна відповідь учня. Себе.

Викладач. Вірно, ваше життя і здоров’я – це найбільша цінність. Тому ви повинні знати і виконувати вимоги безпеки праці під час роботи в зоні дії крану. Для цього визначимо поняття «небезпечна зона дії крану».

Небезпечна зона крана — простір, у якому працівники піддаються ризику щодо свого здоров'я, небезпеки внаслідок переміщення вантажозахоплювального органа чи пристрою з вантажем чи без нього або внаслідок падіння вантажу під час його переміщення краном.

Межі небезпечних зон, у межах яких можливе виникнення небезпеки у зв'язку з падінням предметів, встановлюються згідно БНіП. Для стрілових кранів, обладнаних пристроєм для утримання стріли, небезпечна зона роботи визначається в залежності від максимального робочого вильоту стріли, половини довжини найбільшого переміщуваного вантажу і додаткового відстані для безпечної роботи.

 Для стрілових кранів, не обладнаних пристроєм, що утримує стрілу від падіння, небезпечна зона визначається в залежності від радіус падіння стріли, визначеного довжиною стріли плюс 5 м.

Небезпечну зону поворотної платформи визначають сумою радіус поворотної частини механізму і відстані безпеки.

Небезпечна зона підкранових шляхів - це територія, в межах якої заборонено перебування людей (крім машиніста) і розміщення механізмів, електрощитів і т. д. Вона визначається сумою радіусу поворотної частини механізму, половини ширини бази крана і відстані безпеки.

Небезпечні зони завжди огороджені і мають попереджувальні знаки.

Закріплення вантажів повинен виконувати лише кваліфікований стропальник, окрім випадків, коли необхідно прийняти вантаж на робочому місці (попередньо пройти навчання). Реагувати на попереджувальні звукові сигнали кранівника, бути в касці. Стропальник повинен бути помітним: мати жовтий або оранжевий жилет та каску, червону пов’язку на рукаві, блакитну сорочку.

Заборонено перебувати в небезпечних зонах, а також безпосередньо під стрілою, вантажем, рухомими механізмами крана.

В робочому зошиті позначте олівцем небезпечну зону дії крану.

Але незважаючи на небезпеку кранів існують правила сигналізації між кранівником і стропальником, які дозволяють правильно і безпечно виконувати роботи, давайте розглянемо їх.

Знакова сигналізація стропальник-кранівник

Сл..

А зараз давайте перевіримо як ви засвоїли вивчений матеріал.

ІV. Узагальнення і систематизація нових знань (15 хв.)

  1. Виконання вправи «Кубування».
  2. Ділова гра «Стропальник».
  3. Відео «Шоу кранів».

V. Підведення підсумків уроку (3 хв.).

  • оголошення оцінок;

VІ. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.).

 

 

 «Кубування»

Поділись:

- знаннями з історії виникнення кранів

- знаннями про способи сигналізації кранівнику

Назви:

  • вимоги безпеки при роботі в зоні дії крану
  • види кранів

Поясни:

  • що таке «небезпечна зона»
  • який кран називають баштовим

Чому:

  • стропальник повинен бути помітним
  • кран порівнюють з журавлем

Запропонуй:

  • сусіду по парті вгадати рух стропальника
  • будь-кому з учнів групи показати рух стропальника

Подумай:

  • хто може подавати сигнали кранівнику
  • хто такий сигнальник
  •  

Прізвище та ім’я учня ______________________________________________

 

Урок № 102

Тема програми : «Стропальні  та монтажні роботи у будівництві»

Тема уроку : «Види монтажних кранів. Правила сигналізації під час монтажу. Небезпечна зона.»

 

  1. Назвіть види кранів:

https://works.doklad.ru/images/ropx_asij4E/m141b10ba.png

а)______________________________

б)______________________________

в)______________________________

г)______________________________

 

  1. Позначте небезпечну зону на схемі:

https://ok-t.ru/studopediaru/baza9/97524520658.files/image011.jpg

Операція

Рисунок

Сигнал

Підняти вантаж або гак

http://ohranatruda.in.ua/pages/5166/index.files/image001.jpg

Переривчастий рух рукою вгору на рівні пояса, долоня повернута догори, рука зігнута в лікті

Опустити вантаж або гак

http://ohranatruda.in.ua/pages/5166/index.files/image002.jpg

Переривчастий рух рукою вниз перед грудьми, долоня повернута донизу, рука зігнута в лікті

Пересунути кран (міст)

http://ohranatruda.in.ua/pages/5166/index.files/image003.jpg

Рух витягнутою рукою, долоня повернута в бік потрібного руху

Пересунути візок

http://ohranatruda.in.ua/pages/5166/index.files/image004.jpg

Рух зігнутою в лікті рукою, долоня повернута в бік необхідного руху візка

Повернути стрілу

http://ohranatruda.in.ua/pages/5166/index.files/image005.jpg

Рух зігнутою в лікті рукою, долоня повернута в бік потрібного руху стріли

Підняти стрілу

http://ohranatruda.in.ua/pages/5166/index.files/image006.jpg

Рух угору простягнутою рукою, попередньо опущеною у вертикальне положення, долоня розкрита

Опустити стрілу

http://ohranatruda.in.ua/pages/5166/index.files/image007.jpg

Рух униз простягнутою рукою, попередньо піднятою у вертикальне положення, долоня розкрита

Стоп (припинити підіймання або пересування)

http://ohranatruda.in.ua/pages/5166/index.files/image008.jpg

Різкий рух рукою праворуч і ліворуч на рівні пояса, долоня повернута донизу

Обережно

http://ohranatruda.in.ua/pages/5166/index.files/image009.jpg

Кисті рук повернуті долонями одна до іншої на невеликій відстані, руки підняті догори

 

docx
Додав(-ла)
Кулачко Ольга
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку