Розробка уроку з технологій у 10 класі на тему " Загальні відомості про дизайн". Містить додаткові матеріали: презентацію з теми та підсумкові тести
План уроку технології Тема уроку : Загальні відомості про дизайн Мета: засвоєння знань про дизайн як важливу складову проектування, його значення, завдання та вимоги дизайну до формоутворення предметного середовища, а також про засоби, властивості та якості композиції як основу дизайну; формування вмінь виконувати завдання зі складання різних видів композиції. Розвивати логічне, образне та критичне мислення, творчу уяву. Виховувати основи естетичної культури, інтерес до професії дизайнера. Обладнання: комп’ютери, малюнки, підручник «Технології», креслярський папір та інструмент. Методичне забезпечення: презентація, тести у програмі MyTest, Тип уроку: комбінований. План уроку
СТРУКТУРА УРОКУ І. Організаційний момент - перевірка наявності учнів; - перевірка готовності учнів до уроку; ІІ. Актуалізація знань. 1.Що таке проект? Назвіть основні етапи проектування виробів 2. Які існують шляхи пошуку інформації? 3.Яке головне правило створення банку ідей? 4. Аналіз у роботі конструктора, дизайнера – це
1. Що називаємо дизайном? 2. У чому полягає професійна діяльність дизайнера? Висновок учителя: дизайн — це сучасне поняття, яке широко вживається у всіх сферах життя. Дизайн у сучасному суспільстві — це втілення одвічного прагнення людини до краси, гармонії та естетичної доцільності в усіх ділянках побуту й праці. Тому розвиток дизайну, культивування його засад, базованих як на давніх традиціях, так і на сучасному світовому досвіді, є одним із пріоритетних для нашої культури. В наш час професія дизайнер є досить модною. Щоб вироби були естетично досконалі, приваблювали нас своєю формою і вишуканістю, дизайнер має докласти чимало зусиль, набутих знань та вмінь. Кожному з нас необхідно володіти загальними поняттями про художнє конструювання, уміннями будувати своє життя за законами краси. Тому важливо не тільки знати основні принципи дизайну, а й уміти виготовляти об'єкти праці за законами дизайну. IV. Повідомлення теми і мети уроку Отже,сьогодні ми з вами розглянемо: «Загальні відомості про дизайн» Очікуванні навчальні результати: 1. Вміти виконувати завдання зі складання різних видів композиції. 2. Вміти застосовувати набуті вміння та навички на практиці. 3. Дотримуватись організації робочого місця, правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час виконання робіт. V. Вивчення нового матеріалу: План вивчення: 1. Дизайн як символ сучасної цивілізації. 2. Особливості дизайнерського проектування. 3. Поняття про композицію і колір. Перегляд презентації «Загальні відомості про дизайн» VІ. Практична робота. «Складання контрастної композиції із геометричних фігур» Матеріали та інструменти: 1. Креслярський папір. 2. Креслярські інструменти. Практичне завдання: скласти умовну композицію із геометричних фігур на поєднання більших і менших об'ємів, кольорових чи тонових протилежних характеристик (біле — чорне, червоне — жовте, жовте — зелене) та придумати назву. Геометричні фігури можуть бути одно типового плану: одні трикутники, одні круги чи прямокутники і т.д., або змішаного плану. Вони можуть бути введені в композиційне розв'язання для виявлення контрасту. Техніка виконання може бути різною: чорно-біла або в кольорі.
VІІ . Закріплення нового матеріалу: 1.Що таке дизайн? 1)це творча діяльність, метою якої є визначення певних якостей промислового виробу 2)новий метод проектування виробів промислового виробництва, упровадження якого повинне забезпечувати високу якість продукції 3)властивість тіл викликати те чи інше зорове відчуття згідно зі спектральним складом відбитого або випромінюваного ними світла 4)природний візерунок на поверхні розрізу деревини, деяких мінералів, рогу, утворений різноманітними шарами матеріалу 5)чіткий порядок у розташуванні, поєднанні елементів частин відповідної структури виробів 2. Дизайнер — це 1)фахівець, що відповідає за функціональний і естетичний рівень предметів та компонентів, створюючи певне середовище 2)робітник, який обробляє метали ручним або механічним інструментом, а також складає, регулює, ремонтує машини та механізми 3)людина, яка навчає інших людей (своїх учнів), передає їм певні знання про життя 4)фахівець із повною вищою медичною освітою, який професійно займається підтримкою або відновленням людського здоров'я, через запобігання (профілактика), розпізнавання (діагностика) та лікування захворювань і травм 5)особа, що займається ювелірною справою, фахівець із виготовлення ювелірних прикрас 3.Які види композиції ви знаєте? 1)фронтальна композиція 2)об'ємна 3)глибинно-просторова 4)плоска 5)рельєфна Варіант №2 4.Що таке контраст? 1)чітко виявлена протилежність відповідних властивостей предмета, стану, дії тощо 2)властивість тіл викликати те чи інше зорове відчуття згідно зі спектральним складом відбитого або випромінюваного ними світла 3)природний візерунок на поверхні розрізу деревини, деяких мінералів, рогу, утворений різноманітними шарами матеріалу 4)чіткий порядок у розташуванні, поєднанні елементів частин відповідної структури виробів 5) відсутність будь-якої симетрії 5.Ритм у композиції це- 1)повторення елементів об'ємно-просторової і площинно-орнаментальної форми та інтервалів між ними, об'єднаних подібними ознаками (тотожними, ньюансними і контрастними співвідношеннями властивостей тощо) 2)чітко виявлена протилежність відповідних властивостей предмета, стану, дії тощо 3)властивість тіл викликати те чи інше зорове відчуття згідно зі спектральним складом відбитого або випромінюваного ними світла 4)природний візерунок на поверхні розрізу деревини, деяких мінералів, рогу, утворений різноманітними шарами матеріалу 5)відсутність будь-якої симетрії 6Протилежність динаміки,це- 1)статика 2)симетрія 3)нюанс 4)колір 5)ритм VІІІ. Підведення підсумків уроку: Рефлексія (перевірка психоемоційного стану учнів, ефективності мотивації діяльності).
Отже, ми розглянули загальні відомості про дизайн. То ж дайте відповіді на такі питання: 1. Що нового ви дізналися на уроці? 2. Чи можна скористатись отриманими знаннями у повсякденному житті? Де, за яких умов це може бути?
ІХ. Повідомлення домашнього завдання: Підготувати повідомлення про одного з відомих українських дизайнерів |